پنجشنبه, ۳۰ فروردین ۱۴۰۳ / قبل از ظهر / | 2024-04-18
کد خبر: 5328 |
تاریخ انتشار : 12 سپتامبر 2021 - 16:18 | ارسال توسط :
399 بازدید
0
10
ارسال به دوستان
پ

برخی از کارشناسان گذرنامه‌های کاغذی را به‌عنوان ابزار محرومیت، مورد انتقاد قرار داده‌اند و برخی از کشورها مانند هند، چین و فیلیپین با بیشترین مهاجران تحصیلات‌عالی، گذرنامه‌های محدودکننده سفر دارند در نتیجه دیجیتالی‌شدن گذرنامه‌ها می‌تواند کارایی را بهبود، هزینه‌ها را کاهش و درعین حال سفرهای برون مرزی را افزایش دهد و به رفع کمبود نیروی کار کمک کند.

اخبار گردشگری پارسی :

به نقل از ویفروم، بیش از یک قرن پیش بود که الگوی استاندارد گذرنامه‌ها ایجاد شد و بسیاری معتقدند که تجدیدنظر اساسی نیاز دارد، اقتصاددانان و حامیان مرز باز خاطرنشان می‌کنند که یک سند مسافرتی کاغذی  که در ایستگاه‌های قطار اروپا برای تسریع صف مطرح شده بود، در حال‌حاضر ناکارآمد، پرهزینه و در نهایت نابرابر است.

کارولی هندریکس، کارآفرین استونیایی، مدیرعامل شرکت Jobbatical منتقد سرسخت گذرنامه‌های کاغذی است. گذرنامه‌ها را یک سازمان غرب‌محور پس از جنگ جهانی اول طراحی کرده است و عنوان کرد: گذرنامه‌ها به جای ترویج تحرک در سراسر کشورها به یک ابزار محرومیت تبدیل شده‌اند اما چگونه می‌توان چنین مشکلی را برطرف کرد؟

هندریکس می‌گوید: این کار با خلاصی از مراحل سخت گذرنامه‌های مبتنی بر کاغذ آغاز و به گفته او دیجیتالی‌شدن شناسه‌ها باعث صرفه‌جویی قابل‌توجهی در هزینه‌ها خواهد شد.

مدیر ارشد فناوری اطلاعات استونی گزارش کرد: این کشور با استفاده از امضاء الکترونیکی معادل ۲ درصد از تولید ناخالص داخلی خود را ذخیره کرده است.

همچنین اداره مهاجرت برلین عنوان کرد: فرآیندهای دیجیتالی می‌تواند زمان پردازش برنامه‌ها را از سه ماه به سه روز کاهش دهد.

ارتباط بین گذرنامه و کمبود نیروی کار

در نهایت، هندریکس معتقد است که تاکید بر مزایای اقتصادی تحرک فرامرزی را برای تغییرات اجتماعی هموار خواهد کرد و ساده‌شدن بوروکراسی می‌تواند منجر به اصلاح مهاجرت شود، این تغییر به‌زودی اتفاق خواهد افتاد زیرا کشورهایی که به‌طور فعال بر روی راهبردهای جذب استعداد کار می‌کنند درمی‌یابند که مهاجرت یکی از بزرگترین نقاط اصطکاک در این فرایند است.

در حال حاضر، شرکت‌ها و دولت‌ها احساس می‌کنند که ما در بزرگترین کمبود استعداد در تاریخ بشریت هستیم و این موضوع بدتر خواهد شد و همه تا سال ۲۰۳۰ به دلیل کمبود نیروی کار ماهر (۸۵ میلیون شغل خالی در جهان تا سال ۲۰۳۰ به دلیل کمبود نیروی کار ماهر) آن را احساس خواهند کرد.

موانع اصلاح گذرنامه

پیش از این کشورهایی مانند استرالیا و سنگاپور گذرنامه‌های الکترونیکی مبتنی بر تلفن‌های هوشمند را تا حدی پذیرفته‌اند.

برخی از کارشناسان بر این باورند که سردرگمی در مورد گذرنامه واکسن کووید -۱۹ باعث می‌شود که کشورهای بیشتری آماده پذیرش اعتبارنامه‌های دیجیتالی شوند اما چرا هنوز نتوانسته‌ایم جزوه‌های کاغذی ۱۰۰ ساله را به‌طور کامل کنار بگذاریم؟

به اعتقاد هندریکس این موانع، ناسیونالیسم (ملی‌گرایی) و نوستالژی هستند. تنها یک ملت می‌تواند به بقیه جهان نشان دهد که دیجیتالی‌کردن گذرنامه‌ها می‌تواند به‌طور ایمن و عادلانه انجام شود و دولت‌ها برای موفقیت در این نبرد و کسب پیروزی در تلاش هستند و فقط به اولین کشوری نیاز داریم که بتواند آن را استقرار کند و دیگران نیز به سرعت آن را دنبال خواهند کرد.

بازدیدها: 0

منبع خبر «» است و اخبار گردشگری پارسی در قبال محتوای آن هیچ مسئولیتی ندارد. چنانچه محتوا را شایسته تذکر می‌دانید، خواهشمند است کد ( 5328 ) را همراه با ذکر موضوع به شماره  09199028006  پیامک بفرمایید.با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه اخبار گردشگری پارسی مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.
لینک کوتاه خبر:
×
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط اخبار گردشگری پارسی در وب سایت منتشر خواهد شد
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • لطفا از تایپ فینگلیش بپرهیزید. در غیر اینصورت دیدگاه شما منتشر نخواهد شد.
  • نظرات و تجربیات شما

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

    نظرتان را بیان کنید