پنجشنبه, ۹ فروردین ۱۴۰۳ / بعد از ظهر / | 2024-03-28
کد خبر: 5797 |
تاریخ انتشار : 22 سپتامبر 2021 - 12:27 | ارسال توسط :
61 بازدید
0
2
ارسال به دوستان
پ

در حالی‌که پنج روز تا اربعین باقی نمانده و حدود ۲۰۰۰ اصفهانی ویزای سفر به عراق را دریافت کرده اند، اما صندلی پرواز برای سفر اربعین خود ندارند و حاضرند به هر قیمتی شده بلیت سفر خود را تهیه کنند.

اخبار گردشگری پارسی :

بسیاری از شرکت‌های هواپیمایی اصفهان از پر شدن صندلی‌های پروازی خود و بلیت‌های یک طرفه به نجف تا ۴ مهر ماه خبر می‌دهند و می گویند اگر هنوز قصد سفر به عراق دارید از ۶ مهر ماه نیز بلیت‌ها یک طرفه صادر می‌شود.

مدیرکل فرودگاه‌های استان اصفهان ۲۸ شهریور امسال، از آمادگی این فرودگاه برای پروازهای اربعین خبر داد و گفت: تاکنون ۲۰ پرواز ورودی و خروجی در مسیرهای نجف-اصفهان، نجف – بغداد و اصفهان-بغداد در فرودگاه شهید بهشتی اصفهان برنامه ریزی شده است و برخی از شرکت‌های هواپیمایی داخلی، مانند معراج، وارش و … اقدام به برقراری پروازهای فوق العاده از اصفهان به نجف، بغداد و بالعکس، از ۲۹ شهریور تا ۷ مهر ماه کرده‌اند.

به گفته حسن امجدی، با توجه به اینکه در فرودگاه اصفهان و فرودگاه‌های کشور عراق امکان صدور ویزا میسر نیست، مسافران حتما باید پیش از عزیمت به فرودگاه نسبت به دریافت ویزا از مراجع ذیصلاح اقدام کنند، همچنین داشتن کارت واکسیناسیون هر دو دوز و ارائه تست منفی (pcr ۷۲ ساعت قبل از پرواز) توسط مسافران الزامی است.

اگرچه بر اساس توافقی که در سازمان هواپیمایی کشوری صورت گرفت، قیمت بلیت رفت و برگشت زائران در ایام اربعین به عراق پنج میلیون تومان تعیین شد و تا زمانی که ویزا برای افراد صادر نشده هیچ یک از شرکت‌های هواپیمایی اجازه فروش بلیت را ندارند، اما نه تنها این نرخ رعایت نمی‌شود، بلکه بسیاری ویزا به دست به دنبال بلیت پرواز هستند و این شرایط موجب شده تا نرخ بلیت اربعین در بازار اصفهان متغیر و بعضا گپ قیمتی زیادی بین رقم های اعلام شده از سوی دفاتر مسافرتی دیده می شود.

بلیت ۱۰ میلیونی اربعین در اصفهان

خبرنگار در تماس با حدود ۱۰ دفتر گردشگری و خدمات مسافرتی به قیمت های متفاوتی می رسد، البته در بازار آزاد قیمت‌ها بالاتر است، برخی می گویند حاضرند ۱۰ میلیون تومان بدهند تا صندلی برای پرواز سفر اربعین خود داشته باشند.

کارمند یکی از دفاتر خدمات مسافرتی اصفهان اگرچه می گوید که تا ششم مهرماه هیچ بلیتی ندارد، اما تنها رقم بلیت رفت به نجف را برای اربعین ۳ میلیون ۵۹۰ هزار تومان اعلام می کند و ادامه می دهد که اگر بعد از ششم مهر قصد سفر به عراق دارید نرخ بلیت رفت ۵ میلیون و ۸۰۰ هزار تومان است، البته ضمانت می دهد که بلیت برگشت را می تواند برای تاریخ سیزدهم مهر ماه صادر کند.

آژانس مسافرتی دیگری هم تنها قیمت بلیت رفت به نجف را ۵ میلیون و ۷۰۰ هزار تومان اعلام می کند و ، می گوید: تهیه بلیت برگشت بر عهده خودتان است، البته بلیت هم نداریم و اگر بعد از ششم مهر ماه می خواهید امکان صدور بلیت داریم.

کارمند آژانس دیگری هم قیمت بلیت رفت سفر اربعین از اصفهان به نجف را ۳ میلیون و ۵۰۰ هزار تومان اعلام و می گوید هنوز سیستم برای صدور بلیت های بازگشت باز نشده و امکان صدور بلیت رفت و برگشت برای سفر اربعین را فعلا نداریم.

به گفته کارمند یکی دیگر از دفاتر مسافرتی اصفهان، امروز بلیت‌های سفر اربعین از اصفهان به عراق تمام شده و تنها قیمت بلیت رفت به نجف ۳ میلیون و ۲۰۰ هزار تومان بود.

یکی دیگر از آژانس های مسافرتی اصفهان هم می گوید: فعلا هیچ بلیتی نداریم، اما روز گذشته با قیمت ۸ میلیون تومان هم بلیت یک طرفه نجف برای سفر اربعین را فروختیم.

برنامه ریزی ۱۹۵۰ صندلی برای مسیر رفت به عراق از اصفهان

رئیس انجمن صنفی دفاتر خدمات مسافرتی اصفهان در این باره توضیح می دهد: از مجموع پروازهای اربعین از اصفهان به مقصد نجف نزدیک ۱۹۵۰ صندلی برای مسیر رفت برنامه ریزی شده که معادل همین تعداد برای مسیر بازگشت است.

سید محسن رناسی با بیان اینکه در حال حاضر بلیت‌های اربعین تنها یک طرفه و به صورت رفت صادر می شود، می گوید: در حال حاضر برای ۳۸۰۰ نفر در استان از سامانه سماح و سیستم های مختلف ویزای سفر اربعین صادر شده که این موجب برهم خوردن عرضه و تقاضا ویزا و صندلی های پروازی برای مسافرین اربعین شده است و به نوعی برخی دفاتر خدمات مسافرتی و یا افراد با پیش خرید بلیت به دنبال سودجویی از این شرایط بودند تا جایی که اکنون بازار سیاه بلیت سفر به عراق برای اربعین با قیمت های مختلف و بعضا نجومی ایجاد شده است.

او تصریح می کند: متاسفانه امروز مصوبه سازمان هواپیمایی کشوری مبنی بر فروش بلیت رفت و برگشت اربعین به قیمت ۵ میلیون تومان اجرا نمی شود و به نوعی تنها بلیت رفت سفر به نجف بالای ۵ میلیون تومان است.

بلیت های یک طرفه سفر اربعین

به گفته رئیس انجمن صنفی دفاتر خدمات مسافرتی اصفهان، بازار سیاه سفر به عراق و فروش بلیت های اربعین تا جایی پیش رفته که در بازار سیاه اصفهان تنها هر بلیت رفت به مقصد نجف تا ۶ میلیون آب خورده و حتی در تهران این بلیت تا سقف ۴۰ میلیون تومان معامله شده است.

او با اعتقاد بر اینکه سازمان هواپیمایی کشور باید پیش از این جلوی بازار سیاه بلیت‌های اربعین را می گرفت و با توجه به سقف پروازها اجازه نمی داد بالاتر از این سقف سیستم ها بلیت فروشی انجام دهند، متاسفانه ابتدا در بحث صدور ویزای اربعین مشکل ایجاد شد و پروازها خالی به عراق می رفتند، اما امروز که صدور ویزا بیشتر از پرواز بوده و صندلی خالی وجود ندارد.

رناسی با اشاره به جلسه اخیر استانداری اصفهان برای رفع این مشکل، با توجه به ورود نهادهای نظارتی و اطلاعاتی، تاکید می کند: قرار شده هیچ یک از دفاتر خدمات مسافرتی بالاتر از نرخ مصوب بلیت فروشی اربعین نداشته باشند و اگر این اتفاق انجام شود، افراد می توانند موارد تخلف و شکایت خود را به انجمن و یا شماره ۱۲۴ تعزیرات گزارش دهند.

صدور ویزای اربعین بیش از صندلی های پرواز

او با بیان اینکه در حال حاضر ۱۸۰۰ هزار نفر ویزای سفر به عراق برای اصفهانی ها صادر شده که صندلی پرواز ندارند، توضیح می دهد: در مجموع ۳۸۰۰ ویزای عراق برای سفر اربعین در استان اصفهان صادر شده که تنها ۱۹۵۰ نفر آنها بلیت پرواز دارند و بقیه آنها یا باید از تهران به نجف سفر کنند و یا اکنون برای سفر به عراق بلاتکلیف هستند که در این شرایط بازار سیاه فروش بلیت های اربعین رونق بالایی گرفته است.

رئیس انجمن صنفی دفاتر خدمات مسافرتی اصفهان البته می گوید: فرودگاه اصفهان ملزم شده در مکاتبه با ایرلاین های کشور، یک سری پروازهای فوق العاده طی چند روز آینده برا رفع این مشکل دایر کند.

او عامل شرایط موجود و ایجاد بازار سیاه بلیت های اربعین را چارترکنندگان پرواز یا افراد سودجویی که بلیت ها را پیش خرید کردند می داند و ادامه می دهد: تا یک هفته بعد از اربعین نیز شرایط فعلی حاکم و برعکس خواهد شد و بازار سیاه در بلیت‌های برگشت اربعین از عراق ایجاد می‌شود.

بازدیدها: 0

منبع خبر «» است و اخبار گردشگری پارسی در قبال محتوای آن هیچ مسئولیتی ندارد. چنانچه محتوا را شایسته تذکر می‌دانید، خواهشمند است کد ( 5797 ) را همراه با ذکر موضوع به شماره  09199028006  پیامک بفرمایید.با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه اخبار گردشگری پارسی مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.
لینک کوتاه خبر:
×
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط اخبار گردشگری پارسی در وب سایت منتشر خواهد شد
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • لطفا از تایپ فینگلیش بپرهیزید. در غیر اینصورت دیدگاه شما منتشر نخواهد شد.
  • نظرات و تجربیات شما

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

    نظرتان را بیان کنید