سه شنبه, ۴ اردیبهشت ۱۴۰۳ / بعد از ظهر / | 2024-04-23
کد خبر: 2583 |
تاریخ انتشار : 08 ژوئن 2021 - 11:37 | ارسال توسط :
61 بازدید
0
1
ارسال به دوستان
پ

معاون فرهنگی، اجتماعی و گردشگری سازمان منطقه آزاد اروند، از برپایی جشنواره صنایع دستی در محوطه باز سینما نفت آبادان خبر داد و گفت: این جشنواره به مناسبت دهه فجر و با مدیریت صنایع دستی، گردشگری و میراث فرهنگی این معاونت از ۱۵ تا ۲۰ بهمن ماه جاری برگزار می شود.

اخبار گردشگری پارسی :

قدرت اله طمیمیان در جمع خبرنگاران اظهار کرد: طبق برنامه ریزی انجام شده از ۲۷ بهمن ماه جاری تا یکم اسفندماه نیز نمایشگاه صنایع دستی نیز در محوطه ی باز سینما نفت آبادان برپا می شود.

وی با تاکید بر اینکه آموزش نیروی انسانی در رونق گردشگری بسیار موثر است، افزود: در راستای آموزش نیروی انسانی برنامه های جامع آموزش گردشگری را تدوین کرده ایم که تاکنون ۵۵ دوره در حوزه صنایع دستی، فروش و بازاریابی دیجیتال دوره های تخصصی اکوتوریسم و غیره برگزار شده و بیش از ۲۰۰ نفر با شرکت در این دوره های آموزشی طی ۵۰۰ ساعت آموزش های مربوطه را فرا گرفتند.

*بهداشت و درمان در اولویت

 معاون فرهنگی، اجتماعی و گردشگری سازمان منطقه آزاد اروند با اشاره به اینکه حوزه بهداشت و درمان از اولویت های سازمان منطقه آزاد اروند است، تصریح کرد: ایجاد زیرساخت های حوزه بهداشت و درمان و ارتقاء سطح سلامت منطقه و شاخص های دانشکده علوم پزشکی آبادان با مشارکت مستقیم سازمان منطقه آزاد اروند و با اعتباری بالغ بر۹۰ میلیارد تومان و به همین میزان اعتبار توسط وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی، هزینه شده است.

طمیمیان، یادآور شد: راه اندازی بخش داخلی بیمارستان حضرت زینب(س) در این ایام اقدام دیگری بود که زیرساخت آن نیز با اعتبارات سازمان منطقه آزاد اروند و وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی انجام شده بود.

وی مدیریت بیماری کرونا ویروس در منطقه با همکاری دانشکده علوم پزشکی آبادان و دیگر ادارت و سازمان های منطقه با اختصاص مبلغ دو میلیارد تومان توسط این سازمان را از دیگر اقدامات مهم در سال جاری دانست و گفت: بحث سگ های ولگرد موضوع بسیار نگران کننده و مهمی بود که سازمان با مشارکت شهرداری ها در ۵هکتار زمین، پناه گاهی برای این حیوانات بلاصاحب احداث کردند.

*پیگیر راه اندازی پردیس دانشگاهی پسرانه ی فرهنگیان در خرمشهر هستیم

معاون فرهنگی، اجتماعی و گردشگری سازمان منطقه آزاد اروند، همچنین از پیگیری جهت راه اندازی پردیس دانشگاه پسرانه ی فرهنگیان در خرمشهر خبر داد و افزود: رسیدگی و مشارکت در مسائل آموزشی منطقه همواره یکی از مهم ترین اولویت های این سازمان بوده است.

طمیمیان با اشاره به ادامه فعالیت تعمیر، تجهیز و توسعه مدارس استثنایی منطقه، اظهار کرد: خرید و توزیع تجهیزات شامل کیت های آموزشی و کمک آموزشی، ویلچر، واکر، پرکینز، سمعک، عینک و غیره در کنار وسایل بازی و توان بخشی با اعتبار تجمعی ۱۰ میلیارد ریال بخشی از عملکرد این معاونت در بخش آموزش کودکان استثنایی است.

وی راه اندازی و غنی سازی کتابخانه دانشگاه فرهنگیان دخترانه اروند و پیگیری جهت راه اندازی پردیس دانشگاه پسرانه ی فرهنگیان را از موضوعات مورد بررسی این معاونت دانست و اظهار کرد: پیگیری، مکاتبه و جلسه با وزارت علوم به منظور تعیین دانشگاه علوم و فنون دریایی خرمشهر بعنوان دانشگاه جامع منطقه آزاد اروند، از مهم ترین دغدغه های این معاونت است.

وی حمایت از کودکان کمتر برخوردار منطقه از طریق تأمین نوشت افزار، تشکیل کارگروه پدافند غیرعامل معاونت فرهنگی، پیگیری جهت انعقاد تفاهم نامه مدارس مروج سلامت و بسیاری مباحث مهم آموزشی دیگر در کنار برگزاری هفته پژوهش را از دیگر اقدامات مهم این معاونت خواند.

*برگزاری انواع رویدادهای ورزشی به مناسبت دهه فجر

معاون فرهنگی، اجتماعی و گردشگری سازمان منطقه آزاد اروند برنامه های کمیته ورزش و جوانان به مناسبت فرارسیدن دهه مبارک فجر را بسیار متنوع خواند و گفت: برگزاری انواع رویدادها و مسابقات ورزشی همچون هانمادانگ تکواندو، مسابقات رزمی، بدمینتون، بسکتبال، اتومبیل رانی، وزنه برداری، فوتبال، دوره های آموزشی و ورزشی و غیره تنها بخشی از این برنامه ها است.

طمیمیان با اشاره به برگزاری بیش از۶۰ رویداد ورزشی و قهرمانی بیش از ۷۰ نفر به صورت مجازی در مسابقات کشوری، افزود: ویزیت رایگان در مراکز خیریه و موسسات معلولین با همکاری دانشکده علوم پزشکی آبادان و تأمین متریال توسط سازمان منطقه آزاد اروند، تجلیل از قهرمانان مختلف کشوری به شکل مجازی با توجه به رعایت دستورالعمل های ستاد کرونا، رونمایی از طرح مطالعاتی و ماکت زمین گلف و پرداخت مبلغ حدود ۶۰ میلیارد ریال به نهادهای حمایتی  در کنار راه اندازی مرکز مشاوره رایگان« آن کال» برای عموم مردم، از دیگر فعالیت های اداره ورزش سازمان منطقه آزاد اروند است.

بازدیدها: 0

منبع خبر «» است و اخبار گردشگری پارسی در قبال محتوای آن هیچ مسئولیتی ندارد. چنانچه محتوا را شایسته تذکر می‌دانید، خواهشمند است کد ( 2583 ) را همراه با ذکر موضوع به شماره  09199028006  پیامک بفرمایید.با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه اخبار گردشگری پارسی مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.
لینک کوتاه خبر:
×
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط اخبار گردشگری پارسی در وب سایت منتشر خواهد شد
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • لطفا از تایپ فینگلیش بپرهیزید. در غیر اینصورت دیدگاه شما منتشر نخواهد شد.
  • نظرات و تجربیات شما

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

    نظرتان را بیان کنید