شنبه, ۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ / بعد از ظهر / | 2024-04-20
کد خبر: 2546 |
تاریخ انتشار : 07 ژوئن 2021 - 17:32 | ارسال توسط :
148 بازدید
0
می پسندم
ارسال به دوستان
پ

وزیر میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری، پروژه های در حال اجرای وزارت میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری را ۲۵۰۰ پروژه با حجم سرمایه گذاری بالغ بر ۱۶۰ هزار میلیارد تومان دانست.

اخبار گردشگری پارسی :

علی اصغر مونسان در آیین بهره برداری از طرح های ملی وزارت میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری کشور که به صورت ویدئوکنفرانس در گیلان برگزار شد، هدف از پروژه های این وزارتخانه را توسعه گردشگری در جوامع محلی و بازگشت بناها و بافت های تاریخی به چرخه حیات زندگی شهری دانست و اظهار کرد: تنوع محصولات گردشگری یکی از مهمترین اقدامات دولت تدبیر و امید بوده است.

وی با بیان اینکه امروزه گردشگری کشور صرفا متکی به گردشگری فرهنگی و تاریخی نیست و محصولات گردشگری متنوع داریم، افزود: گردشگری دریایی، طبیعت گردی و گردشگری معدن به چرخه گردشگری کشور اضافه شده و اکوتوریسم از ابتکارات دولت تدبیر و امید است که به شدت مورد اقبال گردشگران داخلی و خارجی قرار دارد.

وزیر میراث فرهنگی، با اشاره به ظرفیت بی نظیر و بزرگ کشور در حوزه اکوتوریسم به واسطه تنوع آب و هوایی و زیبایی هایی طبیعی، تصریح کرد: با ابتکارات دولت هم اکنون به ظرفیت هتل بوتیک ها، سراهای تاریخی، هتل کاروان سراها و اقامتگاه های تاریخی ما افزوده شده است، اما میدان بازی را با رقبای منطقه ای عوض کردیم و به سراغ ظرفیت های موجود رفتیم.

مونسان، با اشاره به مشکلات کشور در حوزه احداث هتل های با کیفیت بالا و عدم رقابت با رقبای منطقه ای، یادآور شد: در این راستا از ظرفیت های تاریخی کشور بهره گرفتیم و هتل هایی را به مجموعه اقامتی ایران اضافه کردیم که مورد استقبال گردشگران خارجی قرار گرفته و خوب جلو رفتیم.

وی از تصویب سند راهبردی توسعه گردشگری کشور خبر داد و خاطرنشان کرد: تاکنون برنامه مدونی برای توسعه گردشگری نداشتیم و در دولت دوازدهم این سند راهبردی به تصویی رسید. همچنین برای توسعه گردشگری به سند برند ملی گردشگری در کشور نیاز داشتیم که در حال حاضر هم طراحی و هم اجرایی شده است.

وزیر میراث فرهنگی، با بیان اینکه به دنبال افزایش نقش گردشگری در حساب های ملی هستیم، گفت: در حال حاضر به بخش خدمات و هتل داری محدود هستیم، در حالی که سهم کردشگری از تولید ناخلص ملی در سال ۲۰۱۹ میلادی ۱۱.۸ میلیارد دلار بوده است.

وی در ادامه به تدوین نظام جامع آموزش گردشگری کشور اشاره و عنوان کرد: در بخش گردشگری آموزش های پراکنده و غیر هم افزا داشتیم که با تدوین سند جامع آموزش گردشگری به کیفیت خدمات در بخش گردشگری کمک شد.

مونسان، از افزایش تخت های اقامتی کشور از ۲۱۹ هزار تخت به ۴۶۵ هزار تخت خبر داد و خاطرنشان کرد: تعداد مراکز اقامتی کشور شامل هتل، هتل آپارتمان و سوئیت و… نیز از ۱۵۴۱ باب به ۲۳۲۲ باب افزایش یافته است. در کنار آن بیش از ۲۲۰۰ واحد بوم گردی را نیز به مجموعه اقامتی کشور اضافه کردیم.

وزیر میراث فرهنگی، با بیان اینکه بوم گردی ها علاوه بر ایجاد شادی و نشاط در روستاها و اشتغالزایی امکان اقامت در دورترین نقاط را برای گردشگران فراهم کرده است، گفت: ۶۷۰ هتل در حال ساخت داریم که از این تعداد، ۱۷۵ هتل چهار و پنج ستاره هستند.

وی پروژه های در حال اجرای وزارت میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری را ۲۵۰۰ پروژه با حجم سرمایه گذاری بالغ بر ۱۶۰ هزار میلیارد تومان دانست و متذکر شد: هفت اثر ملموس و ناملموس را در فهرست آثار جهانی به ثبت رساندیم و دو پروژه دیگر(اورامانات و کریور راه آهن شمال – جنوب) تیرماه سال جاری در یونسکو بررسی می شود.

مونسان، با اشاره به افتتاح ۱۸۰ موزه در دولت تدبیر و امید، تصریح کرد» این موزه های صرفا دولتی نیستند و با استفاده از توان مردمی این موزه ها را به بهره برداری رساندیم.

وی از اجرای ۲۵۳۰ پروژه مرمتی خبر داد و اضافه کرد: همچنین بیش از ۳۴ هزار شیء تاریخی را مورد مرمت قرار دادیم و بیش از ۴۸۰۰ اثر را ثبت ملی کردیم.

وزیر میراث فرهنگی، با اشاره به افتتاح همزمان ۵۲۶ پروژه میراثی با حجم سرمایه گذاری ۲۵۰۰ میلیارد تومان در استان های، آذربایجان غربی، آذربایجان شرقی، اردبیل، اصفهان، البرز، ایلام، بوشهر، تهران، چهارمحال و بختیاری، خراسان جنوبی، خراسان رضوی و خراسان شمالی، خوزستان، زنجان، سمنان، فارس، سیستان و بلوچستان، قزوین، یزد، کردستان، کرمان، کرمانشاه، گیلان، مازندران، گلستان، لرستان، مرکزی، هرمزگان و همدان، گفت: گردنه حیران یکی از زیباترین نقاط دنیاست و می تواند قطب طبیعت گردی باشد.

مونسان، با اشاره به افتتاح هتل بین المللی پنج ستاره حیران در آستارا، اضافه کرد: استان گیلان ۲۵۰ پروژه در دست احداث به حجم سرمایه گذاری ۲۸۰۰ میلیارد تومان دارد و ۱۱ هزار و ۶۰۰ تخت اقامتی به مجموع ۳۹ هزار تخت گیلان اضافه خواهد شد.

وی با بیان اینکه شیوع بیماری کرونا آسیب های جدی به فعالان گردشگری وارد کرده است، یادآور شد: با کمک دولت در شرایط سخت بودجه ای سال جاری بالغ بر ۷۰۰۰ میلیارد تومان تسهیلات برای آسیب دیدگان کرونایی در نظر گرفته شده که نیاز بخش گردشگری حداقل ۳۰۰۰ میلیارد تومان است.

بازدیدها: 0

منبع خبر «» است و اخبار گردشگری پارسی در قبال محتوای آن هیچ مسئولیتی ندارد. چنانچه محتوا را شایسته تذکر می‌دانید، خواهشمند است کد ( 2546 ) را همراه با ذکر موضوع به شماره  09199028006  پیامک بفرمایید.با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه اخبار گردشگری پارسی مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.
لینک کوتاه خبر:
×
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط اخبار گردشگری پارسی در وب سایت منتشر خواهد شد
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • لطفا از تایپ فینگلیش بپرهیزید. در غیر اینصورت دیدگاه شما منتشر نخواهد شد.
  • نظرات و تجربیات شما

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

    نظرتان را بیان کنید