جمعه, ۷ اردیبهشت ۱۴۰۳ / قبل از ظهر / | 2024-04-26
کد خبر: 2925 |
تاریخ انتشار : 15 ژوئن 2021 - 13:34 | ارسال توسط :
233 بازدید
0
2
ارسال به دوستان
پ

آداب و رسوم استان خوزستان آیا شما نیز به دنبال آداب و رسوم استان خوزستان هستید؟ آیا می دانید که آداب و رسوم استان خوزستان سهم بسیار زیادی را در جلب توجه گردشگران به سوی خود داشته است؟ استان خوزستان یکی از دیدنی ترین و زیباترین استان های کشورمان می باشد که با داشتن جاذبه […]

آداب و رسوم استان خوزستان

آیا شما نیز به دنبال آداب و رسوم استان خوزستان هستید؟ آیا می دانید که آداب و رسوم استان خوزستان سهم بسیار زیادی را در جلب توجه گردشگران به سوی خود داشته است؟

استان خوزستان یکی از دیدنی ترین و زیباترین استان های کشورمان می باشد که با داشتن جاذبه های دیدنی خود توانسته است توجه بسیاری از گردشگران را به سوی خود جذب کند. آداب و رسوم استان خوزستان بسیار جذب و منحصر به فرد می باشد که بی شک یکی از مهمترین جنبه های آن را جشن ها تشکیل می دهند. مردم این استان تمام عیدها، جمعه ی آخر ذیحجه را جشن می گیرند و به تفریح می پردازند. از مهمترین جشن های این استان می توان به سیزده بدر، عید نوروز و غیره اشاره کرد که این مردم انواع شیرینی های محلی خود را با استفاده از مواد اولیه تازه تهیه و آماده می کنند و آن را میان دوستان و نزدیکان خود پخش کرده و به عیادت بزرگان می روند. اگر شما نیز به دنبال آگاهی از آداب و رسوم استان خوزستان هستید می تواند در جشن ها این مردم شرکت کرده و به این هدف خود دست پیدا کنند. با ریسمون همراه باشید.

موسیقی: آداب و رسوم استان خوزستان

یکی دیگر از مهمترین جنبه های آداب و رسوم استان خوزستان، موسیقی می باشد که هر قومی در جای جای مختلف کشورمان دارای موسیقی جدایی بوده و ابزار و آلات موسیقی بسیار مختلفی را نیز دارند. شما می توانید با شرکت در برنامه های زنده موسیقی این استان به زیبایی موسیقی این استان پی برده و نهایت لذت را داشته باشید. امروزه بسیاری از گردشگران خارجی نیز علاقه مندی بسیار زیادی را برای شنیدن موسیقی استان خوزستان نشان می دهند. ساختار موسیقی و نغمه های این استان بسیار متفاوت و دلنشین بوده و توانسته است توجه بسیاری از گردشگران و توریست ها را به سوی خود جذب کند. اگر شما نیز به دنبال آشنا شدن با آداب و رسوم استان خوزستان هستید می توانید با سفر به خوزستان در محله های تاریخی و قدیمی این استان حضور یافته و از نزدیک شاهد موسیقیدان های بسیار با تجربه و حرفه ای در این زمینه باشید و نهایت لذت را از سفر خود به دست بیاورید.

-1مقاله-ریسمون-خوزستان.jpg

بازی ها: آداب و رسوم استان خوزستان

از دیگر جنبه های مختلف آداب و رسوم استان خوزستان می توان به بازی های محلی این استان اشاره کرد که بی شک بازی ها می تواند بهترین بازگوکننده از آداب و رسوم استان خوزستان باشد. از مهمترین بازی های محلی این استان می توان به موارد زیر اشاره کرد:

–         گل مشتک: یکی از بازی های شبانه بوه که کودکان علاقه مندی یادی را برای این بازی از خود نشان می دهند.

–          قم قمبه: یک عدد فرفره را بر روی زمین چرخانده و شرط بندی می کنند.

–         قطور: این بازی با پنج سنگ انجام می شود که نیاز به تخصص داشته و در میان کودکان از اهمیت بسیار بالایی برخوردار می باشد.

–         سوار سوار: یکی از مهمترین بازی های این استان می باشد که در میان اعضای خانواده از طرفداری بسیار بالایی برخوردار می باشد.

 

پوشاک: آداب و رسوم استان خوزستان

از مهمترین آداب و رسوم استان خوزستان می توان به پوشاک مردم این استان اشاره کرد و گردشگران و توریست ها می توانند به راحتی برخی از ویژگی ها و جنبه های فرهنگ و آداب مردم این استان را از نزدیک مشاهده کنند. از مهمترین پوشاک مورد استفاده توسط مردم محلی این استان می توان به موارد زیر اشاره کرد:

–         لچک: یکی از مهمترین و زیباترین پوشاک های مورد استفاده می باشد که بیشتر به رنگ سفید بوده و از این پارچه انواع سکه های تزیینی را آویزان می کنند.

–          می نای: روسری بسیار بلند و مستطیل شکلی می باشد که به همراه لچک مورد استفاده قرار میگیرد و دارای رنگ ها و مدل های بسیار متنوعی می باشد.

–         تیگ بند: دستمال سیاه رنگی می باشد که خانم ها در زمان عزاداری از این دستمال برای بستن پیشانی خود می بندند

اگر شما نیز دوست دارید تا از نزدیک با آداب و رسوم استان خوزستان آشنا شوید می توانید هم اکنون در یکی از تورهای ریسمون شرکت نموده و از نزدیک با جنبه های بسیار مختلف آداب و رسوم استان خوزستان آشنا شوید.

بازدیدها: 1

منبع خبر «» است و اخبار گردشگری پارسی در قبال محتوای آن هیچ مسئولیتی ندارد. چنانچه محتوا را شایسته تذکر می‌دانید، خواهشمند است کد ( 2925 ) را همراه با ذکر موضوع به شماره  09199028006  پیامک بفرمایید.با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه اخبار گردشگری پارسی مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.
لینک کوتاه خبر:
×
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط اخبار گردشگری پارسی در وب سایت منتشر خواهد شد
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • لطفا از تایپ فینگلیش بپرهیزید. در غیر اینصورت دیدگاه شما منتشر نخواهد شد.
  • نظرات و تجربیات شما

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

    نظرتان را بیان کنید