جمعه, ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ / قبل از ظهر / | 2024-03-29
کد خبر: 6339 |
تاریخ انتشار : 11 اکتبر 2021 - 10:31 | ارسال توسط :
61 بازدید
0
3
ارسال به دوستان
پ

نمایشگاه «تمبرهای روز جهانی پست» با نمایش ۴۵ تمبر افتتاح شد.

اخبار گردشگری پازسی :

به نقل از روابط‌عمومی پژوهشگاه میراث‌فرهنگی و گردشگری، در این نمایشگاه که از سوی پژوهشگاه میراث‌فرهنگی و گردشگری با همکاری شرکت ملی پست جمهوری اسلامی ایران به مناسبت روز جهانی و هفته ملی پست و با حضور حمید عمیدی ـ معاون ارتباطات و امور بین‌الملل شرکت پست ـ، مهرشاد کاظمی ـ رییس ستاد گردشگری شهرداری تهران ـ، جبرئیل نوکنده ـ رییس موزه ملی ایران ـ، مصیب امیری ـ ریاست پژوهشگاه میراث فرهنگی و گردشگری، و معاونان و مدیران این مرکز افتتاح شد ۴۵ عنوان تمبر با موضوع روز جهانی پست به نمایش گذاشته شده است.

از این تعداد تمبر به نمایش‌درآمده ۳۰ عنوان مربوط به تمبرهای منتشر شده توسط پست جمهوری اسلامی ایران از سال ۱۳۹۷ تا ۱۳۵۱ و ۱۵ عنوان مربوط به تمبرهای منتشرشده بین سال‌های ۲۰۰۸ تا ۱۹۶۴ در کشورهای سوئد، نروژ، فرانسه، ژاپن، کره جنوبی و … است.

این نمایشگاه متشکل از تمبرهایی با موضوعات روز جهانی پست، روز جهانی تمبر، نمایشگاه بین‌المللی تمبر، و سالگرد چاپ تمبر ایران و کشورهای مختلف است.

مراسم بزرگداشت روز جهانی پست هرسال در ۹ اکتبر برابر با ۱۷ مهرماه برگزار می‌شود، این روز یادبود تأسیس اتحادیه جهانی پست است که برای نخستین‌بار در سال ۱۸۷۴ میلادی در شهر برن سوییس بنیانگذاری و از سال ۱۹۶۹ همزمان با برگزاری نشست کنگره جهانی پست در توکیو همگانی شد و پس از آن، هر سال در تمام دنیا به منظور قدردانی از نقش پست و میلیون‌ها نفری که در سراسر جهان مشغول خدمت‌رسانی و بهبود شرایط زندگی مردم هستند، گرامی داشته می‌شود.

ایران در زمان ناصرالدین‌شاه قاجار تنها سه سال پس از تأسیس اتحادیه جهانی پست و با وجود کارشکنی‌های دولت‌های استعماری به عنوان یک دولت مستقل و قدرتمند آسیایی به عضویت این نهاد بین‌المللی درآمد و نخستین تمبر ایران نیز در حدود ۱۰ سال، پیش از عضویت ایران منتشر شد. بنابراین و به عبارتی دیگر روز جهانی پست یادآور پاسداشت استقلال اقتصادی ایران در دهه‌های گذشته نیز محسوب می‌شود.

در دوران شیوع ویروس کرونا فعالیت‌های پست شتاب بیشتری گرفت و در جهت خدمت‌رسانی و جلوگیری از گسترش این بیماری ارائه سرویس‌های پستی خدمات شایانی به کشور کرد و خدمات شرکت ملی پست از جنبه‌های فرهنگی نیز بسیار چشمگیر بود. چاپ نخستین تمبر کرونا در جهان توسط ایران، برگزاری اولین نمایشگاه کرونا و مخاطرات پست، نمایشگاه بزرگ فیلاتلیک و ارائه شعار “موزه‌ها زنده‌اند” از دیگر خدمات فرهنگی است که موزه ارتباطات در این حوزه ارائه داده است.

بازدید از نمایشگاه «تمبرهای روز جهانی پست» از یکشنبه ۱۸ مهرماه به مدت یک هفته در محل پژوهشگاه میراث‌فرهنگی و گردشگری واقع در خیابان امام خمینی (ره) روبه‌روی موزه ملی ایران برای علاقه‌مندان آزاد است.

بازدیدها: 0

منبع خبر «» است و اخبار گردشگری پارسی در قبال محتوای آن هیچ مسئولیتی ندارد. چنانچه محتوا را شایسته تذکر می‌دانید، خواهشمند است کد ( 6339 ) را همراه با ذکر موضوع به شماره  09199028006  پیامک بفرمایید.با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه اخبار گردشگری پارسی مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.
لینک کوتاه خبر:
×
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط اخبار گردشگری پارسی در وب سایت منتشر خواهد شد
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • لطفا از تایپ فینگلیش بپرهیزید. در غیر اینصورت دیدگاه شما منتشر نخواهد شد.
  • نظرات و تجربیات شما

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

    نظرتان را بیان کنید