جمعه, ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ / قبل از ظهر / | 2024-03-29
کد خبر: 3569 |
تاریخ انتشار : 17 جولای 2021 - 13:49 | ارسال توسط :
179 بازدید
0
1
ارسال به دوستان
پ

در جلسه هیأت‌مدیره جامعه هتلداران ایران اعلام شد: قرار است یک شرکت واردکننده واکسن کرونا طی قراردادی واکسن مورد مطالبه هتلداران را تامین کند. پس از انتشار جدول زمان‌بندی واکسیناسیون کرونا براساس ردیف شغلی و سنی در اردیبهشت‌ماه امسال، رییس جامعه هتلداران ایران نسبت به اولویت ندادن به کارکنان صنعت گردشگری به‌ویژه هتل‌ها در واکسیناسیون […]

در جلسه هیأت‌مدیره جامعه هتلداران ایران اعلام شد: قرار است یک شرکت واردکننده واکسن کرونا طی قراردادی واکسن مورد مطالبه هتلداران را تامین کند.

پس از انتشار جدول زمان‌بندی واکسیناسیون کرونا براساس ردیف شغلی و سنی در اردیبهشت‌ماه امسال، رییس جامعه هتلداران ایران نسبت به اولویت ندادن به کارکنان صنعت گردشگری به‌ویژه هتل‌ها در واکسیناسیون کرونا معترض شد و برای در اولویت قرار دادن کارکنان صنعت هتلداری، دلایلی را برشمرد؛ از جمله این‌که کارکنان هتل‌ها مدام با افراد مختلف سر و کار دارند، آن‌ها به مسافرانی خدمات می‌دهند که با هر انگیزه‌ای اعم از پزشکی و درمانی، ماموریت اداری و … در هتل‌ها اقامت دارند، یعنی برای مدتی مشخص در هتل زندگی می‌کنند. این مسافران باید احساس امنیت کنند و خاطرشان از بابت ایمنی هتل و سلامتی کارکنانش جمع باشد. روشن است که کارکنان هتل‌ها باید در اولویت اول واکسیناسیون باشند.

کمی بعدتر، معاون گردشگری در پاسخ به مطالبات فعالان گردشگری برای واکسینه شدن، گفت که موضوع در اولویت قرار گرفتن واکسیناسیون کرونا ویژه فعالان گردشگری از دو مسیرِ وزارت بهداشت و شرکت‌های تولیدکننده واکسن داخلی در حال پیگیری است که این اقدام می‌تواند به عنوان فعالیتی مؤثر در آماده‌سازی بستر لازم برای پذیرش گردشگران خارجی باشد.

به تازگی هم رییس جامعه گردشگری الکترونیک در نامه‌ای به وزارت میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی، برای واردات ۱۰ میلیون دُز واکسن کرونا به منظور مصرف بخش گردشگری با هدف رونق دوباره این صنعت در ایران اعلام آمادگی کرده است.

در این نامه با اشاره به کمبود واکسن در ایران و بحرانی که گریبان صنعت گردشگری را گرفته است، به سفر بسیاری از شهروندان ایرانی به کشورهای همسایه برای تزریق واکسن و اهداف این کشورها برای رونق گردشگری خود پرداخته شده است. همچنین یادآوری شده مسافرانی که در آینده قصد سفر به اروپا و یا نقاط دورتر را دارند دریافت کارت واکسن جزو مدارک مورد نیاز آن‌ها است. در نتیجه، جامعه گردشگری الکترونیک آمادگی دارد به منظور تسریع در افزایش ایمنی گردشگران خروجی و ورودی به کشور و فعالان گردشگری و هتلداری برای تسریع در رونق و توسعه گردشگری کشور با همکاری یکی از هلدینگ‌های بین‌المللی گردشگری سلامت منطقه، به واردات ۱۰ میلیون دُز واکسن اسپوتنیک روسی به کشور تحت نظارت وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی و وزارت میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی اقدام کرده و در عین حال، یادآور شده که تزریق این واکسن‌ها با همکاری بیمارستان‌های معتبر خصوصی داخل کشور انجام می‌شود.

در نامه جامعه گردشگری الکترونیک همچنین آمده که این واکسن‌ها با قیمت مناسب قبلا پیش‌خرید شده و در چند مرحله با همکاری مراکز درمانی درصورت صدرو مجوز واردات در اولین فرصت به کشور وارد خواهد شد و در ادامه هم یادآور شده که ورود ۱۰ میلیون دُز واکسن که برای ۵ میلیون نفر قابل استفاده خواهد بود بخش مهمی از نیاز واکسن گردشگران ایرانی عازم خارج از کشور و نیز گردشگران خارجی را که بدون واکسیناسیون وارد کشور می‌شوند و به استفاده از واکسن علاقه‌مندند علاوه‌بر واکسیناسیون اعضای صنعت گردشگری برطرف می‌کند و موجب آغاز دوباره صنعت بی‌رمق گردشگری خواهد شد.

معاون گردشگری هم از وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی خواسته که این درخواست را مورد بررسی قرار دهد.

اینک جامعه هتلداران ایران در جلسه‌ هیأت‌مدیره مطرح کرده که برای واکسینه کردن کارکنان هتل‌های کشور بحث‌ها و رایزنی‌هایی صورت گرفته و طبق درخواست جامعه هتلداران ایران، قرار است شرکت واردکننده واکسن طی قراردادی واکسن کرونا در اختیار هتل‌های کشور قرار دهد.

در این جلسه همچنین مطرح شد که اگر این برنامه‌ریزی به خوبی پیش برود و هتل‌ها واکسن بگیرند، در گام بعدی برای مسافران هتل‌ها هم واکسن در نظر گرفته می‌شود.

صنعت گردشگری ایران براساس آخرین آماری که وزیر میراث فرهنگی و گردشگری در اسفندماه ۹۹ اعلام کرد، ۲۲ هزار میلیارد تومان از ویروس همه‌گیر کرونا متضرر شده است. از سوی دیگر، رییس انجمن صنفی دفاتر خدمات مسافرتی از خروج حدود ۵۰ درصد متخصصان گردشگری به دنبال تعطیلی و توقف گسترده سفرها خبر داده است. به گفته جامعه هتلداران ایران نیز تا اسفندماه ۹۹ نزدیک به دو سوم نیروی شاغل در هتل‌ها بیکار شده‌اند و بیش از ۱۴ هزار میلیارد تومان به صنعت هتلداری کشور خسارت وارد شده است.

از سوی دیگر، در روزهای اخیر سفر شهروندان ایرانی به ارمنستان و دیگر کشورها برای تزریق واکسن واکنش‌برانگیز شده است. ارمنستان که تاکنون نزدیک به دو درصد از جمعیت ساکنش واکسینه شده‌اند، در تصمیمی اعلام کرد که مازاد واکسن کووید را به صورت رایگان به اتباع خارجی می‌تواند تزریق کند. این اقدام ارمنستان، اکنون این کشور را به قطب گردشگری سلامت برای ایرانی‌ها تبدیل کرده است و وضعیت و شکل سفر شهروندان ایرانی به این کشور، هزینه‌های این سفر و عوارضِ گران خروج از کشور نیز بحث‌برانگیز شده. این درحالی است که متولیان سلامت و گردشگری، ایران را یکی از قطب‌های گردشگری سلامت در منطقه می‌دانند و از طرفی بارها ادعای تامین واکسن کرونا برای کشورهای دیگر در صورت راه‌اندازی خط تولید واکسن‌های ایرانی مطرح شده است.

بازدیدها: 0

منبع خبر «» است و اخبار گردشگری پارسی در قبال محتوای آن هیچ مسئولیتی ندارد. چنانچه محتوا را شایسته تذکر می‌دانید، خواهشمند است کد ( 3569 ) را همراه با ذکر موضوع به شماره  09199028006  پیامک بفرمایید.با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه اخبار گردشگری پارسی مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.
لینک کوتاه خبر:
×
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط اخبار گردشگری پارسی در وب سایت منتشر خواهد شد
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • لطفا از تایپ فینگلیش بپرهیزید. در غیر اینصورت دیدگاه شما منتشر نخواهد شد.
  • نظرات و تجربیات شما

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

    نظرتان را بیان کنید