چهارشنبه, ۵ اردیبهشت ۱۴۰۳ / قبل از ظهر / | 2024-04-24
کد خبر: 3392 |
|
تاریخ انتشار : 04 جولای 2021 - 13:02 | ارسال توسط :
189 بازدید
0
2
ارسال به دوستان
پ

در پی افزایش شیوع گونه دلتا از ویروس کرونا، مقامات ترکیه ورود مسافر از ۶ کشور را به حالت تعلیق درآوردند. مقررات سفر به این کشور نیز برای اتباع برخی کشورها سخت‌تر شد.

مهدی عباسی، کارشناس گردشگری و تحلیل‌گر بازار گردشگری ترکیه از بخشنامه جدید وزارت کشور ترکیه مبنی بر جلوگیری از ورود اتباع ۶ کشور خبر داد‌. بر اساس این بخشنامه، پرواز کشورهای بنگلادش، برزیل، آفریقای جنوبی، هند، نپال و سریلانکا به ترکیه تا زمان اتخاذ تصمیم‌های جدید به حالت تعلیق درآمده است؛ با این وجود، مقررات سفر از ایران به این کشور و برپایی تور ترکیه هنوز تغییر نکرده است. عباسی در این رابطه اذعان داشت:

افرادی که از انگلستان، ایران، مصر و سنگاپور وارد می‌شوند باید حداکثر ۷۲ ساعت قبل از ورود، نتیجه منفی تست PCR خود را ارائه دهند.

عباسی با اشاره به بخشنامه وزارت کشور ترکیه با عنوان اقدامات ورود به کشور پس از اول ژوئیه ۲۰۲۱، تشریح کرد:

وزارت کشور ترکیه در این بخشنامه از افرادی که از کشورهای دیگری می‌آیند، اما در ۱۴ روز گذشته در بنگلادش، برزیل، آفریقای جنوبی، هند، نپال و سریلانکا بوده‌اند، در خواست کرده است تا گزارش تست PCR را با نتیجه منفی ارائه دهند. این افراد پس از ورود ۱۴ روز در مکان‌هایی که استان‌ها تعیین می‌کنند اقامت داشته و قرنطینه می‌شوند. اگر نتیجه آزمایش PCR در پایان روز چهاردهم قرنطینه منفی باشد، قرنطینه مسافر ورودی تمام می‌شود. کسانی که نتیجه تست PCR آن‌ها در پایان ۱۴ روز قرنطینه مثبت شود از تاریخ مثبت بودن نتیجه آزمایش وارد اتاق ایزوله شده و دوباره بعد از ۱۴ روز اگر جواب تست PCR منفی شود، در پایان روز چهاردهم ایزولاسیون پایان می‌یابد. بنابر مقررات جدید سفر به ترکیه، مدت زمان درخواست قرنطینه اجباری برای افرادی که از افغانستان و پاکستان به ترکیه می‌آیند و کسانی که در ۱۴ روز گذشته در این کشورها بوده‌اند ۱۰ روز است و اگر تست PCR در پایان هفت روز قرنطینه منفی باشد، برنامه قرنطینه اجباری پایان می‌یابد. در صورت مثبت بودن تست PCR مسافر ورودی، وزارت بهداشت مطابق دستورالعمل کووید ۱۹ عمل خواهد کرد.

کارشناس گردشگری و تحلیل‌گر بازار گردشگری ترکیه از قرنطینه اجباری افرادی که در ۱۴ روز گذشته در بنگلادش، برزیل، آفریقای جنوبی، هند، نپال یا سریلانکا بوده‌اند یا از افغانستان و پاکستان به ترکیه آمده‌اند، در خوابگاه‌های تعیین‌شده توسط استانداری‌ها یا در هتلی معین خبر داد. وی با اشاره به اینکه قرنطینه در هتل‌ها، هزینه‌های اقامت و نقل‌وانتقال این افراد از دروازه‌های مرزی، و رویه‌ها و اصول مربوط به آن توسط استانداری‌ها تعیین و اعلام می‌شود، اظهار داشت:

شهروندان کشورهای دیگر که نام آن‌ها در این بخشنامه نیامده است و دست‌کم ۱۴ روز قبل از ورود به ترکیه از همه دروازه‌های مرزی (زمینی، هوایی، دریایی و ریلی)، واکسینه شده یا در ۶ ماه گذشته به کرونا مبتلا شده یا ۲۸ روز از ابتلای‌شان به بیماری کووید ۱۹ گذشته باشد، نیازی به ارائه آزمایش PCR یا آزمایش آنتی‌ژن سریع با نتیجه منفی نخواهند داشت و اقدامات قرنطینه‌ای برای این افراد اعمال نمی‌شود. در صورت ارائه نکردن گواهی واکسیناسیون یا اسناد اثبات ابتلا به بیماری در هنگام ورود به ترکیه، گزارش تست‌ PCR با نتیجه منفی حداکثر ۷۲ ساعت قبل از ورود یا ارسال آنتی‌ژن سریع منفی حداکثر ۴۸ ساعت از زمان ورود این دسته از مسافران کافی است.

مهدی عباسی با اشاره به احتمال آزمایش PCR رندم از تمامی مسافرانی که دروازه‌های مرزی وارد ترکیه می‌شوند، اذعان کرد:

پس از آزمایش، به این افراد اجازه داده می‌شود به مقصد نهایی خود بروند. اگر نتایج آزمایش مثبت باشد، مطابق با دستورالعمل کووید ۱۹ وزارت بهداشت ترکیه با آن‌ها رفتار خواهد شد؛ مسافرانی که با این افراد تماس نزدیک داشته باشند به‌مدت ۱۴ روز در مراکزی که تعیین شده قرنطینه می‌شوند و در صورت منفی بودن نتایج آزمایش PCR دوران قرنطینه پایان می‌یابد. شرایط قرنطینه افرادی که دارای نوع دلتای ویروس کرونا هستند نیز با نتیجه منفی آزمایش PCR در پایان روز چهاردهم خاتمه می‌یابد.

وی با اشاره به تصمیم دولت ترکیه مبنی بر معافیت خدمه کشتی و هواپیما و رانندگان کامیون را از انجام آزمایش PCR و قرنطینه، این تصمیم را در راستای جلوگیری از تأثیر منفی کرونا بر تجارت خارجی این کشور دانست و در خصوص نحوه ورود مسافران و اتباع کشور ترکیه از دروازه‌های مرزی هوایی، ریلی و دریایی گفت:

کسانی که دست‌کم ۱۴ روز قبل از ورود به ترکیه واکسینه شده‌اند یا در ۶ ماه گذشته دچار بیماری کرونا شده‌اند یا ۲۸ روز از اولین آزمایش مثبت PCR آن‌ها گذشته با ارائه جواب منفی آزمایش PCR حداکثر ۷۲ ساعت قبل از ورود به ترکیه، اجازه ورود خواهند داشت. در این قسمت از بخشنامه تاکید شده مسافرانی که نمی‌توانند اسناد یا نتایج آزمون مشخص‌شده را ارائه دهند، مجاز به رفتن به محل سکونت خود پس از ارائه نتیجه منفی PCR در ورودی‌های مرزی هستند و افرادی که نتایج آزمایش آن‌ها مثبت شده در محل‌های پیش‌بینی‌شده برای قرنطینه نگهداری خواهند شد.

گفتنی است که پیش از سیر صعودی آمار مبتلایان به ویروس کرونا و گسترش گونه دلتای کووید ۱۹، ترکیه با کاهش محدودیت‌های قرنطینه داخلی در و گشایش مراکز توریستی گشور، آماده سفر گردشگران بیشتر در فصل تابستان و جبران بخشی از خسارت‌های ویروس کرونا شده بود.

بازدیدها: 0

منبع خبر «» است و اخبار گردشگری پارسی در قبال محتوای آن هیچ مسئولیتی ندارد. چنانچه محتوا را شایسته تذکر می‌دانید، خواهشمند است کد ( 3392 ) را همراه با ذکر موضوع به شماره  09199028006  پیامک بفرمایید.با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه اخبار گردشگری پارسی مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.
لینک کوتاه خبر:
×
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط اخبار گردشگری پارسی در وب سایت منتشر خواهد شد
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • لطفا از تایپ فینگلیش بپرهیزید. در غیر اینصورت دیدگاه شما منتشر نخواهد شد.
  • نظرات و تجربیات شما

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

    نظرتان را بیان کنید