چهارشنبه, ۵ اردیبهشت ۱۴۰۳ / بعد از ظهر / | 2024-04-24
کد خبر: 5827 |
تاریخ انتشار : 22 سپتامبر 2021 - 13:44 | ارسال توسط :
216 بازدید
0
2
ارسال به دوستان
پ

همزمان با کاهش نسبی شیوع ویروس کرونا و توجه دوباره کشورها به رونق صنعت گردشگری و فعال تر ساختن رویدادهای ورزشی، ضرورت تقویت بیش از پیش همکاری در این حوزه ها در مناسبات میان جمهوری اسلامی ایران و بلاروس مورد تاکید قرار گرفت.

اخبار گردشگری پارسی :

به گزارش روز چهارشنبه ، سعید یاری سفیر جمهوری اسلامی ایران در مینسک روز گذشته در ملاقات با سرگئی کوالچوک وزیر ورزش و گردشگری بلاروس، با وی در خصوص راههای گسترش همکاری های فیمابین در حوزه های ورزشی وصنعت گردشگری گفت و گو و تبادل نظر کرد.

دراین دیدار، یاری با تشریح ظرفیت های ورزشی و گردشگری ایران، بر آمادگی وزارت ورزش و جوانان و نیز، وزارت میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی برای گسترش تعاملات با بلاروس تاکید کرد و خواستار  تشکیل کارگروه تخصصی همکاری های های ورزشی و گردشگری بین دو کشور شد.

سفیر جمهوری اسلامی ایران با ابلاغ دعوت همتایان ایرانی از وزیر گردشگری و ورزش بلاروس برای انجام سفر به ایران، آمادگی وزارت ورزش و جوانان و نیز، وزارت میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی کشورمان  برای فعال تر کردن هرچه بیشتر تعاملات و همکاری های ورزشی و گردشگری بین دو کشور را اعلام کرد.

نماینده دولت جمهوری اسلامی ایران در بلاروس همچنین برقراری پرواز مستقیم تهران – مینسک و تسهیل صدور روادید گردشگری گروهی را برای رونق گرفتن گردشگری بین دو کشور بسیار مهم ارزیابی کرده و خواستار همکاری  طرف بلاروسی در این خصوص شد.

ورزش و گردشگری؛ پتانسیلی برای گسترش مناسبات ایران و بلاروس

وزیر ورزش و گردشگری بلاروس نیز ضمن اشاره به مناسبات گرم و دوستانه حاکم بر روابط دوکشور، دیدار مهم اخیر روسای جمهور ایران و بلاروس در حاشیه برگزاری اجلاس سران سازمان همکاری شانگهای در شهر دوشنبه ( تاجیکستان ) را نشانه بارزی بر روابط نزدیک دو کشور دانست.

کوالچوک ضمن تشکر از دعوت همتاهای ایرانی خود برای سفر به ایران، ابراز میدواری کرد که این سفر در اولین فرصت ممکن انجام گیرد. وی ابراز امیدواری کرد با پیگیری هایی که صورت خواهد گرفت و رفع موانع حقوقی،  شرایط برای ارائه تسهیلات هرچه بیشتر متقابل برای گردشگران و نیز برقراری خط پروازی مستقیم میان پایتخت های دوکشور  فراهم شود.

این مقام بلاروس با اشاره به ظرفیت های فراوان دو کشور درحوزه های ورزش و گردشگری بر گسترش بیش از پیش تعاملات و همکاری های بین ایران و بلاروس در این حوزه ها تاکید کرد.

وزیر ورزش و گردشگری بلاروس با اشاره به دستاوردهای اخیر کشورمان در رشته های مختلف ورزشی بخصوص کسب عنوان قهرمانی تیم والیبال در قاره آسیا ، یادآور شد که کسب این نتایج حاکی از ظرفیت های بالای ورزشی در ایران است.

کوالچوک در ادامه باتوجه به امکانات و سطح بالای علمی دانشگاه تربیت بدنی بلاروس ، که آموزش ورزشکاران در کلیه رشته های ورزشی در این کشور را برعهده دارد، آمادگی کشورش را برای تربیت مربی و برگزاری اردوهای آموزشی از طریق برگزاری وبینار و  تبادل هیات های مختلف ورزشی بین دو کشور اعلام کرد.

بازدیدها: 0

منبع خبر «» است و اخبار گردشگری پارسی در قبال محتوای آن هیچ مسئولیتی ندارد. چنانچه محتوا را شایسته تذکر می‌دانید، خواهشمند است کد ( 5827 ) را همراه با ذکر موضوع به شماره  09199028006  پیامک بفرمایید.با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه اخبار گردشگری پارسی مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.
لینک کوتاه خبر:
×
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط اخبار گردشگری پارسی در وب سایت منتشر خواهد شد
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • لطفا از تایپ فینگلیش بپرهیزید. در غیر اینصورت دیدگاه شما منتشر نخواهد شد.
  • نظرات و تجربیات شما

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

    نظرتان را بیان کنید