پنجشنبه, ۹ فروردین ۱۴۰۳ / بعد از ظهر / | 2024-03-28
کد خبر: 6989 |
تاریخ انتشار : 07 نوامبر 2021 - 11:45 | ارسال توسط :
58 بازدید
0
5
ارسال به دوستان
پ

رییس سازمان حج و زیارت با اعلام هزینه سفر هوایی به عراق، از آغاز این سفرها از ۲۳ آبان‌ماه خبر داد و آخرین اقدامات برای ازسرگیری سفر سوریه را تشریح کرد.

اخبار گردشگری پارسی :

علی‌رضا رشیدیان در رادیو گفت: به دنبال پیگیری‌های صورت‌گرفته برای راه‌اندازی سفرهای زیارتی سوریه و زیارت حرم‌های حضرت زینب (س) و حضرت رقیه (س)، این هفته هیأتی از سازمان حج و زیارت به سوریه اعزام می‌شود تا مقدمات سفرهای زیارتی را به این کشور فراهم کند.

او افزود: دستورالعمل‌های بهداشتی از طریق وزارت خارجه کشورمان برای مقامات سوری ارسال شده است و در حال پیگیری هستند و امیدواریم این هفته به توافقات نهایی دست یابیم تا اعزام زائران به سوریه نیز هر چه سریع‌تر امکان‌پذیر شود.

آغاز سفرهای هوایی به عراق از ۲۳ آبان‌ماه

رییس سازمان حج و زیارت همچنین با اشاره به لغو روادید سفرهای زیارتی هوایی به عراق و آغاز اعزام کاروان‌های مجاز زیر نظر سازمان حج و زیارت، گفت: گروه‌هایی را برای فراهم کردن امکانات رفاهی همچون اسکان، تغذیه، تردد و سلامت زائران کشورمان به عراق اعزام کرده‌ایم و ان‌شاء‌الله از ۲۳ آبان‌ماه اعزام زائران به صورت هوایی آغاز می‌شود.

رشیدیان افزود: با توجه به این‌که مجوز بازگشت زمینی زائران عتبات نیز با پیگیری‌های صورت‌گرفته صادر شده است، شاهد کاهش هزینه‌های سفر خواهیم بود.

او همچنین از پیگیری سازمان حج و زیارت برای ازسرگیری سفرهای زیارتی زمینی به عتبات عالیات خبر داد و بیان کرد: امیدواریم پس از آغاز اعزام کاروان‌های مجاز هوایی از اواخر این ماه و باتوجه به واکسیناسیون مردم که به طور گسترده صورت گرفته است و ادامه دارد، شرایط سفرهای زمینی عتبات عالیات فراهم شود تا زائران با رعایت پروتکل‌های بهداشتی از ظرفیت این نوع اعزام‌ها نیز بهره‌مند شوند.

طبق اعلام قبلی این سازمان، سفر کاروانی از طریق مرزهای زمینی به عراق فعلا امکان‌پذیر نیست.

هزینه سفر هوایی عراق بالای ۹ میلیون تومان

رییس سازمان حج و زیارت درباره جزئیات برنامه سفر هوایی عتبات عراق، توضیح داد: در ماه نخست، یک بسته زیارتی شامل ۷ شب و ۸ روز اقامت برای همه زائران در نظر گرفته‌ایم، اما به دفاتر زیارتی در همه استان‌ها ابلاغ شده هر زائری هر نوع زیارتی را مد نظر داشت می‌تواند درخواست کند تا با برنامه‌ریزی و مدیریت درست بتوانیم خواسته‌های زائران را با توجه به محدویت زمانی و مالی آن‌ها فراهم کنیم و هر کسی با هر سلیقه و توان مالی به این سفر معنوی اعزام شود.

به گفته رشیدیان، هزینه سفر هوایی عراق از ۹ میلیون و ۲۰۰ هزار تا ۹ میلیون و ۶۰۰ هزار تومان برآورد شده است که امیدواریم با صدور مجوز سفرهای زمینی، این میزان برآورد نیز کاهش مناسبی داشته باشد.

آخرین پیش‌بینی‌ها برای برقراری حج و عمره

رییس سازمان حج و زیارت در ادامه، با اشاره به رفع موانع کرونایی در مسجدالحرام و مسجد النبی (ص)، برگزاری نمازهای جماعت در مکه و مدینه و همچنین افزایش عمره‌گزاران از کشورهای مختلف در عربستان و از سویی واکسیناسیون وسیع در سطح جهان، این پیش‌بینی را مطرح کرد که نه تنها حج تمتع آینده برگزار می‌شود، بلکه با ایجاد شرایطی امکان اعزام عمره‌گزاران کشورمان ممکن خواهد شد.

او افزود: شواهد نشان می‌دهد عربستان در حال آماده شدن برای برگزاری حج تمتع سال آینده است و اگر مشکل راه‌اندازی دفتر کنسولگری ایران در عربستان حل شود، حتی برای اعزام عمره‌گزاران نیز مشکلی نخواهیم داشت.

رشیدیان گفت: طبق معمول، مذاکرات برای حج تمتع آینده در آذرماه آغاز می‌شود و اگر تا آن زمان گروهی از کشورمان به عربستان برود و مذاکرات آغاز شود، یعنی حج تمتع ان‌شاء‌الله برگزار خواهد شد.

رییس سازمان حج و زیارت با این اعتقاد که مشکلی برای حضور زائران در حج تمتع ۱۴۰۱ نیست، افزود: با توجه به مبالغی که در گذشته از زائران دریافت شده است، شاید با پرداخت هزینه نه چندان زیادی، زائران بتوانند به سرزمین وحی برای به جا آوردن اعمال خود مشرف شوند.

رشیدیان همچنین از زائران خواست برای سفرهای زیارتی از طریق دفاتر حج و زیارت و کاروان‌های مجاز زیر نظر این سازمان اقدام کنند تا دچار مشکلات مختلف که متاسفانه شاهد آن هستیم، نشوند و سفری همراه با آرامش و امنیت و حفظ شأن و جایگاه خود داشته باشند.

بازدیدها: 0

منبع خبر «» است و اخبار گردشگری پارسی در قبال محتوای آن هیچ مسئولیتی ندارد. چنانچه محتوا را شایسته تذکر می‌دانید، خواهشمند است کد ( 6989 ) را همراه با ذکر موضوع به شماره  09199028006  پیامک بفرمایید.با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه اخبار گردشگری پارسی مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.
لینک کوتاه خبر:
×
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط اخبار گردشگری پارسی در وب سایت منتشر خواهد شد
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • لطفا از تایپ فینگلیش بپرهیزید. در غیر اینصورت دیدگاه شما منتشر نخواهد شد.
  • نظرات و تجربیات شما

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

    نظرتان را بیان کنید