جمعه, ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ / بعد از ظهر / | 2024-03-29
کد خبر: 6363 |
تاریخ انتشار : 11 اکتبر 2021 - 11:56 | ارسال توسط :
55 بازدید
0
4
ارسال به دوستان
پ

رییس گروه پژوهشی استاندارد منطقه ای اصفهان گفت: با استاندارد سازی صنایع دستی علاوه بر حفظ اصالت محصولات تولیدی, اعتماد مصرف کننده و حتی گردشگر نیز به این حوزه دوچندان می‌شود.

اخبار گردشگری پارسی :

فرحناز رجالی روز دوشنبه در گفت و گو با بیان اینکه افزون بر ۶۰ درصد استانداردهای صنایع دستی نخستین بار از استان اصفهان تعریف شده است، افزود: با همکاری صاحبنظران، هنرمندان و متخصصان، این روند در حال اجرا ست.

وی نظارت بر اجرای استاندارها و اعطای پروانه کاربرد علامت استاندارد به واحدهای تولیدی مطرح را از گام‌های بعدی برشمرد و افزود: تلاش کرده ایم در بخش صنایع دستی و محصولات تولیدی، مردم به‌جای فروشنده به نشان استاندارد درج شده بر روی محصول اعتماد کنند.

رجالی با بیان اینکه پس از تدوین استاندارها و اجرای آن در اصفهان به حوزه بین المللی نیز ورود کردیم، افزود: اکنون با راه اندازی کمیته فنی در حال جمع آوری تعاریف و معرفی محصولات بومی شاخص اصفهان به زبان انگلیسی هستیم.

به گفته وی، هدف از این اقدام خروج از صادرات تک محصولی با تقویت صادرات صنایع دستی استاندارد بوده است.

وی افزود: با وجود سرآمد بودن ایران در صنایع دستی و ظرفیت مطلوبی که اصفهان در این بخش دارد، واردات محصولات خارجی نام پرآوازه استان را خدشه دار کرده و مصنوعات غیراستاندارد و بی کیفیت وارداتی بی اعتمادی مردم و مصرف کننده به محصولات اصیل صنایع دستی را به‌دنبال داشته است.

رجالی گفت: برای مقابله با این پدیده با همکاری سازمان میراث فرهنگی،ویژگی و روش آزمون صنایع دستی استاندارد را برای محصولات خاتم، قلمکاری، فیروزه کوبی، مینا و ملیله نقره تعریف کردیم.

به گفته وی، در این روش‌های آزمون درجه بندی و ارزیابی کیفی محصول با معیارهای دقیق ارزیابی می‌شود و به‌خصوص به اصالت و کیفیت مواد اولیه و زیرساخت‌ها توجه شده است.

وی نظارت بر تولید محصول، نمونه برداری تصادفی از صنایع دستی تولیدی و اعطای گواهی استاندارد پس از آزمون را از دیگر اقدامات مرتبط به این حوزه برشمرد.

رییس گروه پژوهشی استاندارد منطقه ای اصفهان از فعالیت نخستین آزمایشگاه مرجع صنایع دستی در استان نیز خبر داد و افزود: واحدهای تولیدی صنایع دستی اصفهان ملزم به درج سال تولید و شهری که محصول در آن تولید شده بر روی صنایع دستی شده اند.

وی افزود: علاوه بر نظارت‌ها و کنترل استانداردهای صنایع دستی، تسهیلاتی را نیز برای فعالان این بخش مانند استقرار مدیر کنترل کیفیت و امکان بهره مندی از دوره های آموزشی را در نظر گرفتیم.

به گفته وی واحدهایی که موفق به اخذ پروانه کاربرد نشان استاندارد می‌شوند مشکلی در گمرک برای صادرات صنایع دستی نخواهند داشت.

بیش از ۷۰ هزار هنرمند صنایع دستی در استان اصفهان فعالیت می‌کنند که در چهار سال گذشته افزون بر ۴۰ هزار نفر شناسایی و شناسنامه دار شده اند.

بازدیدها: 0

منبع خبر «» است و اخبار گردشگری پارسی در قبال محتوای آن هیچ مسئولیتی ندارد. چنانچه محتوا را شایسته تذکر می‌دانید، خواهشمند است کد ( 6363 ) را همراه با ذکر موضوع به شماره  09199028006  پیامک بفرمایید.با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه اخبار گردشگری پارسی مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.
لینک کوتاه خبر:
×
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط اخبار گردشگری پارسی در وب سایت منتشر خواهد شد
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • لطفا از تایپ فینگلیش بپرهیزید. در غیر اینصورت دیدگاه شما منتشر نخواهد شد.
  • نظرات و تجربیات شما

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

    نظرتان را بیان کنید