پنجشنبه, ۹ فروردین ۱۴۰۳ / بعد از ظهر / | 2024-03-28
کد خبر: 6116 |
تاریخ انتشار : 04 اکتبر 2021 - 9:55 | ارسال توسط :
63 بازدید
0
4
ارسال به دوستان
پ

اختراع موزه‌ای ایران برای دومین‌بار از یک نمایشگاه بین‌المللی دیگر مدال طلا گرفت.

اخبار گردشگری پارسی :

نمایشگاه اختراعات ترکیه با رقابت ۲۶۰ اختراع از ۲۰ کشور برگزار شد که گروه ایران با اختراع دستگاهی برای حفاظت از اشیای تاریخی و هوشمندسازی موزه‌ها، از این نمایشگاه مدال طلا دریافت کرد. محمودرضا گرجی، مرجان حاجی رحیمی و سالار بصیری قبلا از نخستین دوره مسابقات بین‌المللی اختراعات سوئیس (ویژه مخترعان عضو فدراسیون جهانی ایفیا) مدال طلا کسب کرده بودند.

گرجی که به نمایندگی از این گروه در ششمین دوره نمایشگاه بین‌المللی اختراعات ترکیه شرکت کرده بود، گفت: این نمایشگاه از این نظر که نخستین نمایشگاه حضوری پس از شیوع کووید ۱۹ بود، اهمیت زیادی داشت و در آن ۲۶۰ مخترع از ۲۰ کشور جهان شرکت کرده بودند که ۱۰ اختراع از ایران برای شرکت در این نمایشگاه برگزیده شده بودند. از طرفی به عنوان نمایندگان ایران برای ما خیلی اهمیت داشت که برای یک اختراع موزه‌ای در ترکیه، کشوری که به صنعت گردشگری‌اش خیلی بها می‌دهد، مدال طلا به‌دست آوردیم.

او با بیان این‌که این اختراع، تنها اختراع مرتبط با موزه در این نمایشگاه بود، درباره ساخت آن که قرار بود به صورت آزمایشی در موزه ارامنه تهران نصب شود نیز توضیح داد: با توجه به تحریم‌ها، تمام تجهیزات مورد نیاز در ایران یافت نمی‌شود و ما مجبور شدیم با صرف هزینه گزاف این تجهیزات را با واسطه از کشورهای خارجی بخریم. دستگاه در حال ساخت برای اندازه‌های مورد نیاز موزه ارامنه است و امید داریم تا پایان مهرماه نصب و راه‌اندازی شود.

این مخترع همچنین از مشاوره‌های تخصصی دکتر مسعود تاجبخش، دستیار ویژه دبیرکل فدراسیون جهانی مخترعان که به عنوان رییس کمیته داوران در این نمایشگاه حضور داشت، قدردانی کرد و افزود: از نکات قابل توجه این نمایشگاه، حضور مصطفی وارناک ـ وزیر صنعت و تکنولوژی ترکیه ـ در غرفه ایران و استقبال او از اختراعات شرکت‌کنندگان ایرانی بود.

ششمین دوره نمایشگاه و مسابقات بین‌المللی اختراعات کشور ترکیه (ISIF ۲۰۲۱) از تاریخ ۳۰ شهریور تا ۴ مهرماه ۱۴۰۰ با حمایت فدراسیون جهانی مخترعان (IFIA)، سازمان مالکیت‌های فکری ملل متحد (WIPO)، دفتر ثبت بین‌المللی اختراعات اروپا (EPO) و زیر نظر وزارت صنعت و فناوری و دفتر ثبت اختراعات کشور ترکیه توسط عضو دائم فدراسیون جهانی مخترعان در کشور ترکیه (ABDER) برگزار شد.

کارگاه‌های مالکیت فکری و تجاری‌سازی اختراعات توسط استادان این حوزه را می‌توان از دیگر نکات مثبت این رویداد بین‌المللی برشمرد.

بنا بر اعلام، انتخاب و اعطای مدال و جوایز در بخش مسابقات این رویداد بین‌المللی به مخترعان با بررسی دقیق اختراعات آن‌ها توسط کمیته داوران بین‌المللی با تخصـص‌های ویژه صـورت گرفت و مراسم اعطای مدال با حضور شخصیت‌های علمی کشور ترکیه برگزار شد.

به گفته مخترعان شرکت‌کننده، برگزاری این نمایشگاه بین‌المللی فرصتی برای معرفی و آشنایی مخترعان ایرانی با مجامع علمی، دانشگاه‌ها و سازمان‌های مرتبط با اختراعات و مخترعان در سطح بین‌المللی و کسب اطلاعات از اختراعات و فن‌آوری‌های روز دنیا و همچنین برای ارائه اختراعات ثبت‌شده مخترعان کشور در سطح بین‌الملل و نیز عرصه‌ای برای ورود به بازارهای جهانی و یافتن حمایت‌کننده مالی برای تولید دستاوردهای علمی است.

بازدیدها: 0

منبع خبر «» است و اخبار گردشگری پارسی در قبال محتوای آن هیچ مسئولیتی ندارد. چنانچه محتوا را شایسته تذکر می‌دانید، خواهشمند است کد ( 6116 ) را همراه با ذکر موضوع به شماره  09199028006  پیامک بفرمایید.با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه اخبار گردشگری پارسی مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.
لینک کوتاه خبر:
×
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط اخبار گردشگری پارسی در وب سایت منتشر خواهد شد
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • لطفا از تایپ فینگلیش بپرهیزید. در غیر اینصورت دیدگاه شما منتشر نخواهد شد.
  • نظرات و تجربیات شما

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

    نظرتان را بیان کنید