جمعه, ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ / بعد از ظهر / | 2024-04-19
کد خبر: 2976 |
تاریخ انتشار : 16 ژوئن 2021 - 11:59 | ارسال توسط :
198 بازدید
0
3
ارسال به دوستان
پ

سرپرست اداره کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان فارس گفت: توسعه اقتصاد هنر در دستور کار این اداره کل قرار دارد و باید تفکر برندسازی و تجاری‌سازی در صنایع‌دستی در فارس نهادینه شود.

گردشگری و صنایع‌دستی استان فارس، جمشید معینی در حاشیه برپایی نمایشگاه سازهای سنتی و نگارگری ابوالقاسم رشیدی و علیرضا پیشاهنگ، از کارمندان اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری وصنایع دستی استان فارس، اظهار کرد: مرکز آموزش اداره کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان فارس در ترویج صنایع‌دستی و راه‌اندازی کارگاه‌های این رشته صنایع‌دستی اقدام مؤثری را انجام داده است.
سرپرست اداره کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان فارس ادامه داد: با اقدامات خوب آموزشی در این مرکز برخی هنرجویان سازسازی مرکز آموزش صنایع‌دستی به درجه استادی رسیده‌اند و ماحصل این دوره‌ها، راه‌اندازی ۱۰ کارگاه سازسازی و یک مجموعه بزرگ تولیدی در شیراز و شهرستان‌های اطراف است.
او ادامه داد: در شیراز ۴۵ کارگاه سازسازی مشغول به فعالیت است که باید با شناخت از نیازهای سایر کشورها در این زمینه، توسعه صادرات این صنایع‌دستی را در دستور کار قرار دهیم.
معینی بیان کرد: تفکر برند سازی و تجاری‌سازی در این صنعت خالی است و نیازمند حرکتی مناسب است و باید مخاطب شناسی و آموزش مجازی در توسعه آموزش صنایع‌دستی صورت گیرد.
سرپرست اداره کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان فارس ابراز کرد: باید با برنامه‌ریزی برای جذب سرمایه‌گذار در توسعه فروش داخلی و خارجی و انعقاد تفاهم‌نامه با دستگاه‌های مرتبط و نمایش آثار در محیط‌های مختلف زمینه پیشرفت صنایع‌دستی را بیش‌ازپیش فراهم‌سازیم.
او افزود: در رشته نگارگری باید از تکرار خودداری شود و در این هنر سنتی، ذوق هنری در طراحی همراه شود تا شاهد بروز خلاقیت و خلق آثار جدیدتری باشیم و با این اقدامات مکتب شیراز در نگارگری را برای آیندگان حفظ کنیم.

بازدیدها: 0

منبع خبر «» است و اخبار گردشگری پارسی در قبال محتوای آن هیچ مسئولیتی ندارد. چنانچه محتوا را شایسته تذکر می‌دانید، خواهشمند است کد ( 2976 ) را همراه با ذکر موضوع به شماره  09199028006  پیامک بفرمایید.با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه اخبار گردشگری پارسی مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.
لینک کوتاه خبر:
×
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط اخبار گردشگری پارسی در وب سایت منتشر خواهد شد
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • لطفا از تایپ فینگلیش بپرهیزید. در غیر اینصورت دیدگاه شما منتشر نخواهد شد.
  • نظرات و تجربیات شما

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

    نظرتان را بیان کنید