شنبه, ۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ / قبل از ظهر / | 2024-04-20
کد خبر: 6665 |
تاریخ انتشار : 25 اکتبر 2021 - 11:19 | ارسال توسط :
285 بازدید
0
1
ارسال به دوستان
پ

نماینده مردم رباط کریم و بهارستان در مجلس شورای اسلامی گفت: شرکت توسعه سیاحان سرزمین ایرانیان زرندیه (آیلند) ظرفیت تبدیل شدن به پایتخت تجاری ایران را دارد.

اخبار گردشگری پارسی :

حجت‌الاسلام حسن نوروزی در جریان بازدید از شرکت توسعه سیاحان سرزمین ایرانیان زرندیه (آیلند) اظهار کرد: پروژه شرکت توسعه سیاحان سرزمین ایرانیان یک پروژه ملی است و یک کارنامه افتخارآفرین برای ایران به شمار می رود که باید به عنوان الگویی ارزشمند در کشور تکثیر شود.

وی در ادامه به ظرفیت بالای سرزمین ایرانیان برای تبدیل شدن به پایتخت تجاری ایران اشاره کرد و گفت: بسیاری از کشورهای جهان دارای دو پایتخت سیاسی و تجاری هستند و می توان این الگو را در سرزمین ایرانیان به لحاظ برخورداری از منطقه ویژه اقتصادی، گمرکات، راه آهن، مجاورت در فرودگاه بین‌المللی اجرایی کرد و وزارت‌خانه‌های اقتصادی نظیر صمت، جهادکشاورزی، اقتصاد و دارایی را به این منطقه منتقل کرد تا پایتخت تجاری ایران شکل بگیرد.

نوروزی افزود: قرار گرفتن پرند و سرزمین ایرانیان در مرکز کشور و شاهراه مواصلاتی ایران شرایط مناسبی را برای تبدیل شدن این منطقه به پایتخت تجاری ایجاد کرده است و به دلیل نزدیکی به فرودگاه می‌تواند حضور تجار و بازرگانان خارجی و نیز سفرای کشورهای خارجی را برای تقویت مناسبات اقتصادی و تجاری با ایران تسهیل کند.

وی عشق به ایران و خدمت به مردم را آرمان اصلی فعالیت این شرکت دانست و افزود: این نوع نگرش و سلیقه مدیریتی در سرزمین ایرانیان باید در بین چهار میلیون کارمند ایرانی رسوخ پیدا کند. باید سرمایه‌گذاران را برای سرمایه‌گذاری در داخل کشور تشویق کرد و اجازه نداد سرمایه کشور در خارج از مرزها سرمایه‌گذاری شود. به عنوان نماینده مجلس در برابر کج سلیقگی‌ها و کم توجهی‌ها به سرمایه گذاری بخش خصوصی و ایجاد اشتغال واکنش نشان داده و دفاع خواهیم کرد.

نایب رئیس کمیسیون قضایی مجلس با تاکید بر اینکه صدا و سیما مکلف است نسبت به تبلیغ و معرفی رایگان سرمایه گذارانی که اشتغال ایجاد می کنند اقدام کند، گفت: ایران دارای تمدن سه هزار ساله است و زیبایی ایران خدمت به همنوع با ایجاد اشتغال و ارزآوری برای کشور است که در سرزمین ایرانیان این زیبایی وجود دارد.

وی فعالیت سرزمین ایرانیان در حوزه گردشگری، تفریحی، دانش بنیان، درمانی، راه‌اندازی پارک علم و فناوری و دهکده سلامت و … را افتخاری برای کشور بویژه استان تهران و مرکزی دانست و افزود: توسعه فعالیت این مجموعه موجب توسعه همه جانبه شهر پرند خواهد شد که در مجاورت این منطقه قرار دارد.

آیلند ظرفیت تبدیل شدن به بندر خشک را داراست

عضو هیات مدیره شرکت توسعه سیاحان سرزمین ایرانیان نیز گفت: شکل‌گیری این پروژه مرهون هم افزایی و تعامل بین بخش خصوصی و دولتی بوده است و از آنجا که در مرز جغرافیایی بین استان تهران و استان مرکزی جانمایی شده است مسئولان استان تهران بویژه نماینده رباط کریم و بهارستان در پیگیری مطالبات و تامین زیرساخت‌ها نقش تاثیرگذاری داشتند.

سید احمد موسوی با اشاره به اینکه در اجرای این پروژه تاکنون افزون بر پنج هزار میلیارد تومان با سرمایه‌گذاری بخش خصوصی و بدون دریافت تسهیلات بانکی هزینه شده است، گفت: شهر جدید آیلند با پیش بینی ۲۴ نوع کاربری با ایجاد فرصت شغلی مستقیم برای افزون بر ۱۶۰۰ نفر در حوزه ورزشی، تفریحی، تجاری، و … فضایی را برای تفریح و ورزش با هدف تقویت نشاط اجتماعی ایجاد کرده و  نقطه مقابل بروز آسیب های اجتماعی است.

وی با اشاره به اهداف تاسیس این مجموعه بیان کرد: کسب درآمدهای ارزی و جلوگیری از خروج ارز،  ایجاد ۳۲ هزار نفر اشتغالزایی مستقیم، جذب سرمایه‌گذار خارجی، اثبات توانمندی‌های شرکت در اجرای پروژه‌های عظیم، دستیابی به سرمایه‌گذاری گردشگری خارجی، اسکان ۶۰ هزار نفر به صورت دائم و موقت، ایجاد امکانات سرمایه‌گذاری، ایجاد امکانات و فضای لازم برای نگهداری از سالمندان، ایجاد امکانات لازم فرهنگی، ورزشی، تفریحی، گردشگری، توریستی و سیاحتی و… از مهمترین اهداف شرکت توسعه سیاحان سرزمین ایرانیان است که امیدواریم هرچه زودتر بطور کامل محقق شود.

رئیس هیات موسس شرکت توسعه سیاحان سرزمین ایرانیان اظهار کرد: این شرکت در حوزه استحفاظی استان مرکزی مستقر است اما زیرساخت‌های آن نظیر برق، گاز، فیبرنوری و … از استان تهران و با پیگیری نماینده مردم رباط کریم و بهارستان تامین شده است.

سیدجواد موسوی در ادامه با اشاره به صرف هزینه‌ای بالغ بر ۲۵۰ میلیارد تومان به منظور انتقال آب از تهران به این مجموعه اظهار کرد: خوشبختانه میزان آبی که تخصیص یافته است معادل مصرف آب سه شهر کشور است و به عنوان یک منبع آبی پایدار علاوه بر تامین نیاز شهر آیلند نیاز آبی فازهای توسعه‌ای را نیز برآورده خواهد کرد.

وی اجرای شبکه فاضلاب و احداث تصفیه خانه آب را از دیگر مزایا برشمرد و افزود: آب مصرفی در شهر آیلند از طریق شبکه فاضلاب وارد تصفیه خانه خواهد شد و اولین شهری است شبکه فاضلاب آن جلوتر از احداث معابر اجرا شده است یا به عبارتی نخستین شهر کشور که شبکه فاضلاب آن قبل از شهر شدن عملیاتی شده است.

موسوی، آماده سازی ۱۴۰۰ هکتار زیرساخت را مهمترین دستاورد شرکت توسعه سیاحان سرزمین ایرانیان بیان کرد و افزود: در حال حاضر هزینه آماده سازی هر یک متر مربع زمین بالغ بر یک میلیون تومان است و با این حساب ۱۴ هزار میلیارد تومان در این حوزه سرمایه گذاری شده و این فضاها آماده بارگذاری و ایجاد کاربری است.

وی در ادامه به تولید سند افتخار سرزمین ایرانیان در قالب مجموعه دستاوردهای بدست آمده اشاره کرد و گفت: صادرات ۵۵۰ میلیون دلار ارزش صادراتی در سال گذشته در حوزه کشاورزی و صنعتی در منطقه ویژه اقتصادی سرزمین ایرانیان موجب کسب رتبه اول در حوزه صادرات گمرکات استان مرکزی شده است و به پشتوانه این میزان صادرات، موفق به اخذ مجوز واردات به منطقه ویژه اقتصادی سرزمین ایرانیان شده و برای تبدیل شدن آن به هاب واردات قطعات کارخانه های خودروسازی کشور هدفگذاری شده است.

رئیس هیات موسس شرکت توسعه سیاحان سرزمین ایرانیان در ادامه تقویت کسب و کار و ایجاد اشتغال را مهمترین هدف و اولویت این مجموعه بیان کرد و افزود: شهر آیلند صرفا یک شهر گردشگری نیست بلکه به گونه ای برنامه ریزی شده است که به یک شهر اشتغال آور تبدیل شود و برای ایجاد فرصت شغلی مستقیم برای افزون بر ۳۰ هزار نفر معادل ۱۲۰ هزار نفر اشتغال غیرمستقیم هدفگذاری شده است.

وی با اشاره به مصوبه شورای عالی امنیت ملی مبنی بر ایجاد بندرخشک در مرکز کشور گفت: در حال حاضر کالاهای اساسی در بنادر کشور دپو شده است و با تصمیم شورای عالی امنیت ملی برای تمرکز زدایی از دپوی کالا صرفا در بنادر کشور مقرر شده که با فعالیت یک بندر خشک در مرکز کشور و دپوی کالاهای اساسی از ظرفیت آن در مواقع بحران و اتفاقات استفاده شود و به دلیل قرار گرفتن شرکت توسعه سیاحان سرزمین ایران در مجاورت فرودگاه بین المللی امام خمینی (ره)، راه آهن، شریان مواصلاتی کشور و برخورداری از مزیت منطقه ویژه اقتصادی، این ظرفیت برای فعالیت بندرخشک را داراست.

موسوی در ادامه اشتغال ۱۶۰۰ نفری را محصول برنامه‌ریزی اشتغال محور سرزمین ایرانیان دانست و افزود: این میزان اشتغال در حالی ایجاد شده است که هنوز پروژه‌هایی که در راستای اهداف شرکت توسعه سیاحان سرزمین ایرانیان هدفگذاری شده در فاز اجرایی قرار نگرفته است. به عنوان مثال با فعالیت شهربازی، پارک آبی، هتل و انبوه سازی این میزان اشتغال تا ۱۶ هزار نفر خواهد رسید.

وی با اشاره به اینکه در سایه فعالیت این مجموعه سالانه یک درصد به سرانه ورزشی کشور افزوده می شود، گفت: در حال حاضر یک میلیون و ۲۰۰ هزار متر مربع زیرساخت ورزشی در سرزمین ایرانیان آماده سازی شده و سهم استان مرکزی نیز ۹۸ درصد افزایش پیدا کرده است. هم اکنون آمار بیکاری در این استان حدود ۳۵ هزار نفر بوده و میزان اشتغالی که سرزمین ایرانیان تولید می کند برابر آمار بیکاری استان مرکزی است.

موسوی همچنین با اشاره به اینکه هم اکنون ۳۱۴ هزار متر مربع زیرساخت پارک فناوری آماده شده است، گفت: در حال حاضر ۴۰ شرکت فناور زمینه فعالیت خود را آغاز کرده اند و زمین مورد نیاز در اختیار آنان قرار گرفته و فعالیت تحقیقاتی و فناورانه شرکت های دانش بنیان آغاز شده است. البته ظرفیت جذب ۲۳۴ شرکت فناور و دانش بنیان در این مجموعه وجود دارد که فعالیت صددرصدی این میزان شرکت دانش بنیان موجب ایجاد حداقل ۴۵۰۰ فرصت شغلی از بین متخصصان و فارغ التحصیلان آموزش عالی در حوزه پارک علم و فناوری خواهد شد.

وی با اشاره به تمایل نخبگان ملی و بین‌المللی برای تحصیل در پردیس دانشگاهی سرزمین ایرانیان، گفت: در حال حاضر دو میلیون و ۵۱۱ هزار متر مربع زیرساخت تحقیقاتی و گردشگری در این منطقه آماده بهره‌برداری است. همچنین ۶۷۰ هزار متر مربع زیرساخت درمانی برای تبدیل به دهکده سلامت مهیا شده و می تواند برای پنج هزار نفر اشتغال ایجاد کند.

وی با اشاره به اینکه در شهر آیلند ایجاد ۱۴ بازارچه و مرکز تجاری، پنج سایت تفریحی، هشت کیلومتر پیست دوچرخه سواری، پیست اسب سواری، هشت کیلومتر پیست پیاده روی، یک میلیون و ۳۰۰ هزار متر مربع چمن معادل ۱۳۰ هکتار، ۱۴۷ کیلومتر شبکه معابر، ۵.۷ کیلومتر پیست اتومبیلرانی، ۹۳۰ هزار متر مربع زمین گلف، هفت دریاچه مصنوعی، چهار پیست آفرود، چهارکیلومتر پیاده روی ساحلی، موزه دفاع مقدس، ۱۲۰ هزار متر مربع زیرساخت پارک آبی به عنوان بزرگترین پارک آبی خاورمیانه، ۱۴۰ هزار مترمربع زیرساخت شهربازی، پنج هتل پنج ستاره و چهارستاره هدفگذاری شده و بخش اعظمی از آن اجرایی شده است، گفت: آیلند به اولین شهر تخصصی خودرو با فعالیت ۹۳ نمایندگی خودرو تبدیل خواهد شد و برای ۲۰ هزار بازدید کننده روزانه از ظرفیت های سرزمین ایرانیان در حوزه های گوناگون برنامه ریزی شده است.

موسوی افزود: قرار است به ازای هر نفر ۳۲۵ متر مربع فضای سبز و فضای باز در سرزمین ایرانیان تولید شود و ۵۷۷ هزار متر مربع دهکده المپیک برنامه‌ریزی شده است و در نظر داریم تمامی اردوهای ملی و بین المللی ورزشی از خدمات این مجموعه بهره مند شوند.

وی با اشاره به اینکه بالغ بر ۱۴ سال است کاربری‌های تعیین شده برای سرزمین ایرانیان مراحل اجرایی خود را طی می کند، گفت: برای ایجاد پنج هزار اشتغال طی یکسال آینده در سرزمین ایرانیان برنامه ریزی شده است به شرط آنکه موانع پیش رو برداشته شود و برای آغاز بکار تمامی کاربری‌های تعیین شده در این مجموعه با نرخ امروز بالغ بر ۳۲ هزار میلیارد تومان باید سرمایه گذاری کرد.

وی از مجلس شورای اسلامی خواست تا در سایه تعامل با دولت برای تحقق اهداف این مجموعه و نگرش در سطح ملی به این پروژه موانع پیش رو را بردارند تا بتوان در سریعترین زمان ممکن تمامی کاربری‌های تعیین شده در این طرح در مدار بهره برداری قرار گیرد.

بازدیدها: 0

منبع خبر «» است و اخبار گردشگری پارسی در قبال محتوای آن هیچ مسئولیتی ندارد. چنانچه محتوا را شایسته تذکر می‌دانید، خواهشمند است کد ( 6665 ) را همراه با ذکر موضوع به شماره  09199028006  پیامک بفرمایید.با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه اخبار گردشگری پارسی مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.
لینک کوتاه خبر:
×
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط اخبار گردشگری پارسی در وب سایت منتشر خواهد شد
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • لطفا از تایپ فینگلیش بپرهیزید. در غیر اینصورت دیدگاه شما منتشر نخواهد شد.
  • نظرات و تجربیات شما

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

    نظرتان را بیان کنید