جمعه, ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ / قبل از ظهر / | 2024-03-29
کد خبر: 7913 |
تاریخ انتشار : 29 دسامبر 2021 - 11:16 | ارسال توسط :
138 بازدید
0
7
ارسال به دوستان
پ

یکی از سوالاتی که اغلب گردشگران دارند، این است که چگونه یک هتل بوم گردی یا اقامتگاه بوم گردی را انتخاب کنیم. تحقیقات نشان می‌دهد که علاقه جهانی به اکوتوریسم (که توسط انجمن بین المللی اکوتوریسم به‌عنوان “سفر مسئولانه به مناطق طبیعی که محیط زیست را حفظ می‌کند و رفاه مردم محلی را بهبود می‌بخشد” تعریف شده است) در سال‌های اخیر به سرعت رشد کرده است.

اخبار گردشگری پارسی :

اقامتگاه بومگردی مشهد

آمارها نشان می‌دهند که از هر پنج نفر دو نفر تمایل دارند که با اقامتگاه‌های بومگردی سفر خود را انجام دهند و با شرکتی که سابقه محیط زیستی بهتری دارد سفر کنند، حتی با هزینه و قیمت بیشتر از شرکت‌های دیگر. آمارها نشان می‌دهد که درصد زیادی از مسافران مایلند که تعطیلات خود را با حفظ محیط زیست و در اقامتگاه‌های بومگردی بگذرانند. این آمار متاسفانه گاهی اوقات موجب می‌شود افراد از نام اقامتگاه بومگردی سوء استفاده کنند و خدمات خوبی را به مردم و گردشگران ارائه ندهند. در نتیجه این سوال به وجود می‌آید که چگونه یک اقامتگاه بومگردی مناسب را برای سفر خود پیدا کنیم.

برای پاسخ به این سؤالات و بسیاری سؤالات دیگر و همچنین راهنمای ما در مورد برخی از تحسین‌شده‌ترین اقامتگاه‌های بوم‌گردی شهر مشهد، ادامه مطلب را بخوانید.

تفاوت اقامتگاه بومگردی با اقامتگاه‌های محیطی

تفاوت اصلی بین یک اقامتگاه بومگردی و یک اقامتگاه محیطی یا کمپ به‌طور کلی میزان خدماتی است که در محل ارائه می‌شود. به‌طور کلی، اقامتگاه‌های بومگردی معمولا در مکان‌های بزرگ‌تری نسبت به اقامتگاه‌های محیطی قرار دارند و ممکن است امکانات بیشتری مانند اسپا، انتخاب رستوران‌ها ویا انواع تورهای محلی ارائه دهند. با این حال، در تجربیات شخصی ما، اصطلاحات اقامتگاه محیطی و اقامتگاه بومگردی تا حدودی به جای یکدیگر استفاده می‌شوند.

بزرگ‌ترین تفاوت بین یک اقامتگاه بوم‌گردی و اقامتگاه محیطی، در محیطی است که آنها را در آن پیدا خواهید کرد. اقامتگاه‌های محیطی یا کمپ‌ها معمولا دورافتاده‌تر هستند و در محیط‌های طبیعی نسبتا بکر مانند جزایر عجیب و غریب، جنگل‌ها و کوه‌ها قرار دارند. از سوی دیگر، اقامتگاه‌های بومگردی بیشتر با شهرها و شهرک‌ها مرتبط هستند.

یکی از موارد مشترک هر دو این گزینه‌های اقامتی این است که بر عناصری مانند مسئولیت زیست محیطی و به حداقل رساندن تأثیر منفی بر محیط زیست تأکید دارند.

خدمات و امکانات اقامتگاه‌های بومگردی

اقامتگاه‌های بومگردی و کمپ‌ها بهترین خدمات زیست محیطی، خدمات بازیافت، لوازم بهداشتی سازگار با محیط زیست، روشنایی کارآمد انرژی، مواد غذایی محلی، ملحفه‌های ارگانیک، لوازم تمیزکننده غیر سمی، ظروف غیر یکبار مصرف، روش های صرفه جویی در آب و طرح های مختلف دیگر با محوریت پایداری را ارائه می‌دهند.

آنها همچنین عموما در حفاظت از طبیعت و حیات وحش فعال‌تر هستند، بیشتر بر آموزش بازدیدکنندگان در مورد گیاهان و جانوران اکوسیستم‌های محلی تمرکز دارند و عمیق‌تر با فرهنگ بومی منطقه (که تأثیر آن اغلب در دکور اقامتگاه بوم‌گردی و منوی رستوران گنجانده می‌شود) در ارتباط هستند.

بهترین اقامتگاه‌های بومگردی نیز برای اطمینان از روابط مثبت با مردم محلی کار می‌کنند. این اقامتگاه‌ها مردم محلی را به‌کار می‌گیرند و آنها را با دستمزدهای منصفانه آموزش می‌دهند و به کار می‌گیرند، در طرح‌های توسعه جامعه شرکت می‌کنند، فعالیت‌هایی را ارائه می‌دهند که به بازدیدکنندگان کمک می‌کند تا آداب و رسوم محلی را حفظ کنند و از آنها قدردانی کنند و به اقتصاد محلی کمک کنند.

اقامتگاه بوم گردی پاچنار جاغرق مشهد

این اقامتگاه تقریبا یکی از قدیمی‌ترین اقامتگاه‌های بومگردی مشهد است چراکه  در سال ۱۳۹۸ تاسیس شد و در مشهد بخش پاچنار بسیار شناخته شده است. این اقامتگاه بومگردی مانند بسیاری دیگر از این محل‌ها در خانه‌ای قدیمی و سنتی بنا شده است و اتاق‌های خانه نقش سوییت‌های هتل را دارند. این خانه دارای ۶ اتاق است که هر کدام پذیرای مهمانان هستند. از لحاظ موقعیت مکانی، اقامتگاه پاچنار در روستای ییلاقی جاغرق در فاصله ۵ کیلومتر از شهر طرقبه و ۲۲ کیلومتر از مشهد واقع شده است.

درباره امکانات اتاق‌ها باید گفت اقامتگاه بوم گردی پاچنار جاغرق مشهد به دلیل تداعی حس خانه‌های سنتی بدون تلویزیون و یخچال و سرویس بهداشتی در اتاق خدمات ارائه می‌دهد و این لوازم در خود خانه به صورت عمومی وجود دارد. همچنین اتاق‌ها شامل دو تخت هستند و باقی میهمانان می‌توانند از سرویس کف خواب استفاده کنند.

اقامتگاه بومگردی ماژان مشهد

این اقامتگاه یکی از خانه‌های دوران قاجار است که ۱۳۰ سال قدمت دارد. البته باید گفت که بنای اولیه آن در دوره قاجار تاسیس شده است و سپس کامل شده است. این خانه قدیمی دو طبقه است و ۶ اتاق دارد. در سال ۱۳۹۶ این خانه تاریخی مرمت و بازسازی شده و به عنوان اقامتگاه بومگردی مورد استفاده قرار گرفت. لازم به ذکر است که معنای کلمه ماژان به گویش مشهدی یعنی بزرگان و وجه تسمیه آن به همان دوران قاجار برمی‌گردد.

از نظر موقعیت مکانی، اقامتگاه ماژان در روستای حصار سرخ از توابع بخش شاندیز واقع است و از شهر مشهد حدود ۲۰ کیلومتر فاصله دارد و طرفداران زندگی سنتی می‌تواند با خرید بلیط مشهد از این اقامتگاه زیبا استفاده کنند. اتاق‌های این اقامتگاه به دلیل یادآوری احساس ایران قدیم، فاقد یخچال، تلویزیون، تخت، سرویس بهداشتی و حمام است و از این خدمات می‌توان به صورت مشترک استفاده کرد.

بازدیدها: 0

منبع خبر «» است و اخبار گردشگری پارسی در قبال محتوای آن هیچ مسئولیتی ندارد. چنانچه محتوا را شایسته تذکر می‌دانید، خواهشمند است کد ( 7913 ) را همراه با ذکر موضوع به شماره  09199028006  پیامک بفرمایید.با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه اخبار گردشگری پارسی مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.
لینک کوتاه خبر:
×
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط اخبار گردشگری پارسی در وب سایت منتشر خواهد شد
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • لطفا از تایپ فینگلیش بپرهیزید. در غیر اینصورت دیدگاه شما منتشر نخواهد شد.
  • نظرات و تجربیات شما

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

    نظرتان را بیان کنید