پنجشنبه, ۳۰ فروردین ۱۴۰۳ / قبل از ظهر / | 2024-04-18
کد خبر: 4055 |
تاریخ انتشار : 07 آگوست 2021 - 16:19 | ارسال توسط :
46 بازدید
0
1
ارسال به دوستان
پ

معاون گردشگری وزارت میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی با اشاره به این که در گذشته نظام آموزش گردشگری دچار شلختگی و بی‌نظمی بود، گفت: برای ارتقای کیفیت خدمات در این حوزه باید به آموزش توجه کرد.

گردشگری و صنایع‌دستی، ولی تیموری در حاشیه بازدید از برگزاری آزمون جامع دوره‌های کوتاه‌مدت گردشگری با تاکید بر اهمیت حوزه آموزش گردشگری بیان کرد: برای ارتقای کیفیت خدمات در حوزه گردشگری باید به حوزه آموزش توجه جدی شود.
او به سامان‌دهی نظام آموزش گردشگری کشور بر اساس تدوین نظام جامع آموزشی اشاره کرد و افزود: در گذشته نظام آموزش گردشگری دچار شلختگی و بی‌نظمی بود. در سه سال گذشته تمامی تلاش‌مان را در راستای هدفمند کردن حوزه آموزش به کار گرفتیم.
تدوین نظام جامع‌ آموزشی بر اساس آسیب‌شناسی
تیموری با اشاره به بررسی چالش‌های موجود و آسیب‌شناسی حوزه آموزش تصریح کرد: تمام سرفصل‌ها و محتوای آموزشی بر اساس نیاز حوزه  گردشگری کشور تعریف و استانداردسازی شد. همچنین آمایش موسسات آموزشی و عدالت آموزشی در استان‌ها از دیگر اقدامات انجام شده است.

معاون گردشگری کشور افزود: در گذشته بر اساس مقررات، حوزه آموزش در اختیار وزارت علوم، تحقیقات و فناوری و آموزش‌های مهارتی در اختیار وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی بود. تکالیفی را برای دو وزارتخانه بر اساس نیازهای گردشگری کشور تعیین کردیم.
تشکیل کمیسیون با وزارت علوم و تعریف سرفصل‌ها بر اساس نیاز
تیموری با اشاره به سند راهبردی مصوب دولت و شکل‌گیری زیرساخت حقوقی در حوزه آموزش تصریح کرد: برهمین اساس وزارت کار مکلف شد که برای برگزاری دوره مهارتی بر اساس شرایط و ظوابط تخصصی که از طرف وزارت گردشگری تعیین می‌شود عمل کند.  همچنین کمیسیون مشترک با وزارت علوم تشکیل شد و سرفصل‌های دروس تا مقطع دکترا بر اساس نیازهای گردشگری تعریف شد.
او در ادامه به همکاری با وزارت آموزش و پرورش اشاره کرد و افزود: در گذشته در دروس آموزشی دانش‌آموزان در ارتباط با گردشگری هیچ محتوایی وجود نداشت. در همین راستا جلساتی با وزارت آموزش و پروش برای گنجاندن مضمون و محتواهای گردشگری در کتاب‌های موجود دانش اموزان و بدون اضافه شدن کتاب جدید داشتیم.
تعریف رشته‌های متنوع و تخصص‌محور
معاون گردشگری همچنین با اشاره به تخصص‌محور شدن حوزه گردشگری و تعریف رشته‌های متنوع، گفت: «سالیان سال در حوزه گردشگری راهنمایان و مدیرفنی تنها حوزه‌ها برای آموزش بودند. به همین دلیل ابتدا سرفصل‌های عمومی تعیین کردیم و هرکس بر اساس علاقه‌اش دوره تخصصی در رشته مورد نظرش را تکمیل می‌کند.
وی ارزیابی سرفصل‌ها، شناسایی نواقص و استانداردسازی منابع را از دیگر اقدامات انجام شده برشمرد.
برگزاری کلاس‌ها در فضای مجازی
او در ادامه با اشاره به شیوع ویروس کرونا و عدم تعطیلی کلاس‌ها طی این دوران، افزود: در طول این مدت به سرعت زیرساخت‌های مجازی آماده و کلاس‌ها در فضای مجازی برگزار شد. اجازه ندادیم حتی یک روز دوره‌های آموزشی تعطیل شود.
معاون گردشگری در خصوص برگزاری این آزمون گفت: با توجه به شرایط کشور برای برگزاری آزمون جامع دوره‌های کوتاه‌مدت گردشگری از کمیته امنیت اجتماعی ستاد مقابل با کرونا مجوزهای لازم را گرفتیم و از آنجایی که سلامتی داوطلبان برای ما اهمیت بالایی دارد، آزمون را با رعایت تمامی پروتکل‌های اعلام شده از سوی وزارت بهداشتی برگزار کردیم.

آزمون جامع دوره‌های کوتاه‌مدت گردشگری با اخذ مجوزهای لازم از سوی ستاد ملی مبارزه با بیماری کرونا با حضور ۶ هزار و ۳۳ داوطلب در هفت دوره مدیریت فنی دفاتر خدمات مسافرتی، راهنمایان ایرانگردی جهانگردی، راهنمایان طبیعت‌گردی، راهنمایان زمین‌گردشگری، مدیریت عمومی تأسیسات گردشگری، کارشناس ارزیاب طرح تطبیق و مدیر فنی طرح تطبیق به‌طور همزمان در سراسر کشور و مناطق آزاد کیش و چابهار برگزار شد.

در این آزمون تعداد شرکت‌کنندگان در دوره راهنمایان فرهنگی ۲ هزارو ۲۷۷ نفر، مدیریت فنی دفاتر خدمات مسافرتی یک هزارو ۶۰۶ نفر، راهنمایان طبیعت‌گردی یک هزار و ۲۶۲ نفر، راهنمایان زمین گردشگری ۴۹ نفر، مدیریت عمومی تأسیسات گردشگری ۴۸۸ نفر، کارشناس ارزیاب طرح تطبیق ۳۰۵ نفر و مدیر فنی طرح تطبیق ۴۸ نفر بود.

بازدیدها: 0

منبع خبر «» است و اخبار گردشگری پارسی در قبال محتوای آن هیچ مسئولیتی ندارد. چنانچه محتوا را شایسته تذکر می‌دانید، خواهشمند است کد ( 4055 ) را همراه با ذکر موضوع به شماره  09199028006  پیامک بفرمایید.با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه اخبار گردشگری پارسی مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.
لینک کوتاه خبر:
×
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط اخبار گردشگری پارسی در وب سایت منتشر خواهد شد
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • لطفا از تایپ فینگلیش بپرهیزید. در غیر اینصورت دیدگاه شما منتشر نخواهد شد.
  • نظرات و تجربیات شما

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

    نظرتان را بیان کنید