پنجشنبه, ۳۰ فروردین ۱۴۰۳ / بعد از ظهر / | 2024-04-18
کد خبر: 7301 |
تاریخ انتشار : 22 نوامبر 2021 - 12:42 | ارسال توسط :
185 بازدید
0
3
ارسال به دوستان
پ

رییس ستاد بازسازی عتبات عالیات کربلا از ساخت شبستانی به نام حضرت علی‌اکبر (ع) در طرح توسعه حرم امام حسین (ع) خبر داد.

اخبار گردشگری پارسی :

به نقل از روابط عمومی ستاد بازسازی عتبات عالیات، محمدرضا بنی‌اسدی‌راد گفت: با همت مهندسان و کارگران ایرانی و حمایت و همکاری تولیت آستان حرم امام حسین (ع)، شبستان حضرت علی‌اکبر (ع) به مساحت حدود ۲۸۰۰ متر مربع در طبقه همکف پروژه صحن حضرت زینب (س) در حال احداث است.

او با بیان این‌که شبستان حضرت علی‌اکبر (ع) روبه‌روی خیمه‌گاه حسینی قرار دارد، افزود: عملیات اجرای اسکلت این شبستان که مزین به معماری ایرانی ـ اسلامی خاصی خواهد بود، به پایان رسیده است.

بنی‌اسدی‌راد گفت: شبستان حضرت علی‌اکبر (ع) که جزو فضاهای زیارتی طرح توسعه این حرم و همچنین صحن حضرت زینب (س) محسوب می‌شود، حدود ۱۰ متر ارتفاع دارد که نورگیرهای بزرگ و سردری زیبا برای این سازه طراحی شده است.

رییس ستاد بازسازی عتبات عالیات کربلا درباره بازآفرینی تپه تل زینبیه در طرح توسعه حرم امام حسین (ع) توضیح داد: فعالیت مهندسان و کارگران ایرانی برای تکمیل ساختمان مقام حضرت زینب (س) و ایجاد تپه نمادین تل زینبیه با کار گذاشتن شاسی‌ها و آهن‌کشی طرح آغاز شده است.

بنی‌اسدی‌راد با بیان این‌که در طراحی ساختمان جدید تل زینبیه تلاش شده تا معماری زیبا و درخور شأن حضرت زینب (س) اجرا شود، افزود: با تکمیل طرح، زائران حاضر در این ساختمان می‌توانند از طریق سه ورودی شمالی، شرقی و جنوبی به حرم وارد شوند.

ساخت شبستان جدید در حرم امام حسین (ع)
طرح اولیه این شبستان

او با بیان این‌که ساختمان مقام حضرت زینب (س) دارای رواق‌های متعدد است، گفت: ۲۲ طاق‌نمای زیبا براساس معماری ایرانی و اسلامی در این سازه اجرا می‌شود.

رییس ستاد بازسازی عتبات عالیات کربلا اضافه کرد: تل زینبیه، دارای یک گنبد بزرگ در وسط است که با چهار گنبد کوچک نورگیر احاطه می‌شود تا ضمن زیبایی بیشتر، زائران از تابش مستقیم نور خورشید بهره‌مند شوند.

او بیان کرد: امیدواریم عملیات اجرای سازه بتنی مجموعه بزرگ پروژه صحن حضرت زینب (س) به مساحت حدود ۱۳۰هزار متر مربع در سالروز ولادت حضرت زینب (س) به پایان برسد.

فاز نخست طرح توسعه حرم امام حسین (ع) به نام صحن حضرت زینب (س) مجموعه‌ای از شبستان‌های زیارتی، فضای روباز، کتابخانه، موزه و دارالضیافه (مهمانسرا) خواهد بود که هم‌اکنون و با پایان عملیات اجرای اسکلت و سازه در بخش‌های وسیعی از طرح، پروژه صحن حضرت زینب (س) حدود ۳۲ درصد پیشرفت فیزیکی دارد.

بر اساس اعلام ستاد بازسازی عتبات عالیات، عمده مصالح استفاده‌شده در ساخت صحن حضرت زینب (س) از داخل کشور تأمین می‌شود که بخشی از آن مربوط به مصالحی است که توسط افراد خیر، به ستاد بازسازی عتبات اهدا می‌شود و قسمت عمده آن هم در داخل کشور خریداری و به عراق منتقل می‌شود.

ساخت شبستان جدید در حرم امام حسین (ع)

ساخت شبستان جدید در حرم امام حسین (ع)

بازدیدها: 0

منبع خبر «» است و اخبار گردشگری پارسی در قبال محتوای آن هیچ مسئولیتی ندارد. چنانچه محتوا را شایسته تذکر می‌دانید، خواهشمند است کد ( 7301 ) را همراه با ذکر موضوع به شماره  09199028006  پیامک بفرمایید.با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه اخبار گردشگری پارسی مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.
لینک کوتاه خبر:
×
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط اخبار گردشگری پارسی در وب سایت منتشر خواهد شد
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • لطفا از تایپ فینگلیش بپرهیزید. در غیر اینصورت دیدگاه شما منتشر نخواهد شد.
  • نظرات و تجربیات شما

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

    نظرتان را بیان کنید