پنجشنبه, ۶ اردیبهشت ۱۴۰۳ / بعد از ظهر / | 2024-04-25
کد خبر: 5702 |
تاریخ انتشار : 20 سپتامبر 2021 - 14:45 | ارسال توسط :
47 بازدید
0
1
ارسال به دوستان
پ

مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی البرز گفت: خانواده آیت الله طالقانی خواستار این هستند که اگر قرار است خانه پدریشان از سوی میراث فرهنگی مرمت ‌شود، با نظارت مستقیم آنها باشد که خواسته به حقی هم است.

اخبار گردشگری پارسی :

فریدون محمدی در گفت‌وگو با اشاره به مصاحبه اخیر خود در خصوص وضعیت خانه آیت الله طالقانی اظهار کرد: در صحبت‌های قبلی مطرح شد که خانواده آیت الله طالقانی درخواست واریز اعتبار مرمت خانه را به حساب شخصی خود دارند و می‌خواهند خودشان اقدامات مرمتی لازم را انجام دهند ولی واقعیت این است که اصل ماجرا این طور نبوده است.

وی ادامه داد: در حقیقت خانواده آیت الله طالقانی خواستار این هستند که اگر قرار است خانه پدریشان از سوی میراث فرهنگی مرمت ‌شود، با نظارت مستقیم آنها باشد که خواسته به حقی هم است.

این مسئول اضافه کرد: بنابراین تاکید خانواده آیت الله طالقانی بر نظارت بر هزینه کرد و نحوه مرمت بنا است و به هیچ وجه این موضوع مطرح نیست که آنها بخواهند اعتبار مرمتی را در اختیارشان قرار دهیم.

محمدی افزود: البته هنوز میراث فرهنگی در این خصوص با خانواده آیت الله طالقانی به توافق نرسیده و فعلا اجازه مرمت بنا را نداریم.

مدیرکل میراث فرهنگی البرز توضیح داد: متاسفانه سال مالی تمام شده و اعتبار تخصیص یافته سال گذشته برای مرمت این خانه برگشت می‌خورد.

وی گفت: ما آمادگی داشتیم که خانه آیت الله طالقانی را مرمت کنیم ولی مذاکرات به نتیجه نرسیده و فعلا خانواده ایشان اجازه این کار را نداده‌اند.

وی توضیح داد: روستای گلیرد واقع در بالا طالقان، هم یک حمام تاریخی و هم خانه آیت الله طالقانی را در خود جای داده و در صورت مرمت این مکان‌های تاریخی، ظرفیت جذب گردشگر در این منطقه بیشتر می‌شود.

بازدیدها: 0

منبع خبر «» است و اخبار گردشگری پارسی در قبال محتوای آن هیچ مسئولیتی ندارد. چنانچه محتوا را شایسته تذکر می‌دانید، خواهشمند است کد ( 5702 ) را همراه با ذکر موضوع به شماره  09199028006  پیامک بفرمایید.با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه اخبار گردشگری پارسی مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.
لینک کوتاه خبر:
×
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط اخبار گردشگری پارسی در وب سایت منتشر خواهد شد
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • لطفا از تایپ فینگلیش بپرهیزید. در غیر اینصورت دیدگاه شما منتشر نخواهد شد.
  • نظرات و تجربیات شما

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

    نظرتان را بیان کنید