جمعه, ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ / بعد از ظهر / | 2024-03-29
کد خبر: 2593 |
تاریخ انتشار : 08 ژوئن 2021 - 12:11 | ارسال توسط :
134 بازدید
0
2
ارسال به دوستان
پ

سفیر پاکستان می‌گوید: تا پیش از کرونا، سالانه حدود ۷۰۰ هزار پاکستانی برای زیارت به ایران سفر می‌کردند. پاکستان منتظر است بار دیگر شرایط سفرهای زیارتی فراهم شود.

اخبار گردشگری پارسی :

به نقل از پایگاه اطلاع‌رسانی حج، رحیم حیات قریشی ـ سفیر پاکستان در ایران ـ با حجت‌الاسلام والمسلمین سیدعبدالفتاح نواب ـ نماینده ولی فقیه در امور حج و زیارت ـ در محل بعثه مقام معظم رهبری دیدار و درباره همکاری‌های دو کشور در زمینه زیارت و سفر زائران پاکستانی به اماکن متبرکه در ایران و عتبات مقدس در عراق گفت‌وگو کرد.

نواب با اشاره به این‌که همگرایی و وحدت کلمه محور مهم برنامه‌های پیامبر اسلام (ص) برای مسلمانان بود، بیان کرد: این دشمنان هستند که از تفرقه بین کشورهای اسلامی سود خواهند برد و مسؤولان کشورهای اسلامی باید با الگو قراردادن برنامه‌های نبی اکرم (ص) برای تقویت همگرایی و وحدت امت اسلامی بکوشند.

نماینده ولی فقیه در امور حج و زیارت با بیان این‌که جمهوری اسلامی پاکستان در برنامه‌های مختلف جهان اسلام از جمله کشورهای پیشرو و همکار خوبی برای جمهوری اسلامی ایران بوده است، از موضع‌گیری نخست وزیر پاکستان در دست رد زدن به سینه اشغالگران قدس و ارتباط نگرفتن با رژیم صهیونیستی تقدیر کرد.

وی همچنین از حضور زائران پاکستانی در ایران برای زیارت اماکن متبرک و عبور از کشورمان برای تشرف به عتبات مقدس در عراق با برطرف شدن ویروس کرونا استقبال کرد و افزود: امیدواریم یادداشت تفاهم همکاری در امور حج که برای آقای نورالحق قادری، وزیر امور مذهبی پاکستان فرستاده شده است، بین مقامات دو کشور امضا شود.

حیات قریشی ـ سفیر پاکستان در ایران ـ در این دیدار به مواضع مشترک دو کشور در خصوص اقدامات غربِ ضد مسلمانان و مبارزه با اسلام‌هراسی اشاره کرد و گفت: ایران و پاکستان از تاریخ، تمدن و دین مشترک برخوردارند و به پیامبر اسلام (ص) عشق می‌ورزند.

او از حمایت‌های رهبر معظم انقلاب اسلامی از مردم پاکستان و کشمیر تقدیر کرد و افزود: قبل از شیوع کرونا سالانه حدود ۷۰۰ هزار پاکستانی برای زیارت به ایران سفر می‌کردند و بخشی با عبور از خاک ایران به عتبات عالیات مشرف می‌شدند و هم‌اکنون منتظرند تا بار دیگر با بهبود شرایط، سفرهای مذهبی شروع شود.

قریشی از سیاست جدید پاکستان برای سازماندهی زائران پاکستانی و رسیدگی به مسائل پزشکی و بیمه آن‌ها خبر داد و گفت: ما علاقه‌مندیم که ارتباطات و امور دینی و مذهبی بین دو کشور را تعمیق بخشیم.

اکبر رضایی ـ معاون حج و عمره سازمان حج و زیارت ـ نیز گفت: امیدواریم حاصل رایزنی‌ها بین مسؤولان دو کشور به تسهیل امور حجاج، عمره‌گزاران و زائران عتبات منجر شود.

حجت‌الاسلام والمسلمین صحبت‌الله رحمانی ـ معاون عتبات عالیات سازمان حج ـ هم با اشاره به خدماتی که به زائران پاکستانی در ایران ارائه شده است، گفت: ما آمادگی داریم تجربیات خود در زمینه ارائه خدمات درمانی و بیمه زائران را به پاکستان انتقال دهیم.

نواب، نماینده ولی فقیه در امور حج و زیارت نیز با اشاره به این‌که در پژوهشکده حج و زیارت در قم حدود دو هزار جلد کتاب در حوزه مسائل حج، عمره و زیارت به چاپ رسیده است، افزود: منابع این پژوهشکده می‌تواند منبع خوبی برای استفاده کشورهای اسلامی باشد و به زبان‌های مختلف ترجمه شود و مورد استفاده زائران عتبات عالیات و حرمین شریفین قرار گیرد.

بازدیدها: 0

منبع خبر «» است و اخبار گردشگری پارسی در قبال محتوای آن هیچ مسئولیتی ندارد. چنانچه محتوا را شایسته تذکر می‌دانید، خواهشمند است کد ( 2593 ) را همراه با ذکر موضوع به شماره  09199028006  پیامک بفرمایید.با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه اخبار گردشگری پارسی مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.
لینک کوتاه خبر:
×
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط اخبار گردشگری پارسی در وب سایت منتشر خواهد شد
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • لطفا از تایپ فینگلیش بپرهیزید. در غیر اینصورت دیدگاه شما منتشر نخواهد شد.
  • نظرات و تجربیات شما

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

    نظرتان را بیان کنید