جمعه, ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ / بعد از ظهر / | 2024-04-19
کد خبر: 2414 |
تاریخ انتشار : 06 ژوئن 2021 - 18:04 | ارسال توسط :
74 بازدید
0
1
ارسال به دوستان
پ

مقامات بلغارستان از بازگشایی مرزهای این کشور به‌روی مسافران وکسینه‌شده با واکسن فایزر یا سینوواک خبر دادند.

اخبار گردشگری پارسی :

فرارسیدن فصل سفرهای تابستانی و هم‌زمانی آن با گسترش واکسیناسیون در جهان، کشورهای بسیاری را برآن داشته است که با کاهش محدودیت‌ها، مرزهای خود را به‌روی گردشگران بازگشایی کنند. یکی از مهم‌ترین شروط پذیرش مسافر در بسیاری از کشورهای اروپایی، همراه داشتن گواهی واکسیناسیون ویروس کرونا است. در همین راستا، سفر به ۲۷ کشور اروپا پس از تزریق دو دز از واکسن‌های فایزر، مدرنا، بیون‌تک، آسترازنکا، سینوفارم و جانسون امکان‌پذیر خواهد بود. بسیاری از کشورهای دیگر نیز با پیروی از این سیاست، مرزهای خود را به‌روی گردشگران واکسینه‌شده با واکسن مورد‌تایید کشور مقصد باز کرده‌اند.

بر همین اساس، کشور بلغارستان مرزهای خود را به‌روی گردشگرانی که با واکسن فایزر یا سینوواک واکسینه‌ شده‌اند، بازگشایی کرده است. همچنین این کشور در توافقی با ترکیه، اعلام داشته است که افرادیدارای گواهینامه واکسیناسیون سینوواک و فایزر قادر خواهند بود تا بدون نیاز به آزمایش PCR یا قرنطینه، به کشورهای یکدیگر سفر کنند.

مهدی عباسی، کارشناس گردشگری که با هدف الگوگیری داخلی، سیاست‌ها و ضوابط کشورهای خارجی را مورد مطالعه قرار داده است، با اشاره به توافق کشور ترکیه و بلغارستان برای پذیرش بدون‌محدودیت گردشگران واکسینه‌شده، اذعان داشت:

بر اساس این توافق که در حال حاضر بین بلغارستان و کشورهای هم‌مرزش انجام شده، شهروندان بلغارستان نیز در صورت داشتن گواهینامه‌های واکسیناسیون معتبر از مراجع پزشکی این کشور (دست‌کم ۱۴ روز پس از دوز دوم) برای ورود به ترکیه بدون نیاز به آزمایش پی‌سی‌آر و گذراندن دوران قرنطینه مجاز می‌شوند. در این توافق، شهروندان بلغاری که به‌دلیل سن زیر ۱۸ سال واکسینه نشده‌اند، اگر با خانواده خود که گواهی واکسیناسیون معتبر دارند به ترکیه سفر کنند از آزمایش و قرنطینه معاف می‌شوند.

بازدیدها: 0

منبع خبر «» است و اخبار گردشگری پارسی در قبال محتوای آن هیچ مسئولیتی ندارد. چنانچه محتوا را شایسته تذکر می‌دانید، خواهشمند است کد ( 2414 ) را همراه با ذکر موضوع به شماره  09199028006  پیامک بفرمایید.با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه اخبار گردشگری پارسی مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.
لینک کوتاه خبر:
×
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط اخبار گردشگری پارسی در وب سایت منتشر خواهد شد
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • لطفا از تایپ فینگلیش بپرهیزید. در غیر اینصورت دیدگاه شما منتشر نخواهد شد.
  • نظرات و تجربیات شما

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

    نظرتان را بیان کنید