پنجشنبه, ۹ فروردین ۱۴۰۳ / بعد از ظهر / | 2024-03-28
کد خبر: 7102 |
تاریخ انتشار : 14 نوامبر 2021 - 13:19 | ارسال توسط :
99 بازدید
0
4
ارسال به دوستان
پ

ایران و سوریه تفاهم کردند در کوتاه‌ترین زمان، سفر بین دو کشور برقرار شود. در مرحله نخست قرار است ۱۰۰هزار نفر زائر از ایران به سوریه سفر کنند.

اخبار گردشگری پارسی :

علی‌رضا رشیدیان، رییس سازمان حج و زیارت ایران پس از چهار روز مذاکره و رایزنی با مقامات سوریه، سرانجام تفاهم‌نامه ازسرگیری اعزام زائران به این کشور را با وزیر گردشگری سوریه امضا کرد. او گفت: براساس این تفاهم‌نامه دولت سوریه متعهد شده است زمینه را برای سفر زائران ایرانی توأم با سلامت و امنیت کامل فراهم کند.

او به صدا و سیما گفته که در مرحله نخست قرار است ۱۰۰ هزار زائر از ایران به سوریه سفر کنند.

محمد رامی مارتینی، وزیر سیاحه و گردشگری سوریه نیز گفت: سوریه خواهان برقراری هرچه سریع‌تر این سفرها است، ولی با توجه به شرایط کرونا و ضرورت رعایت شیوه‌نامه‌های بهداشتی تفاهم شد در کمترین زمان، ورود کاروان‌های زیارتی از ایران شروع شود.

او همچنین به اقدام متقابل سوریه براساس این تفاهم‌نامه اشاره کرد و افزود: دفاتر گردشگری سوریه را تشویق می‌کنیم تا در آینده نزدیک برای اعزام گردشکر به ایران برنامه‌ریزی کنند و این سفرها علاوه‌بر جنبه زیارتی، جنبه سیاحتی و تفریحی برای خانواده‌ها خواهد داشت.

اتباع ایرانی و سوری برای ورود به خاک دو کشور به ویزا نیازی ندارند و فقط با داشتن گذرنامه‌ معتبر، مُهر ورود را دریافت می‌کنند. اتباع سوریه با این قانون می‌توانند ۹۰ روز در ایران سفر کنند.

سفرهای زیارتی و کاروانی ایرانی‌ها به سوریه با آغاز جنگ در این کشور، از سال ۱۳۹۰ متوقف شد. در سال ۱۳۹۸ تعداد کمی از دفاتر زیارتی، این سفر را از به صورت محدود و برای مقطعی کوتاه از سرگرفتند، اما با همه‌گیری کرونا این سفرها دوباره متوقف شد.

سازمان حج و زیارت هنوز جزئیات بیشتر و زمان ازسرگیری این سفرها را اعلام نکرده است.

بازدیدها: 0

منبع خبر «» است و اخبار گردشگری پارسی در قبال محتوای آن هیچ مسئولیتی ندارد. چنانچه محتوا را شایسته تذکر می‌دانید، خواهشمند است کد ( 7102 ) را همراه با ذکر موضوع به شماره  09199028006  پیامک بفرمایید.با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه اخبار گردشگری پارسی مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.
لینک کوتاه خبر:
×
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط اخبار گردشگری پارسی در وب سایت منتشر خواهد شد
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • لطفا از تایپ فینگلیش بپرهیزید. در غیر اینصورت دیدگاه شما منتشر نخواهد شد.
  • نظرات و تجربیات شما

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

    نظرتان را بیان کنید