جمعه, ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ / بعد از ظهر / | 2024-03-29
کد خبر: 4550 |
تاریخ انتشار : 29 آگوست 2021 - 10:59 | ارسال توسط :
47 بازدید
0
می پسندم
ارسال به دوستان
پ

معاون گردشگری وزارت میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی گفت: همزمانی هفته گردشگری با مناسبت‌های مذهبی و معنوی ماه صفر فرصتی ویژه برای معرفی ظرفیت‌های گردشگری مذهبی و معنوی استان‌ها فراهم آورده است.

اخبار گردشگری پارسی :

به نقل از روابط‌عمومی معاونت گردشگری، ولی تیموری در نشست مجازی با مدیران کل و معاونان گردشگری استان‌ها که با هدف برنامه‌ریزی نهایی به منظور برگزاری مراسم گرامی‌داشت روز جهانی گردشگری ۱۴۰۰ در محل این معاونت برگزار شد، گفت: با توجه به همزمانی هفته گردشگری با ایام اربعین حسینی از این تقارن به عنوان فرصتی ویژه برای معرفی بیشتر ظرفیت‌های گردشگری و معنوی کشور استفاده شود و تمام برنامه‌های مرتبط با مراسم بزرگداشت با در نظر گرفتن محتوای مرتبط با آن روزها و ملاحظات ویژه آن، برنامه‌ریزی و اجرا شود.

او با تاکید بر این‌که مراسم و برنامه‌ها با رعایت کامل پروتکل‌های بهداشتی و فاصله‌گذاری اجتماعی ترجیحاً در فضای روباز و با حضور افراد محدود برگزار شود، افزود: با توجه به این‌که یکی از اصلی‌ترین اهداف انتخاب استان‌های میزبان تلاش برای معرفی مسیرهای جدید گردشگری محور غرب کشور و نیز ارتقای مسیرهای سنتی بوده است، لذا ادارات کل استانی مراسم گرامیداشت روز جهانی گردشگری را صرفاً در مرکز استان محدود نکرده و به منظور معرفی سایر ظرفیت‌های استانی، برنامه‌های خود را در طول هفته گردشگری و در مناطق و شهرهای مختلف توزیع کنند.

معاون گردشگری در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به این‌که در یک سال و نیم اخیر که صنعت گردشگری کشور درگیر رکود ناشی از بحران جهانی کرونا بوده و تلاش شده است به هر نحو ممکن و با توجیه اعضای ستاد ملی مدیریت بیماری کرونا جریان گردشگری کشور متوقف نشود، اظهار کرد: در حال حاضر و با توجه به سرعتی که در روند واکسیناسیون عمومی در کشور شکل گرفته است، پیش‌بینی می‌شود هفته گردشگری به روزهای پرنشاط و امیدواری صنعت گردشگری برای شروع دوباره تبدیل شود.

او افزود: تلاش مستمر برای حفظ صنعت گردشگری در مشاغل گروه یک، یکی از مهم‌ترین اقداماتی بوده است که در پیک‌های متعدد پاندمی کووید -۱۹ سبب سرپا نگه داشتن مراکز گردشگری و مشاغل وابسته به این حوزه شده است تا حتی با حداقل امکان و رعایت پروتکل‌های تعریف‌شده به فعالیت خود ادامه دهند. همواره تلاش کرده‌ایم تا ضمن دفاع از حقوق فعالان این حوزه نه تنها مانع از تعطیلی کسب وکارهای مربوطه شویم، بلکه با قرار دادن صنعت گردشگری در گروه مشاغل اضطراری، انتفاعی هر چند محدود را برای فعالان این حوزه به وجود آوریم.

وی با اشاره به این‌که یکی دیگر از اقداماتی که هم‌اکنون نبض گردشگری کشور را حفظ کرده تلاش در رابطه با ممنوعیت صدور روادید گردشگری بوده است تا ورود اتباع خارجی به اشکال مختلف امکان‌پذیر شود، گفت: علاوه بر بهره‌مندی از سایر قالب‌های روادید همانند ویزای تجاری، حفظ جریان صدور روادید گردشگری سلامت یا T visa سبب شده است تا ضمن تمهید سهمیه‌ای برای دفاتر خدمات گردشگری فرصت حفظ مشتریان پیشین که دارای پرونده‌های پزشکی بوده‌اند و با هدف درمان قصد سفر به کشور را داشته‌اند، مهیا شود.

معاون گردشگری اظهار کرد: نتایج تلاش برای حفظ صدور روادید گردشگری سلامت سبب شده است تا بیش از ۲۳۰ دفتر خدمات مسافرتی که در این زمینه فعال بوده‌اند بتوانند علی‌رغم شرایط موجود به فعالیت خود ادامه دهند و در فرآیند جذب و حفظ گردشگران خارجی به عنوان مشتریان خود به ایفای نقش بپردازند.

تیموری همچنین رفع محدودیت‌ها به منظور گردشگران خروجی از کشور با همکاری ستاد ملی کرونا را یکی دیگر از اقدامات ابتکاری برای حیات صنعت گردشگری کشور دانست و اظهار کرد: اگرچه هدف اصلی وزارت گردشگری تلاش برای جذب گردشگر به شمار می‌آید، اما برقراری تعاملات و حفظ روابط دوطرفه از اهمیت قابل توجهی در توسعه گردشگری دو کشور برخوردار است، لذا فراهم آوردن امکان رفت و آمد هموطنان و سفر به مقاصد کشورهای مختلف طبق پروتکل‌های تعریف‌شده و جلوگیری از تصمیماتی نظیر قرنطینه‌های اجباری در مرحله ورود به کشور اقدامی در راستای حمایت از فعالان گردشگری بوده است.

معاون گردشگری در ادامه برگزاری تورهای داخلی گردشگری هماهنگ با برقراری سیستم حمل و نقل کشور را نیز اقدام گره‌گشای دیگر برشمرد و یادآور شد: برگزاری تورهای گردشگری در قالب سفر ایمن و به صورت محدود و تحت نظارت‌ نیز توانسته به نوعی حامی تاسیسات گردشگری کشور به شمار آید.

تیموری با اشاره به این‌که طبق آمار سازمان جهانی گردشگری (UNWTO) در شش ماه نخست سال ۲۰۲۱ میلادی بین ۶۵ تا ۸۵ درصد رکود در مقاصد گردشگری جهان ثبت شده است، گفت: خسارت‌های واردشده به صنعت گردشگری کشور بخشی از جریان بحران جهانی بوده است که تدابیر اتخاذشده با همکاری بخش‌های فرابخشی و ستاد ملی کرونا جهت کاهش این رکود و خسارت‌ها بوده است.

وی با بیان این‌که هم‌اکنون استان‌های اردبیل، کردستان، کرمانشاه، کرمان و فارس برنامه‌ریز رویداد جهانی از تاریخ ۶ تا ۱۱ مهرماه پیش ‌رو هستند، افزود: انتخاب این استان‌ها بر مبنای تمرکز بر مسیرهای سنتی و جدید محور شمال غرب با هدف اجرایی شدن سیاست توزیع سفر صورت گرفته است، از این رو تجمیع ظرفیت‌های موجود در استان‌های مورد نظر شامل تنوع در قومیت، آداب و رسوم، خرده فرهنگ‌ها، موسیقی، آیین‌های مذهبی و غیره می‌تواند برشی مطلوب و شایسته از صنعت گردشگری کشور را به نمایش گذارد.

در پایان این نشست تصمیم بر آن شد تا ادارات کل استانی برنامه‌های کامل خود را برای هفته گردشگری برای درج در تقویم برنامه‌های ملی بزرگداشت روز جهانی گردشگری ۱۴۰۰ کشور و اطلاع‌رسانی گسترده در سطح ملی به معاونت گردشگری ارسال کنند.

بازدیدها: 0

منبع خبر «» است و اخبار گردشگری پارسی در قبال محتوای آن هیچ مسئولیتی ندارد. چنانچه محتوا را شایسته تذکر می‌دانید، خواهشمند است کد ( 4550 ) را همراه با ذکر موضوع به شماره  09199028006  پیامک بفرمایید.با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه اخبار گردشگری پارسی مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.
لینک کوتاه خبر:
×
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط اخبار گردشگری پارسی در وب سایت منتشر خواهد شد
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • لطفا از تایپ فینگلیش بپرهیزید. در غیر اینصورت دیدگاه شما منتشر نخواهد شد.
  • نظرات و تجربیات شما

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

    نظرتان را بیان کنید