شنبه, ۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ / بعد از ظهر / | 2024-04-20
کد خبر: 709 |
تاریخ انتشار : 22 می 2021 - 20:34 | ارسال توسط :
54 بازدید
0
1
ارسال به دوستان
پ

طولانی‌ترین پل معلق عابر پیاده جهان با ۵۱۶ متر طول در ژئوپارک آروکا واقع در شمال کشور پرتغال افتتاح شد. وب‌سایت گاردین از افتتاح طولانی‌ترین پل معلق عابر پیاده جهان در شمال کشور پرتغال خبر داد. این پل که در ژئوپارک «آروکا» (Arouca) قرار گرفته است، ساکنان منطقه را به احیای صنعت گردشگری و رونق […]

طولانی‌ترین پل معلق عابر پیاده جهان با ۵۱۶ متر طول در ژئوپارک آروکا واقع در شمال کشور پرتغال افتتاح شد.

وب‌سایت گاردین از افتتاح طولانی‌ترین پل معلق عابر پیاده جهان در شمال کشور پرتغال خبر داد. این پل که در ژئوپارک «آروکا» (Arouca) قرار گرفته است، ساکنان منطقه را به احیای صنعت گردشگری و رونق اقتصادی در دوران پساکرونا امیدوار می‌کند. این پل معلق در منطقه میراث جهانی یونسکو، لابه‌لای صخره‌های سرسبز و پوشیده از گل‌های زرد ژئوپارک آروکا جای گرفته است. پل معلق آروکا با ۵۱۶ متر طول، در ارتفاع ۱۷۵ متری از رودخانه «Paiva» قرار دارد.

قبل از مراسم رسمی افتتاحیه پل معلق آروکا، تعدادی از شهروندان علاقه‌مند فرصت یافتند تا از سطح فلزی و شبکه‌‌شبکه این پل عبور کنند. «هوگو خاویر»، نخستین فردی که از پل معلق عبور کرد، درباره تجربه خود گفت:

کمی ترسیدم؛ اما ارزشش را داشت! فوق‌العاده بود! تجربه‌ای منحصربه‌فرد با حجوم آدرنالین.

شهروند پرتغالی در حال عبور از پل آروکا

بازدید‌کننده‌ای که هنگام عبور از پل، دو سوی آن را می‌گیرد | عکس از ویولتا سانتوس مورا، خبرگزاری رویترز

«روی براندو»، شهروند دیگری که از نگاه کردن به پایین خودداری می‌کرد نیز به گردشگران توصیه کرد:

تاکید می‌کنم که به این مکان بیایید و از پل عبور کنید؛ حتی اگر مانند من سرگیجه داشته باشید. باید بگویم که ابداً احساس بدی نداشتم.

«مارگاریدا بیلم»، شهردار آروکا، در مراسم افتتاحیه به خبرنگاران گفت:

افتتاح این پل بسیار حائز اهمیت است؛ چراکه به ما این امکان را می‌دهد تا فعالیت‌های گردشگری خود را از سر بگیریم. ساخت این پل حدود دو سال زمان برد و به یکی از جاهای دیدنی پرتغال تبدیل خواهد شد.

شهروند پرتغالی دچار سرگیجه در پل آروکا

افرادی که در این حوالی زندگی می‌کنند، امیدوارند تا پل آروکا اقتصاد محلی را که تحت‌تأثیر ویروس کرونا قرار گرفته است، دوباره زنده کند | عکس از ویولتا سانتوس مورا، خبرگزاری رویترز

امانوئل، یکی از راهنمایان گردشگری محلی در رابطه با افتتاح این پل می‌گوید:

این پل معلق، نقطه عطفی برای سرزمین ما محسوب می‌شود ؛ چراکه سرمایه‌گذاران و گردشگران بسیاری را می‌کند. جمعیت منطقه ما به سوی پیری می‌رود؛ زیرا جوانان به شهرهای بزرگ مهاجرت می‌کنند و اکنون، افتتاح این پل پویایی را به منطقه باز خواهد گرداند.

سازه معلق پرتغال که به «آروکا ۵۱۶» شهرت یافته است، از تنگه رودخانه شیب‌دار Paiva عبور می‌کند. این رودخانه با بیش از ۶ کیلومتر مسیر پیاده‌روی چوبی احاطه شده است.

طبیعت ژئوپارک آروکا و پل معلق

 

«ماسیو سوارس»، یکی از شهروندان پرتغالی می‌گوید:

من ساکن این منطقه هستم و وقتی که اولین بار درباره پروژه آروکا ۵۱۶ شنیدم، به‌هیچ‌وجه باور نکردم؛ اما اکنون بسیار مفتخرم و این را تجربه‌ای فوق‌العاده می‌دانم.

تاپیش از افتتاح آروکا ۵۱۶، رکورد طولانی‌ترین پل معلق عابر پیاده جهان به پل «چارلز کوئن» در آلپ سوئیس تعلق داشت که در سال ۲۰۱۷ افتتاح شده است.

بازدیدها: 0

منبع خبر «» است و اخبار گردشگری پارسی در قبال محتوای آن هیچ مسئولیتی ندارد. چنانچه محتوا را شایسته تذکر می‌دانید، خواهشمند است کد ( 709 ) را همراه با ذکر موضوع به شماره  09199028006  پیامک بفرمایید.با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه اخبار گردشگری پارسی مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.
لینک کوتاه خبر:
×
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط اخبار گردشگری پارسی در وب سایت منتشر خواهد شد
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • لطفا از تایپ فینگلیش بپرهیزید. در غیر اینصورت دیدگاه شما منتشر نخواهد شد.
  • نظرات و تجربیات شما

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

    نظرتان را بیان کنید