پنجشنبه, ۶ اردیبهشت ۱۴۰۳ / بعد از ظهر / | 2024-04-25
کد خبر: 5682 |
تاریخ انتشار : 19 سپتامبر 2021 - 13:53 | ارسال توسط :
173 بازدید
0
2
ارسال به دوستان
پ

نماینده مردم نیشابور در مجلس شورای اسلامی با بیان این که ولایت فقیه توجه ویژه‌ای به دستبافته زیلو دارند، در خصوص ویژگی‌های این دستبافته گفت: زیلو، بافت سردی دارد و حساسیت‌زا نیست لذا پوست آدمی در برخورد با زیلو آرام می‌شود و گرمای مردمان یزد را منتقل می‌کند.

اخبار گردشگری پارسی :

«هاجر چنارانی» در بازدید از یزد در گفت‌وگو با خبرنگار راجع به شهر یزد و دیدنی‌ترین مشاهداتش در این دیار کهن، اظهار کرد: این که انسان در این شهر می‌تواند روی زیلو و نمد که با فرش‌های ماشینی بسیار تفاوت دارد، راه برود، برای من بسیار ارزشمند بود چرا که می‌توانستم تمام حس‌های این دستبافته‌ها را در وجود خودم دریابم.

وی با بیان این که زیلو بافت سردی دارد ولی حساسیت‌زا نیست، گفت: پوست آدمی در برخورد با زیلو آرام می‌شود و گرمای مردمان یزد را به فرد منتقل می‌کند.

وی مردم کشورمان را مردمی ولایت‌مدار خواند و تصریح کرد: بارها عنایت ویژه‌ی ولی فقیه به دستبافت زیلو را مشاهده کرده و حتی در ملاقات‌هایی که با ایشان داشتیم، این دستبافته‌ را بارها دیده‌ایم.

نماینده مردم نیشابور با بیان این که نخ‌های زیلو با آدمی حرف می‌زنند، گفت: این نخ‌ها و تار و پودها با آدم حرف می‌زند و و مردم یزد باید قدر این داشته‌ی خود را بدانند، هر چند که ما همگی ماهیانی هستیم که در میان دریاییم و تا زمانی که از این دریا بیرون نیاییم، متوجه داشته‌هایمان نخواهیم شد.

چنارانی در پایان نیز به دستان توانای مردم یزد اشاره و عنوان کرد: «قنات، قنوت و قناعت»، «کار، کاریز و کاهگل» و «آب و آتش»، این مفاهیم را بارها در جلسات از سوی برخی از مسئولان یزد شنیده‌ایم ولی این مفاهیم در واقع حرف‌های زیادی هم برای گفتن دارند.

بازدیدها: 0

منبع خبر «» است و اخبار گردشگری پارسی در قبال محتوای آن هیچ مسئولیتی ندارد. چنانچه محتوا را شایسته تذکر می‌دانید، خواهشمند است کد ( 5682 ) را همراه با ذکر موضوع به شماره  09199028006  پیامک بفرمایید.با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه اخبار گردشگری پارسی مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.
لینک کوتاه خبر:
×
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط اخبار گردشگری پارسی در وب سایت منتشر خواهد شد
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • لطفا از تایپ فینگلیش بپرهیزید. در غیر اینصورت دیدگاه شما منتشر نخواهد شد.
  • نظرات و تجربیات شما

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

    نظرتان را بیان کنید