پنجشنبه, ۹ فروردین ۱۴۰۳ / بعد از ظهر / | 2024-03-28
کد خبر: 5206 |
تاریخ انتشار : 07 سپتامبر 2021 - 11:03 | ارسال توسط :
76 بازدید
0
2
ارسال به دوستان
پ

مدیر پایگاه‌ ملی میراث‌ فرهنگی و گردشگری گندی‌شاپور و ایوان کرخه از ادامه روند ساماندهی، حفاظت و مرمت در محوطه تاریخی گندی‌شاپور خبر داد.

اخبار گردشگری پارسی :

یعقوب زلقی با بیان این‌که فاز جدید اقدامات ساماندهی، حفاظتی و مرمتی در محوطه تاریخی گندی‌شاپور در حال انجام است، افزود: اقدامات حفاظتی روی ترانشه کاوش شامل اندود کاهگل حفاظتی بر جداره‌ها و کف و مرمت حفاظتی در قسمت‌هایی از دیواره و پی‌های آسیب‌دیده و همچنین ساماندهی محیطی پیرامون ترانشه کاوش انجام شده است.

به نقل از اداره‌کل میراث فرهنگی خوزستان، او ادامه داد: در همین زمینه، دومین فصل از ساماندهی سازه‌های آبی با اجرای اقدامات مرمتی روی صیفون شماره دو و پل‌بند اطراف این سازه آغاز شده است که شامل بررسی و شناخت سازه‌های موجود به منظور اقدامات بهتر حفاظتی و مرمتی و مرمت پایه‌های پل‌بند شماره ۲ از سمت غرب است.

مدیر پایگاه‌ ملی میراث ‌فرهنگی و گردشگری گندی‌شاپور و ایوان کرخه اضافه کرد: همچنین اقدامات مرمتی روی تونل یا کانال آب‌بر و موج‌شکن‌ها مطابق با طرح اولیه تا قسمت مد نظر در حال انجام است.

او بیان کرد: اندود بدنه‌ها، کف‌سازی روی سطح کانال‌ها با تکنیک مواد و مصالح سنتی (با ملاط ساروج) از دیگر اقدامات در حال انجام روی این سازه‌ها است.

زلقی در ادامه به آغاز روند عملیات ساماندهی آرامگاه یعقوب لیث صفاری و پاکسازی و مرمت نمای اصلی (ضلع شمالی آرامگاه) اشاره کرد و گفت: در این عملیات، پاکسازی نمای آجری آسیب‌دیده از عوامل محیطی و ترمیم گلدسته‌ها در حال اجرا است.

او خاطرنشان کرد: این پروژه با اعتباری بالغ بر سه ‌میلیارد ریال از محل اعتبارات عمرانی ملی در دستورکار قرار گرفته است.

بازدیدها: 0

منبع خبر «» است و اخبار گردشگری پارسی در قبال محتوای آن هیچ مسئولیتی ندارد. چنانچه محتوا را شایسته تذکر می‌دانید، خواهشمند است کد ( 5206 ) را همراه با ذکر موضوع به شماره  09199028006  پیامک بفرمایید.با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه اخبار گردشگری پارسی مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.
لینک کوتاه خبر:
×
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط اخبار گردشگری پارسی در وب سایت منتشر خواهد شد
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • لطفا از تایپ فینگلیش بپرهیزید. در غیر اینصورت دیدگاه شما منتشر نخواهد شد.
  • نظرات و تجربیات شما

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

    نظرتان را بیان کنید