پنجشنبه, ۹ فروردین ۱۴۰۳ / بعد از ظهر / | 2024-03-28
کد خبر: 5356 |
تاریخ انتشار : 12 سپتامبر 2021 - 17:01 | ارسال توسط :
81 بازدید
0
3
ارسال به دوستان
پ

دبیر کمیته مشارکت‌های مردمی، اسکان و تغذیه اربعین حسینی از آغاز ثبت‌نام طرح «همقدم»، ویژه پیاده‌روی نیابتی اربعین خبر داد.

اخبار گردشگری پارسی :

یوسف افضلی گفت: با توجه به این‌که امسال امکان حضور فراگیر علاقه‌مندان اهل بیت (ع) در پیاده‌روی عظیم اربعین وجود ندارد، با همکاری خادمان ستاد بازسازی عتبات در نجف و کربلا، طرح «همقدم» با هدف انجام پیاده‌روی نیابتی اربعین حسینی اجرا می‌شود.

او افزود: براساس این طرح، عوامل اجرایی پروژه‌های بازسازی و توسعه‌ای ستاد بازسازی عتبات حاضر در عراق به نیابت از ثبت‌نام کنندگان، پس از زیارت حرم مولای متقیان در شهر نجف اشرف وارد مسیر پیاده‌روی شده و در انتهای مسیر نایب‌الزیاره ثبت‌نام کنندگان در حرم حضرت ابوالفضل عباس (ع) و سالار شهیدان در روز اربعین بوده و زیارت‌نامه مخصوص را قرائت خواهند کرد.

دبیر کمیته مشارکت‌های مردمی، اسکان و تغذیه اربعین حسینی گفت: علاقه‌مندان می‌تواند برای ثبت‌نام به تارنمای ستاد بازسازی عتبات یا لینک https://atabat.org/fa/forms/52 مراجعه کنند.

او افزود: تمام دوستدارن اهل بیت (ع) و مشتاقان زیارت اربعین در سراسر جهان می‌توانند برای دیدن تصاویر زنده و عکس‌های مربوط به پیاده‌روی نیابتی توسط خادمان در این مسیر سراسر نور، به صفحات اجتماعی (اینستاگرام) به آدرس atabat_org مراجعه کنند.

افضلی یادآور شد: طرح زیارت نیابتی عتبات مقدس نیز هر شب جمعه توسط خادمان ستاد بازسازی عتبات اجرا می‌شود، به‌طوری‌که از فروردین امسال تا کنون حدود ۸۰۰ هزار زیارت به نیابت انجام شده است.

ستاد اربعین در ایران پس از موافقت دولت عراق با سفر ۳۰ هزار زائر ایران به مناسبت اربعین، تصمیم گرفت این سهمیه را به موکب‌داران و عوامل کمیته‌های اجرای اختصاص دهد که با شرایط ایران و عراق اعزام خواهند شد. با این حال، وزارت امور خارجه و این ستاد تاکید کرده‌اند که پیگیر افزایش سهمیه اربعین هستند. این موضوع در محور مذاکرات با نخست وزیر عراق که روز یکشنبه، ۲۱ شهریورماه وارد ایران شده است، قرار دارد.

بازدیدها: 0

منبع خبر «» است و اخبار گردشگری پارسی در قبال محتوای آن هیچ مسئولیتی ندارد. چنانچه محتوا را شایسته تذکر می‌دانید، خواهشمند است کد ( 5356 ) را همراه با ذکر موضوع به شماره  09199028006  پیامک بفرمایید.با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه اخبار گردشگری پارسی مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.
لینک کوتاه خبر:
×
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط اخبار گردشگری پارسی در وب سایت منتشر خواهد شد
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • لطفا از تایپ فینگلیش بپرهیزید. در غیر اینصورت دیدگاه شما منتشر نخواهد شد.
  • نظرات و تجربیات شما

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

    نظرتان را بیان کنید