چهارشنبه, ۲۹ فروردین ۱۴۰۳ / قبل از ظهر / | 2024-04-17
کد خبر: 5479 |
تاریخ انتشار : 14 سپتامبر 2021 - 15:47 | ارسال توسط :
59 بازدید
0
1
ارسال به دوستان
پ

در ایام اربعین بیشتر مردم با توجه به برگزاری مراسم اربعین حسینی، پیش از کرونا، به‌صورت پیاده اقدام به سفر به کربلا می‌کردند و برخی هم به صورت هوایی در سال ۱۴۰۰با توجه به شرایط کرونا و رعایت پروتکل‌های بهداشتی، سفر به این شهر تنها به صورت هوایی ممکن است و باید همه بلیط هواپیما کربلا تهیه کنند.

اخبار گردشگری پارسی :

در ایام اربعین بیشتر مردم با توجه به برگزاری مراسم چهلم امام سوم شیعیان، پیش از کرونا، به‌صورت پیاده اقدام به سفر به کربلا می‌کردند و برخی هم به صورت هوایی. در سال ۱۴۰۰با توجه به شرایط کرونا و رعایت پروتکل‌های بهداشتی، سفر به این شهر تنها به صورت هوایی ممکن است و باید همه بلیط هواپیما کربلا تهیه کنند.

به این دلیل که کربلا هیچ فرودگاهی ندارد، امکان پرواز مستقیم به این شهر وجود ندارد و مسافرانی که قصد سفر به کربلا را دارند باید بلیط هواپیما عراق اربعین خود را به مقصد نجف تهیه کنند. از ایرلاین‌هایی که بلیط هواپیما اربعین را ارائه می‌کنند می‌توان به ایران ایر، ماهان ایر، قشم ایر، قطر ایرویز اشاره کرد.

نجف کجاست؟

شهر نجف در گوشه یک صحرا در چند کیلومتری غرب رود فرات قرار گرفته است. با خرید بلیط هواپیما کربلا به شهری می‌روید که ارتفاع آن از دریا هفتاد متر است. نجف از شهرهای عراق است و مرکز قدرت سیاسی شیعیان در عراق به‌ شمار می‌رود. حرم مطهر حضرت علی(ع) در این شهر قرار دارد.  با خرید آنلاین بلیط هواپیما تهران نجف تنها ۱ ساعت و ۱۵ دقیقه مسیر را تا نجف طی می‌کنید. نجف در ۱۶۰ کیلومتری جنوب بغداد قرار دارد و جمعیتی بالغ بر یک میلیون نفر دارد. مردم نجف به زبان عربی و کردی صحبت می‌کنند و واحد پول‌شان دینار عراقی است.

آب و هوا نجف چگونه است؟

در تابستان‌ دمای هوا بسیار بالا می‌رود و بادهای‌ داغ‌ می‌وزد؛ به‌ گونه‌ای‌ که‌ دمای ‌آن‌ در تابستان‌ به‌ ۴۵٫۵ درجه‌ سانتیگراد می‌رسد. اما سرمای‌ آن‌ به‌ حدی‌ است‌ که‌ آب‌ منجمد شده و دما به‌ صفر درجه‌ و گاه‌ به‌ پایین‌تر از آن‌ نیز می‌رسد.  در فصل تابستان‌ زمانی که گرما شدت‌ می‌گیرد، مردم‌ به‌ سردابه‌هایی‌ حفر شده‌ در دل‌ زمین‌ پناه‌ می‌برند. این‌ سردابه‌ها به ‌شکلی‌ بدیع‌ و با عمق‌هایی‌ متفاوت‌ حفر شده‌اند. دلیل این اختلاف دما در نجف، موقعیت جغرافیایی آن است.

هزینه تهیه غذا در نجف چگونه است؟

هنگام سفر به نجف در رستوران‌های بین راهی غذا نخورید چون به‌دلیل کیفیت پایین و عدم رعایت کامل بهداشت، احتمال مسمومیت بسیار بالا است. از بهترین رستوران‌های این شهر می‌توان به رستوران «سوباط» در خیابان «مصطفی جمال الدین» نجف اشاره کرد.

چگونه از نجف به مکان‌های زیارتی برویم؟

برای اربعین به چه مقصدی بلیط هواپیما بخریم؟

هر ساله وقتی به ایام اربعین می‌رسیم و از ماه محرم عبور می‌کنیم، نجف میزبان سیر عظیمی از زائران و عزاداران می‌شود. سفر به نجف در ایام اربعین تجربه‌ای معنوی خواهد بود.

به نجف که سفر کردید حتما یادتان باشد که به مسجدهای عمران بن شاهین که از قدیمی‌ترین مسجد نجف است و مسجد الراس در غرب صحن مطهر سر بزنید. همچنین رفتن به مسجد الخضرا در ضلع شرقی و حسینیه صحن شریف در شمال صحن مطهر واقع که درب آن از ایوان سوم از زاویه‌ی شمال شرقی باز می‌شود، خالی از لطف نیست. نجف مقصد همیشگی برای زائرین اربعین است.

در تاریخ آمده است که قبر حضرت آدم و نوح در این شهر به خاک سپرده شده‌اند. قبرستان وادی السلام در قسمت شمالی حرم امیرالمومنین قرار دارد و با بیش از ۵ میلیون قبر، بزرگترین قبرستان دنیا محسوب می‌شود.  یکی از جاذبه‌های دیدنی نجف تکیه بکتاشیه است که از خارج حرم هم می‌توانید وارد آن شوید. یکی از مکان‌های معروف نجف مقام امام صادق است که به روایت تاریخ امام صادق در آن نماز خوانده است. این مکان در نزدیکی درب مسجد الراس قرار دارد.

به نجف که رفتید شاید گذرتان به قصر خورنق بخورد. این قصر باشکوه یکی از عجایب سی‌گانه‌ای است که در عصر جاهلیت عرب به مدت ۶۰ سال ساخت آن طول کشید. هدف از ساخت این قصر، اقامت یزدگرد یا بهرام بود. پس از ساخت آن به تصرف ساسانیان درآمد و پس از گذشت سال‌ها به دست مسلمانان افتاد. خلیفه‌های مسلمان یکی پس از دیگری سعی بر حفظ آن داشتند.

آرامگاه علی بن محمد هادی، امام دهم شیعه و امام یازدهم، حسن بن علی عسکری از زیارتگاه‌های شهر امروزی سامرا است.  مسجد جامع سامرا و مسجد و حرم عسکریین دو بنای بنام در سامرا است.

چه عواملی بر قیمت بلیط هواپیما نجف تاثیر دارند؟

نوع ایرلاین، سیستمی یا چارتر بودن بلیط، نوع کلاس پروازی و تاریخ سفر به ویژه در نزدیکی مناسبت‌های مذهبی از جمله عوامل تاثیرگذار در قیمت بلیط هواپیما نجف هستند.

بازدیدها: 0

منبع خبر «» است و اخبار گردشگری پارسی در قبال محتوای آن هیچ مسئولیتی ندارد. چنانچه محتوا را شایسته تذکر می‌دانید، خواهشمند است کد ( 5479 ) را همراه با ذکر موضوع به شماره  09199028006  پیامک بفرمایید.با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه اخبار گردشگری پارسی مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.
لینک کوتاه خبر:
×
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط اخبار گردشگری پارسی در وب سایت منتشر خواهد شد
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • لطفا از تایپ فینگلیش بپرهیزید. در غیر اینصورت دیدگاه شما منتشر نخواهد شد.
  • نظرات و تجربیات شما

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

    نظرتان را بیان کنید