پنجشنبه, ۹ فروردین ۱۴۰۳ / بعد از ظهر / | 2024-03-28
کد خبر: 7584 |
تاریخ انتشار : 12 دسامبر 2021 - 11:40 | ارسال توسط :
482 بازدید
0
8
ارسال به دوستان
پ

یک توسعه‌دهنده کسب و کار در فضای مجازی، در نشست “متاورس و آینده مشاغل” گفت: جهاد دانشگاهی به عنوان یک نهاد آموزشی و مهارتی باید به فکر آموزش مدیران و کارشناسان فردا باشد و موضوع متاورس را با حساسیت دنبال کند؛ به نظر می‌رسد در آینده همه شغل می‌تواند به فضای متاورس منتقل شود.

اخبار گردشگری پارسی :

مهندس عظیم ربیع زاده، دانش‌آموخته MBA برندسازی، بنیان‌گذار آژانس تحول دیجیتال عظیم مدیا، توسعه‌دهنده کسب و کار در فضای مجازی، در نشست “متاورس و آینده مشاغل” که توسط معاونت آموزش و کارآفرینی جهاد دانشگاهی برگزار شد، گفت: اقتصاد دیتا در دنیای متاورس مهمترین موضوع دنیای آینده است که در واقع اقتصاد بزرگی را شکل می‌دهد. ارز دیجیتال، بلاکچین، تعاملات اجتماعی و NFT چهار عنصر تشکیل‌دهنده متاورس هستند. در دنیای متاورس ارزش و مالکیت تولیدات مختلف مثلاً تولیدات هنری از طریق NFT حفظ می‌شود. وقتی ما در حال خرید و فروش ارز دیجیتال هستیم، یعنی در حال خلق ارزش دیتا هستیم؛ به عبارتی این اصل اساسی وجود دارد که من دیتا را در اختیار شما قرار می‌دهم و شما خدماتی را در اختیار من قرار می‌دهید.

وی با طرح این سوال که متاورس، بازار کدام شغل‌ها را سکه می‌کند؟ گفت: اقتصاد دیتا در دنیای متاورس مهم‌ترین موضوع دنیای آینده است که اقتصاد بزرگی را شکل می‌دهد. شما در حال حاضر که در حال خرید و فروش ارز هستید، در حال خلق ارزش دیتا هستید. این اصل اساسی وجود دارد که من دیتا را در اختیار شما قرار می‌دهم و شما خدماتی را در اختیار من قرار می‌دهید. فضای مجازی با اطلاعات گره خورده است و اطلاعات ارزش بالایی دارد. ارزش بخشیدن و ارزشمند شدن در فضای دیجیتال با دادن اطلاعات رخ می‌دهد؛ همچنانکه ما در اینستاگرام پستی می‌گذاریم و افرادی آن را پسندیده و لایک می‌کند. درواقع با این کار، آن پست ارزش‌گذاری می‌شود.

مهندس ربیع زاده با تأکید بر اینکه در حال حاضر کمپانی‌های بزرگ در حال ورود به حوزه متاورس هستند، گفت: جهاد دانشگاهی به عنوان یک نهاد آموزشی و مهارتی باید به فکر آموزش مدیران و کارشناسان فردا باشد و موضوع متاورس را با حساسیت دنبال کند. به نظر می‌رسد در آینده همه شغل می‌تواند به فضای متاورس منتقل شود. دنیای متاورس دنیای رد و بدل شدن داده‌هاست، در این دنیا کارآگاهان وب حضور خواهند داشت، تحقیقات بازار در متاورس براساس ارزیابی دیجیتال و روانشناسی دیجیتال صورت خواهد گرفت. در دنیای متاورس تولید محتوای دیجیتال جایگاه ویژه‌ای دارد و این مشاغل نه در حال حاضر، بلکه در آینده نیز از اهمیت بیشتری برخوردار خواهد بود.

وی با اشاره به اینکه اطلاعات شخصی (personal data) در دنیای متاورس اهمیت بیشتری خواهند داشت، گفت: در آینده نزدیک، اپلیکیشن‌ها در برابر اطلاعات شخصی و سلامت افزاد پول پرداخت می‌کنند و فروش اطلاعات شخصی یک شغل بسیار مهم به شمار خواهد رفت. تورلیدر مجازی هم یک شغل جذاب در آینده خواهد بود؛ تورلیدری مجازی در فضای تعاملی متاورس اهمیت بسیاری خواهد یافت. همچنین با توجه به اینکه دیتای تمیز و کثیف وجود دارد، به بازیافت کننده دیتاهای پرت نیاز خواهیم داشت.

گفتنی است، متاورس (Metaverse) یا دنیای ماورا، یکی از جدیدترین واژه‌های کلیدی در دنیای فناوری محسوب شده و به یک هدف کلان برای بسیاری از غول‌های فناوری جهان تبدیل شده است. متاورس یک قلمرو دیجیتالی است که به انسان‌ها اجازه تعامل با افراد دیگر یا شخصیت‌های دیجیتالی (مجازی) در قالب آواتارها برای برقراری ارتباط، همکاری، انجام بازی، رسیدگی به امور کاری و تجاری یا معاشرت را می‌دهد. این دنیای مجازی از طریق هدست‌های واقعیت مجازی، عینک‌های واقعیت افزوده، گوشی‌های هوشمند، رایانه‌های شخصی و کنسول‌های بازی قابل دسترسی خواهد بود.

بازدیدها: 2

منبع خبر «» است و اخبار گردشگری پارسی در قبال محتوای آن هیچ مسئولیتی ندارد. چنانچه محتوا را شایسته تذکر می‌دانید، خواهشمند است کد ( 7584 ) را همراه با ذکر موضوع به شماره  09199028006  پیامک بفرمایید.با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه اخبار گردشگری پارسی مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.
لینک کوتاه خبر:
×
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط اخبار گردشگری پارسی در وب سایت منتشر خواهد شد
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • لطفا از تایپ فینگلیش بپرهیزید. در غیر اینصورت دیدگاه شما منتشر نخواهد شد.
  • نظرات و تجربیات شما

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

    نظرتان را بیان کنید