جمعه, ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ / قبل از ظهر / | 2024-04-19
کد خبر: 6259 |
تاریخ انتشار : 10 اکتبر 2021 - 11:54 | ارسال توسط :
96 بازدید
0
3
ارسال به دوستان
پ

طوفان حاره‌ای موسوم به شاهین نه تنها جان شش انسان را در جنوب شرقی ایران گرفته است و تعدادی صیاد نیز بر اثر آن ناپدید شده‌اند که به آثار تاریخی جنوب استان سیستان و بلوچستان تا به حال ۲۰ میلیارد ریال خسارت وارد کرده است.

اخبار گردشگری پارس

درحالی که تا چند روز پیش مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی سیستان و بلوچستان می‌گفت طوفان حاره‌ای شاهین، آسیبی به بناهای تاریخی جنوب این استان وارد نکرده است، روابط عمومی اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان سیستان و بلوچستان به نقل از مجید کلانوری، معاون میراث فرهنگی این اداره خبر داد که پس از بررسی‌های جدید کارشناسان، برآورد شده طوفان و بارندگی اخیر به بناهای تاریخی جنوب استان و موزه چابهار حدود ۲۰ میلیارد ریال خسارت وارد کرده است.

او گفت: با وجود تدابیر حفاظتی از جمله سرکشی به بناها قبل باران و نظافت بام و آزادسازی ناودان‌ها، از آن‌جا که باران تداوم داشته و از سویی همراه با باد شدید بوده، متاسفانه آسیب‌های جدی به برخی از بناها وارد شده که لازم است با قید فوریت تامین اعتبار و جبران خسارت شود.

به گفته کلانوری، بیشترین خسارت به مقبره بی‌بی زینب و ساختمان قدیم فرمانداری چابهار وارد شده که شامل شسته شدن نماها و تخریب بخش‌هایی از پوشش است که البته در مقبره بی‌بی زینب تزیینات بنا را هم تحت‌تاثیر قرار داده و میزان خسارت در این دو بنا حدود ۱۰ میلیارد ریال برآورد شده است.

معاون میراث فرهنگی سیستان و بلوچستان افزود: ساختمان‌های پست قدیم، گمرک و قلعه پرتغالی‌های چابهار از بناهای دیگری هستند که بر اثر طوفان شاهین دچار آسیب‌دیدگی شده‌اند.

کلانوری گفت: در روزهای آینده تیم کارشناسان این معاونت به‌منظور بررسی بیشتر و تعیین دقیق‌تر میزان خسارت به منطقه اعزام خواهند شد تا بتوان محوطه‌های باستانی و سایر بناهای تاریخی را دقیق‌تر مورد ارزیابی قرار داد.

استان هرمزگان هم که تحت تاثیر این طوفان حاره‌ای بود تا کنون برآورد و اعلام خسارت نکرده است. سهراب بناوند، مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی هرمزگان گفته با توجه به این‌که طوفان حاره‌ای شاهین خسارت‌هایی به بخش‌هایی از شرق استان وارد کرده، اما خوشبختانه آسیبی به بناهای تاریخی وارد نکرده است.

بازدیدها: 0

منبع خبر «» است و اخبار گردشگری پارسی در قبال محتوای آن هیچ مسئولیتی ندارد. چنانچه محتوا را شایسته تذکر می‌دانید، خواهشمند است کد ( 6259 ) را همراه با ذکر موضوع به شماره  09199028006  پیامک بفرمایید.با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه اخبار گردشگری پارسی مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.
لینک کوتاه خبر:
×
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط اخبار گردشگری پارسی در وب سایت منتشر خواهد شد
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • لطفا از تایپ فینگلیش بپرهیزید. در غیر اینصورت دیدگاه شما منتشر نخواهد شد.
  • نظرات و تجربیات شما

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

    نظرتان را بیان کنید