جمعه, ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ / بعد از ظهر / | 2024-04-19
کد خبر: 7017 |
تاریخ انتشار : 07 نوامبر 2021 - 14:37 | ارسال توسط :
86 بازدید
0
4
ارسال به دوستان
پ

دبیر علمی کنفرانس سیموست ۲۰۲۱ تهران با بیان این که تغییرات اقلیمی به مرحله خطرناکی رسیده و اثرات آن روی زندگی بشر بیش از هر زمان واضح شده است، گفت: هدف اصلی این کنفرانس جلب توجه بیشتر نسبت به تغییرات آب و هوایی و همچنین تغییرات اقلیمی و همچنین ارائه راهکارهایی برای آموزش و آگاه کردن مردم در این راستا است.

اخبار گردشگری پارسی :

سیف الله جلیلی، رئیس موزه ملی علوم و فناوری ایران امروز در افتتاحیه چهل و هشتمین کنفرانس بین المللی موزه ها و مراکز علم دنیا (سیموست ۲۰۲۱ تهران) با عنوان «نقش موزه ها و مراکز علم در حفاظت از محیط زیست» که به صورت مجازی به میزبانی موزه ملی علوم و فناوری ایران برگزار شد، اظهار کرد: به نظر می‌رسد تغییرات اقلیمی به مرحله خطرناکی رسیده و اثرات آن روی زندگی بشر بیش از هر زمان واضح شده است. آنچه مسلم است این تغییرات ناشی از فعالیت‌های امروز و دیروز ما نبوده است. این تغییرات حاصل سال‌های متمادی بی‌توجهی بشر به طبیعت و استفاده بیش از حد از منابع طبیعی و سوخت‌های فسیلی است. باید توجه داشت که تغییرات آب و هوایی اثرات کوتاه مدت و تغییرات اقلیمی اثرات بلندمدت فعالیت مخرب بشر در محیط زیست است.

وی ادامه داد: اگرچه حدود ۸۰ درصد از گازهای گلخانه‌ای ناشی از فعالیت کشورهای صنعتی است، اثرات این تغییرات دامن‌گیر همه بشر در این کره خاکی شده است. آنچه که بدیهی به نظر می‌رسد، این است که بایستی راهی برای جلوگیری از خطرات تغییرات ایجاد شده درمحیط زیست و آب و هوا پیدا کرد و هر کشوری و حتی هر نفر باید در این راستا قدمی بردارد.

رئیس موزه ملی علوم و فناوری ایران تصریح کرد: اگرچه وظیفه موزه‌ها و مراکز علم حفاظت از میرات ملموس و ناملموس و میراث فرهنگی بشر است، به نظر می‌رسد در صورتی که نتوانیم کاری کنیم که محیط زیست را از وضعیت فعلی نجات دهیم، شاید در آینده میراثی باقی نماند که بتوان از آن محافظت کرد. اما در حال حاضر، کاری که ما می توانیم انجام دهیم، آگاهی بخشی است.

جلیلی خاطرنشان کرد: هدف اصلی این کنفرانس جلب توجه بیشتر نسبت به تغییرات آب و هوایی و همچنین تغییرات اقلیمی و همچنین ارائه راهکارهایی برای آموزش و آگاه کردن مردم در این راستا است. امید است این گردهمایی به عنوان یکی از معتبرترین کنفرانس های موزه های علوم و فناوری گامی هر چند کوچک در جهت آگاهی بخشی به اقشار مختلف جامعه باشد.

وی اظهار کرد: در پایان از تمام کسانی که ما را در برگزاری این کنفرانس همراهی کردند سپاسگزارم. لازم می دانم از همکارانم در موزه ملی علوم فناوری، کمیته علمی و کمیته اجرایی کنفرانس و همچنین از همه همکارانخارج از ایران که برای برگزاری این کنفرانس زحمت کشیدند تشکر و قدردانی کنم. از رییس ایکوم بین المللی، دیمالی رییس کمیته سیموست و استاد طباطبایی رییس ایکوم ایران سپاسگزارم که هر آنچه در توان داشتند برای برگزاری این کنفرانس بکار گرفتند.

بازدیدها: 0

منبع خبر «» است و اخبار گردشگری پارسی در قبال محتوای آن هیچ مسئولیتی ندارد. چنانچه محتوا را شایسته تذکر می‌دانید، خواهشمند است کد ( 7017 ) را همراه با ذکر موضوع به شماره  09199028006  پیامک بفرمایید.با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه اخبار گردشگری پارسی مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.
لینک کوتاه خبر:
×
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط اخبار گردشگری پارسی در وب سایت منتشر خواهد شد
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • لطفا از تایپ فینگلیش بپرهیزید. در غیر اینصورت دیدگاه شما منتشر نخواهد شد.
  • نظرات و تجربیات شما

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

    نظرتان را بیان کنید