شنبه, ۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ / قبل از ظهر / | 2024-04-20
کد خبر: 5563 |
تاریخ انتشار : 18 سپتامبر 2021 - 11:41 | ارسال توسط :
59 بازدید
0
3
ارسال به دوستان
پ

عزت‌الله ضرغامی که همراه رییس‌جمهور به تاجیکستان سفر کرده است، با اشاره به ایران‌هراسی در این کشور فارسی‌زبان، گفت: گردشگری بین ایران و تاجیکستان به دلیل برخی سوءتفاهم‌ها بسیار عقب مانده است.

اخبار گردشگری پارسی :

وزیر میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی که ابراهیم رئیسی، رییس‌جمهور را در سفر به تاجیکستان برای شرکت در نشست سران اجلاس شانگهای همراهی می‌کند، در توئیتر نوشت: «امروز همراه رئیس‌جمهور به تاجیکستان آمده‌ام. گردشگری بین ما و آن‌ها به دلیل برخی سوءتفاهم‌ها بسیار عقب مانده است. باید زیر میز ایران‌هراسی بزنیم و ایران‌دوستی را جایگزین کنیم.

تاجیک‌ها خیلی خوبن!

تندیس‌های بزرگ رودکی و اسماعیل سامانی در میادین بزرگ شهر دوشنبه خاطره‌انگیز است.»

ایران و تاجیکستان اشتراکات فرهنگی و تاریخی بسیاری دارند که گاه تحت تاثیر روابط سیاسی دو کشور قرار گرفته و برخی فعالیت‌های فرهنگی، همچون مدارس فارسی‌زبان را متوقف و تعطیل کرده و سبب اختلاف‌های فرهنگی بین دو کشور نیز شده است و یا، ادعاهایی که تاجیکستان درباره مالکیت رودکی، شاعر پارسی‌زبان دارد؛ شاعری که زادگاهش در جغرافیای ایران فرهنگی بوده و در نزدیکی شهر دوشنبه آرامیده است.

نادیده نباید گرفت که اشتراکات فرهنگی دو کشور گاهی سبب پیوند شده است، همچون نوروز باستانی که پرونده مشترک آن از سوی ایران و ۱۲ کشور از جمله تاجیکستان در یونسکو ثبت شد یا ثبت جشن مهرگان در یونسکو که ایران درحال آماده‌سازی پرونده آن است و ثبت مشترک آن را به تاجیکستان پیشنهاد کرده است.

به باور کارشناسان سیاسی، روابط ایران و تاجیکستان را که در مقاطعی تحت تاثیر فرمان‌های تحریم نیز بوده است، با تقویت پیوند فرهنگی و گسترش تعاملات گردشگری بین دو کشور که زبان مشترک نیز دارند، می‌توان عمیق‌تر کرد.

بازدیدها: 0

منبع خبر «» است و اخبار گردشگری پارسی در قبال محتوای آن هیچ مسئولیتی ندارد. چنانچه محتوا را شایسته تذکر می‌دانید، خواهشمند است کد ( 5563 ) را همراه با ذکر موضوع به شماره  09199028006  پیامک بفرمایید.با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه اخبار گردشگری پارسی مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.
لینک کوتاه خبر:
×
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط اخبار گردشگری پارسی در وب سایت منتشر خواهد شد
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • لطفا از تایپ فینگلیش بپرهیزید. در غیر اینصورت دیدگاه شما منتشر نخواهد شد.
  • نظرات و تجربیات شما

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

    نظرتان را بیان کنید