پنجشنبه, ۹ فروردین ۱۴۰۳ / بعد از ظهر / | 2024-03-28
کد خبر: 3356 |
تاریخ انتشار : 04 جولای 2021 - 11:19 | ارسال توسط :
336 بازدید
0
2
ارسال به دوستان
پ

سرپرست اداره میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری اردکان از حمایت مجتمع صنعتی چادرملو از صنایع دستی خبر داد و گفت: به زودی مجتمع صنعتی چادرملو در راستای آموزش‌، بسته‌بندی و فروش هنرصنعت هنرمندان دیار کویری اردکان حمایت‌های اثربخشی را آغاز می‌کند.

«محمود ادیبان» در گفت‌وگو  با بیان این که صنایع‌دستی هر قومی نشات گرفته از آداب و رسوم آن منطقه است، اظهار کرد: صنایع دستی هر قوم شناسنامه و هویت مردمان هنر دوست آن دیار است.

وی با بیان اینکه در جنگ اقتصادی و فرهنگی صنایع دستی بهترین و زیباترین راه برای اشاعه فرهنگ و ارز آوری است، گفت: صادرات محصولات صنایع‌دستی با برند ایرانی به خارج از مرزهای ایران یکی از راه‌های مقابله با این جنگ اقتصادی است.

این مسئول تصریح کرد: این مهم مگر با آشتی صنایع بزرگ و خرد و خانگی که همان صنایع دستی است، تحقق نمی‌یابد.

به گفته وی، مجتمع صنعتی چادرملو در پی یک وظیفه اجتماعی جهت حمایت از مشاغل خرد خانگی و صنایع دستی موجود در شهرستان، با به کارگیری افراد باتجربه و فعال و تحصیل کرده در زمینه بازاریابی به خدمت گرفته و به زودی حمایت‌های اثربخشی را در حوزه صنایع دستی از هنرمندان این عرصه انجام خواهد داد.

ادیبان با بیان این که نگاه مشاور این شرکت حمایت از صنایع دستی است، تصریح کرد: در اولین اقدام، با گردآوری هنرمندان صنایع دستی در تمام رشته‌ها از مشکلات آن‌ها با خبر و توصیه‌هایی در خصوص برندسازی، تولید و فروش ارائه شد.

وی به جلسه روز گذشته این بخش صنعت با همراهی نماینده یکی از شعب بانک‌های استان اشاره کرد و گفت: نماینده این بانک و کارشناس صنایع دستی اداره میراث فرهنگی از چند مجموعه کارگاه صنایع دستی در اردکان بازدید کردند.

این مسئول با اشاره به خبر نوید بخش حمایت از صنایع دستی شهرستان اردکان تصریح کرد: این مجتمع صنعتی از حمایت‌های همه جانبه خود برای شکوفایی صنایع دستی شهرستان اردکان خبر داده است.

وی ابراز امیدواری کرد و که دیگر صنایع بزرگ شهرستان نیز در راستای حمایت از این حوزه مهم در بخش میراث فرهنگی توجه بیشتری داشته باشند.

بازدیدها: 2

منبع خبر «» است و اخبار گردشگری پارسی در قبال محتوای آن هیچ مسئولیتی ندارد. چنانچه محتوا را شایسته تذکر می‌دانید، خواهشمند است کد ( 3356 ) را همراه با ذکر موضوع به شماره  09199028006  پیامک بفرمایید.با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه اخبار گردشگری پارسی مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.
لینک کوتاه خبر:
×
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط اخبار گردشگری پارسی در وب سایت منتشر خواهد شد
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • لطفا از تایپ فینگلیش بپرهیزید. در غیر اینصورت دیدگاه شما منتشر نخواهد شد.
  • نظرات و تجربیات شما

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

    نظرتان را بیان کنید