جمعه, ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ / قبل از ظهر / | 2024-03-29
کد خبر: 2598 |
تاریخ انتشار : 08 ژوئن 2021 - 14:18 | ارسال توسط :
178 بازدید
0
1
ارسال به دوستان
پ

معاون گردشگری از تمدید بسته حمایت از کسب و کارهای به‌شدت آسیب‌دیده در سال ۱۴۰۰ از سوی رییس دفتر و سرپرست نهاد ریاست جمهوری خبر داد.

اخبار گردشگری پارسی :

ولی تیموری، معاون گردشگری وزارت میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی با اشاره به موافقت کارگروه مقابله با پیامدهای اقتصادی کرونا و تصویب نهایی در ستاد ملی مدیریت کرونا، از ابلاغ تمدید بسته حمایت از کسب و کارهای به‌شدت آسیب‌دیده در سال ۱۴۰۰ از سوی رییس دفتر و سرپرست نهاد ریاست جمهوری به ادارات کل استانی میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی کشور برای اجرا خبر داد. وی در این رابطه اذعان داشت:

پیرو تلاش به‌منظور متقاعدسازی ستاد ملی مدیریت کرونا برای اعمال حمایت‌های بیشتر و استمرار پشتیبانی‌ها بسته حمایتی تلفیقی جدیدی مشتمل بر دو بخش مشترک اشتغال‌محور و بنگاه‌محور برای کسب‌وکارهای حوزه گردشگری در کارگروه بررسی آثار اقتصادی کرونا تنظیم شد و بخش‌هایی از جمله حمایت‌های بانکی، مالیاتی و بیمه‌ای مربوط به کسب و کارهای حوزه گردشگری را پوشش داد که بخش اول این حمایت‌ها در قالب تمدید بسته حمایت از کسب‌وکارها و مشاغل به‌شدت آسیب‌دیده از کرونا در سال ۱۴۰۰ تصویب و ابلاغ شد. همچنین بخش دوم در دستور کار ستاد ملی قرار دارد.

تیموری با بیان اینکه تاکنون بیش از ۱۱۰۰ میلیارد تومان تسهیلات در قالب دو بسته حمایتی اشتغال‌محور و بنگاه‌محور به کسب‌وکارهای گردشگری آسیب‌دیده پرداخت شده است، از تکمیل پرونده بیش از ۹۰۰ میلیارد تومان تسهیلات دیگر در بانک‌ها خبر داد و افزود:

در بخش بانکی با تصویب دستورالعمل مربوطه مواردی نظیر امهال تسهیلات فعالان گردشگری تا پایان شهریورماه اجرایی شده و تلاش کرده‌ایم که هیچ‌گونه جریمه و سودی نیز به امهال صورت‌گرفته تعلق نگیرد. از سوی دیگر در بخش بانکی رفع سوءاثر چک برگشتی و نیز ادامه پرداخت تسهیلات ۱۲ درصد در دستور کار قرار گرفت تا هم متقاضیان جدید و هم افرادی که پرونده‌شان نزد بانک بود و روند آن متوقف شده بود، از این امکان بهره‌مند شوند. بر این اساس بانک‌ها و موسسات اعتباری موظف به پرداخت تسهیلات کرونایی اعم از تسهیلات جدید یا تسهیلات مراحل قبلی تا پایان آبان ۱۴۰۰ هستند.

معاون گردشگری با اشاره به تمدید مهلت ثبت‌نام کسب‌وکارهای به‌شدت آسیب‌دیده از کرونا برای دریافت تسهیلات مصوب ستاد ملی کرونا در بخش‌های گردشگری، ورزش و جوانان، فرهنگ و هنر و حمل و نقل ریلی و هوایی تا پایان شهربورماه ۱۴۰۰ با همان دستورالعمل‌های پیشین، از ابلاغ مصوبات جدید به شبکه بانکی کشور ظرف ۴۸ ساعت آینده خبر داد. وی همچنین خاطرنشان کرد:

در بخش بیمه‌ای بسته حمایتی جدید، امهال حق بیمه سهم کارفرمایی نیز در دستور کار قرار گرفته است، ازاین‌رو اعطای یارانه حق بیمه برای بنگاه‌های بالای ۱۰ نفر اشتغال و ارائه یارانه دستمزد برای بنگاه‌های کمتر از ۱۰ نفر اشتغال، پیش‌بینی شده است. این در حالی است که در کنار بحث‌های سه‌گانه بانکی، بیمه‌ای و مالیاتی اقداماتی نظیر تمدید مجوزها و بخشودگی اجاره بهای اماکن اجاره‌ای تحت تملک وزارت میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی نیز محقق شده است.

ولی تیموری با اشاره به امهال دوماهه سهم کارفرمایی حف بیمه برای برای مشاغل و کسب‌وکارهای به‌شدت آسیب‌دیده از کرونا، اظهار داشت:

مصوبات فعلی برای مشاغل وکسب‌وکارهای به‌شدت آسیب‌دیده از کرونا، شمول بند (ث) تبصره پنج قانون بودجه سال ۱۴۰۰ کل کشور، موکول به رعایت شرط حفظ یا افزایش سطح اشتغال نیروی انسانی نخواهد بود.

معاون گردشگری وزارت میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی در راستای حمایت مالیاتی از کسب‌وکارها و مشاغل به‌شدت آسیب‌دیده از کرونا در سال ۱۴۰۰، از امهال بدهی‌های مالیاتی قطعی‌شده مالیات‌های عملکرد و ارزش افزوده که تاریخ سررسید پرداخت آن‌ها تا پایان سال ۱۳۹۹ بوده است تا ۱۴۰۰/۰۶/۳۱ بدون محاسبه جریمه دیرکرد خبر داد. وی در این رابطه افرود:

سازمان امور مالیاتی مجاز است تمام یا قسمتی از جرایم مقرر در قوانین مالیات‌های مستقیم و ارزش‌افزوده برای مودیان مالیاتی را مطابق دستورالعملی که به تایید وزیر امور اقتصادی و دارایی می‌رسد، در سال ۱۴۰۰ مورد بخشودگی قرار دهد. بخشودگی جرایم پرداخت‌نشده بدهی مالیات و عوارض قانون موسوم به تجمیع عوارض برای مؤدیان مالیاتی به شرط پرداخت اصل مالیات و عوارض تا تاریخ ۱۴۰۰/۶/۳۱ تمدید می‌شود.

ولی تیموری با اشاره به تلاش‌ها برای قرارگیری صنعت گردشگری در کنار چهار دسته آسیب‌دیده از بحران انتشار ویروس کرونا شامل مشاغل مربوط به حمل‌ونقل، ورزش و هنر و سینما که ضرورت بر استمرار حمایت داشت، از امکان و الزام کسب حمایت‌های بیشتر به این واسطه خبر داد و گفت:

بخش جدیدی از موضوعات حمایتی مورد نظر که در بسته‌های اول و دوم قرار نداشت و نیاز به بحث و طرح جزییات در صحن ستاد ملی کرونا را داشت، به‌زودی پس از تصویب در ستاد ملی کرونا ابلاغ خواهد شد. این مصوبات برای تمام دستگاه‌ها لازم‌الاجرا بوده و در صورت اجرا نشدن به‌عنوان تخلف محسوب شده و با آن برخورد قانونی خواهد شد.

بازدیدها: 0

منبع خبر «» است و اخبار گردشگری پارسی در قبال محتوای آن هیچ مسئولیتی ندارد. چنانچه محتوا را شایسته تذکر می‌دانید، خواهشمند است کد ( 2598 ) را همراه با ذکر موضوع به شماره  09199028006  پیامک بفرمایید.با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه اخبار گردشگری پارسی مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.
لینک کوتاه خبر:
×
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط اخبار گردشگری پارسی در وب سایت منتشر خواهد شد
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • لطفا از تایپ فینگلیش بپرهیزید. در غیر اینصورت دیدگاه شما منتشر نخواهد شد.
  • نظرات و تجربیات شما

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

    نظرتان را بیان کنید