جمعه, ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ / قبل از ظهر / | 2024-03-29
کد خبر: 6764 |
تاریخ انتشار : 26 اکتبر 2021 - 13:54 | ارسال توسط :
225 بازدید
0
9
ارسال به دوستان
پ

تمام فعالیت های گردشگری ماجراجویانه در میان جوانان و طبیعت دوستان طرفدار دارند. تنها قدم زدن در طبیعت را می توان جزو فعالیت های ماجراجویانه دانست.

اخبار گردشگری پارسی :

بهترین فعالیت های گردشگری ماجراجویانه در دنیا

تمام فعالیت های گردشگری ماجراجویانه در میان جوانان و طبیعت دوستان طرفدار دارند. تنها قدم زدن در طبیعت را می توان جزو فعالیت های ماجراجویانه دانست. امروزه گردشگرانی که به طبیعت گردی می روند می توانند از فعالیت هایی مانند بانجی‌ جامپینگ، کوهنوردی، حرکت روی دامنه‌های پرشیب، قدم زدن در جنگل های بارانی، انجام ورزش های آبی مانند غواصی در اعماق دریا و حتی برف بازی در کوهستان های برف پر شده لذت ببرند. یکی از جاذبه هایی که امروزه در تمام دنیا می توانی به سراغ آن بروید، رفتینگ در بیشتر رودخانه های دنیاست. آن هم زمانی که دره ها پس از باران پر از آب می شود، رفتینگ حال و هوایی دیگر دارد. این فعالیت ها با وجود تمام سختی هایی که دارند، توانسته اند مخاطبان خود را در دنیا پیدا کنند. مخاطبانی که عموما از جوانان پر شور تشکیل شده اند. حتی بسیاری از این جوانان مسافت های طولانی را برای چنین فعالیت های گردشگری ماجراجویانه سفر می کنند. گردشگری ماجراجویانه یکی از انواع گردشگری است فعالیت هایی مانند رفتینگ‌ در رودخانه های خروشان، آفرودهای صحرایی، طبیعت‌گردی‌ در مسیرهای حیات وحش، پاراگلایدر و بسیاری دیگر را شامل شود. در این مقاله مجله الی گشت سعی داریم به برخی از پرطرفدارترین فعالیت های گردشگری ماجراجویانه در دنیا اشاره کنیم.

هر چند که کشورهای بسیاری در دنیا هستند که مقاصد خوبی برای این نوع گردشگری شده اند اما کشورهایی مانند کنیا، نیوزیلند، نپال و در مجموع کشورهای آفریقایی و آمریکای لاتین از بهترین آن ها محسوب می شوند. اگر به دنبال تعریف دقیق گردشگری ماجراجویانه هستید، بهتر است که به مثال هایی که در زیر آورده ایم، مراجعه کنید.

شرکت در سافاری های تانزانیاصحرای سرنگتی تانزانیا یکی از بهترین مکان ها برای مشاهده مهاجرت سالانه کل یالدار است. تورهای گردشگری بسیاری برای پارک ها و مناطق حفاظت شده این صحرا برگزار می شود که گردشگران را به دیدن گله های حیوانات وحشی و کل (گاومیش) یالدار می برند. این تورها از جمله فعالیت های گردشگری ماجراجویانه محسوب می شوند. در ۱۶ پارک ملی این منطقه می توانید به دیدن حیوانات وحشی دیگری مانند شیر، پلنگ آفریقایی، فیل آفریقایی، کرگدن سیاه و گاومیش آفریقایی بروید. این سافاری ها برای بسیاری از افراد تجربه ای در زندگی شان می شود که هیچ گاه فراموش نخواهند کرد. اگر قصد شرکت در این سافاری ها را دارید، می بایست هزینه ای در حدود ۶۰ دلار بپردازید. پارک و صحرای سرنگتی تانزانیا، به خاطر مهاجرت سالانه بیش از ۱.۵ میلیون گاو وحشی و گور خر آفریقایی در جهان معروف شده است. محیط زیست این پارک به دلیل اهمیتی که برای طبیعت آفریقا دارد به عنوان منطقه حفاظت شده مشخص شده است.

پرش از هلی کوپتر بر روی کوه های پر برف گرینوود آلاسکا

هلی اسکی یا پرش از هلی کوپتر روی کوه های پر از برف آلاسکا، یکی از تجربیات بی نظیر و فعالیت های گردشگری ماجراجویانه بوده که جوانان پرشور را به سمت خود می کشاند. اگر دوست دارید که اسکی کنید و به دنبال کوه هایی پر برف برای اسکی هستید، می توانید با هلی کوپتر، خود را به بالای تپه های گرینوود در آلاسکا برسانید. بیشتر اسکی بازانی که در این کوه ها اسکی می کنند، از خود فیلم های هیجان انگیزی می گیرند. اگر اولین نفری باشید که اسکی را پس از بارش برف شروع می کنید، تنها خط چوب های اسکی شما بر برف ها باقی می ماند. هلی کوپتر هم در تمام مسیر از شما فیلمبرداری نموده و دنبالتان می آید. اگر مشکلی برای شما پیش آمد و آسیب دیدید، گروه های امدادی به سرعت به کمک شما خواهند آمد. نرخ تورهای روزانه برای هلی اسکی در اینجا، ۱۶(ارتفاعی در حدود تا ۱۸ هزار پایی)، از ۱۲۷۵ دلار برای هر نفر شروع می شود.

تورهای بالارفتن از پل بندرگاه سیدنی

پل بندرگاه سیدنی (Sydney Harbour Bridge) یکی از نمادهای اصلی و ارتباطی مهم در شهر سیدنی استرالیا بوده که سازه ای عظیم دارد. پل بندرگاهی سیدنی همراه با ساختمان مشهور سمت دیگر آن، که در بیشتر عکس ها تبدیل به نمادی برای استرالیا شده است یعنی اپرای سیدنی تبدیل به یکی از جاذبه های گردشگری استرالیا شده اند. در میان این دو، بالا رفتن از پل بندری سیدنی یکی از جاذبه های گردشگری ماجراجویانه در دنیا و البته استرالیا به حساب می‌آیند. این سازه پلی استرالیا در شهر سیدنی، جزو شاهکارهای مهندسی و معماری جهان بوده و ۴۹ متر عرض دارد.

همچنین این پل را که وظیفه ارتباط بین دو قسمت شهر را به عهده دارد، پنجمین پل قوسی جهان است.گردشگران از سال ۱۹۹۸ امکان بالا رفتن از این پل را با ایتفاده از وسایل ایمنی پیدا کردند. اگر قصد بالا رفتن و دیدن نمای پل و شهر را از ارتفاعی زیاد دارید، می توانید هر یک از تورهای این پل را خریداری کنید. هر تور تقریبا سه ساعت و نیم زمان می برد.

بازدید از دهکده هابیتون در نیوزلند

شهر هابیت ها یا دهکده هابیتون همان شهری است که برای فیلمبرداری صحنه های فیلم ارباب حلقه و در سال ۱۹۹۸ ساخته شده است. (Hobbiton) این دهکده هم اکنون به یکی از معروف ترین شهرهای توریستی دنیا تبدیل شده اند. داستان هابیت ها نام رمانی از نویسنده ای به نام تالکین و اولین شماره از مجموعه رمان های ارباب حلقه ها بوده است که هم اکنون بیش از ۳۰۰ هزار نفر به تماشای آن می روند. مجموعه خانه های روستای کوچک هابیتون با درهایی دایره ای شکل و گلکاری و گل آرایی خاصی که دارد شما را به یاد صحنه های فیلم ارباب حلقه ها خواهد انداخت. حتی گاهی شک می کنید به اینکه هابیت ها واقعا وجود داشته اند یا نه! دهکده هابیتون هم اکنون یکی از نشانه های ملی نیوزلند شده و به خاطر فضای کوچک مینیمال و تخیلی که دارد، در گروه فعالیت های گردشگری ماجراجویانه قرار داده می شود.

چرا که شما را وارد دنیایی عجیب می کند. حتی می توانید به درون این خانه ها وارد شده و از فضای داخل آن ها هم دیدن کنید. قیمت این تورها از ۷۵ دلار برای هر نفر شروع می شود.

تماشای شفق قطبی در سوئد

شفق قطبی (Aurora) یا آرورا یکی از دیدنی ترین نورپزدازی های ظاهر شده در آسمان شب قطب های جنوب و شمال است که می توانید آن را در کشورهای شمالی زمین یا در قطب جنوب ببینید. اگر وارد عرض های جغرافیایی نزدیک به قطب شمال یا قطب جنوب زمین شوید، با پدیده ای به نام شفق قطبی در آسمان روبرو خواهید شد. این نورهای رنگی و رویایی به دلیل برخورد ذرات باردار خورشیدی به جو زمین و یونیزه شدن آن ها اتفاق می افتد. اگر به تصاویر گرفته شده از شفق قطبی نگاهی بیندازید، می توانید رنگ های سبز، آبی، زرد و بنفش را در آسمان مشاهده کنید. برای مشاهده این پدیده جادویی و شرکت در فعالیت های گردشگری ماجراجویانه پیشنهاد می دهیم که به پارک ملی آبیسکو و دره تورن و کشورهایی مانند سوئد، ایرلند، روسیه، نروژ و کانادا بروید.

بانجی جامپینگ دره رودخانه بهوت کوشی

اگر عاشق پرش از ارتفاع و بانجی جامپینگ هستید به شما پرش از مرتفع ترین بانجی جامپینگ دنیا را پیشنهاد می دهیم. برای این کار که یکی از فعالیت های ماجراجویانه در دنیاست، بایستی به کشور نپال و دره رودخانه بهوت کوشی در کاتماندو بروید. هزینه چنین فعالیتی برای هر نفر حدود ۱۴۵ دلار بوده که برای پرش از صخره ای ۱۶۰ متری بر روی رودخانه بهوت کوشی پرداخت می کنید.
بانجی جامپینگ در واقع به یکی از فعالیت گردشگری ماجراجویانه گفته می شود که فرد با طناب کشی محافظ داری خود را از ارتفاع بالا به پایین می اندازد. پس از انجام این فعالیت در دهه ۱۹۵۰، بسیار مشهور و در دنیا به یکی از پرطرفدارترین فعالیت ها تبدیل شد.

پیاده روی در پارک ملی تامان نگارا در مالزی

یکی از بزرگترین مراکز اکوتوریستی و گردشگری در قاره آسیا پارک ملی تامان نگارا در کشور مالزی است. اگر عاشق طبیعت گردی و جنگل نوردی هستید به ایالت پاهنگ مالزی بروید. مکانی که زیستگاه پستانداران نادر بی نظیری مانند ببر بنگالی و چینی، کرگدن سوماترایی، گاو وحشی مالایی و فیل آسیایی است. می توانید تمساح ها را درون رودخانه تاهان که از درون این جنگل می گذرد به همراه ماهی های آن ببینید.

در اینجا برای ایجاد هیجان بیشتر و لذت بیشتر گردشگران، پل های طنابی معلق در جنگل ساخته اند. همچنین تورها را به تماشای غارهای اطراف و روستاهایی با اقوامی مالایی می برند. بلیط ورودی به پارک به همراه بردن دوربین عکاسی به آن هزینه بسیار پایینی دارد.

شنا در استخر بی نهایت پشت بامی برج مارینا بی سندز سنگاپور

سازه ای بزرگ را تصور کنید که از هتل های ۵ ستاره سنگاپور بوده و در عین حال یکی از منحصر به فردترین شاهکارهای معماری نیز محسوب می شود؟ چون که در سقف و پشت بام این هتل، استخری با دیواره های شیشه ای ساخته اند. اگر برای شنا وارد این استخر با نام استخر بی نهایت شوید، می توانید نمای شهر سنگاپور را بالای برج مارینا بی سندز ببینید. این استخر و شنا در آن نیاز به شجاعت داشته و از فعالیت های گردشگری ماجراجویی در دنیا محسوب می شود. مارینا بی سندز که چالش برانگیز ترین پروژه معماری قرن ۲۱ بوده هم اکنون دارای ۳ هتل، سالن تئاتر و نمایش، مکان های تفریحی و سرگرمی، مرکز خرید و رستوران است. این استخر در ارتفاع ۱۹۱ متری و روی پشت بام ساخته شده است.

کیپ تاون آفریقای جنوبی و قله تیبل

کوه تیبل (Table Mountain) یا تافلبرگ یکی از جاذبه هایی است که تمام گردشگران آفریقای جنوبی به دیدن آن می روند. این کوه در جنوب غرب آفریقای جنوبی و در کنار شهر کیپ تاون و خلیج تیبل قرار گرفته است و منظره بی نظیر این شهر را ساخته است. این کوه در بخش شمالی کیپ تاون واقع شده است. امروزه بیش از ۳۳۰ مسیر کوهنوردی و راهنمای های محلی برای رسیدن به قله تیبل وجود دارد و هزینه کوهنوردی در تیبل حدود ۷ دلار است که به دولت و راهنمایان پرداخت می شود. اگر به کوهنوردی علاقه ندارید، می توانید از تله کابین آن استفاده نموده و به بالای کوه بروید. تمام فعالیت های انجام شده در این کوه را می توان از فعالیت های گردشگری ماجراجویانه محسوب کنید.

از گردشگری ماجراجویانه در دنیا: غواصی در دیواره بزرگ مرجانی

دیواره بزرگ مرجانی (Great Barrier Reef) یکی از جاذبه های طبیعی دنیا در شرق کشور استرالیا و در اقیانوس آرام است که گردشگران بسیاری برای دیدن آن وارد استرالیا می شوند. بزرگترین مجموعه صخره ای مرجانی دنیا را تنها در این مکان می توانید ببینید. مجموعه ای که بیش از سه هزار صخره و ۹۰۰ جزیره مختلف را شامل شده و در دریای کورال و در شرق ایالت کوئینزلند دارند. یکی از پرطرفدارترین فعالیت های گردشگری ماجراجویانه در اینجا غواصی در اطراف مرجان ها و حتی تماشای کشتی های غرق شده در این دریاست. تنوع بالای موجودات دریایی و شنا کردن در کنار آن ها یکی از تجربیات فوق العاده گردشگران و حتی خانواده ها می تواند باشد. اگر برای غواصی آموزش ندیده اید، قبل از شروع غواصی به شما آموزش های لازم داده می شود و همچنین برای خرید یا کرایه لوازم غواصی در کنار سواحل استرالیا آنچه که نیاز دارید، پیدا خواهید کرد.

بازدیدها: 1

منبع خبر «» است و اخبار گردشگری پارسی در قبال محتوای آن هیچ مسئولیتی ندارد. چنانچه محتوا را شایسته تذکر می‌دانید، خواهشمند است کد ( 6764 ) را همراه با ذکر موضوع به شماره  09199028006  پیامک بفرمایید.با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه اخبار گردشگری پارسی مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.
لینک کوتاه خبر:
×
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط اخبار گردشگری پارسی در وب سایت منتشر خواهد شد
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • لطفا از تایپ فینگلیش بپرهیزید. در غیر اینصورت دیدگاه شما منتشر نخواهد شد.
  • نظرات و تجربیات شما

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

    نظرتان را بیان کنید