شنبه, ۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ / بعد از ظهر / | 2024-04-20
کد خبر: 2105 |
تاریخ انتشار : 23 می 2021 - 9:57 | ارسال توسط :
181 بازدید
0
1
ارسال به دوستان
پ

اخبار گردشگری پارسی : بدون شک ریشه بسیاری از آداب و رسوم مردم ایران را می توان در آئین ها و جشن های باستانی ما یافت. یکی از جشن های شاد و پرسروصدای ما ایرانیان، جشن چهارشنبه سوری است. این جشن از غروب آخرین سه شنبه سال آغاز می شود و تا نیمه های شب […]

اخبار گردشگری پارسی :

بدون شک ریشه بسیاری از آداب و رسوم مردم ایران را می توان در آئین ها و جشن های باستانی ما یافت. یکی از جشن های شاد و پرسروصدای ما ایرانیان، جشن چهارشنبه سوری است. این جشن از غروب آخرین سه شنبه سال آغاز می شود و تا نیمه های شب ادامه میابد. در طول این مراسم مردم ایران با برپایی آتش و پریدن از روی آن به جشن و پای کوبی برای فرارسیدن سال نو می پردازند.

بدون شک مهم ترین و کهن ترین جشنی که رسوم و آئین های بسیاری را در خود جای داده است، جشن آغاز سال نو یا همان عید باستانی نوروز است. جشن عید نوروز از روز اول فروردین آغاز می شود و تا روز سیزدهم فروردین ادامه میابد. در طول این مدت ایرانیان رسیدن سال نو را با دیدوبازدید از دوستان و آشنایان جشن می گیرند و سال خود را با بخشیدن دیگران و رفع کدورت ها آغاز می کنند.

پایان جشن نوروز با یکی دیگر از مراسم های ما ایرانیان همراه است. از آنجایی که عدد سیزده در فرهنگ ما عدد نحسی است، ما در روز سیزدهم فروردین ماه، که به روز سیزده بدر معروف است، برای رفع شومی این روز به دل طبیعت می رویم و این روز را در مناطق سرسبز سپری می کنیم. در این روز دختران جوان برای برآورده شدن آرزوی خود، چمن گره می زنند و بزرگ ترها وقت خود را با پختن کباب و گفتگو در طبیعت سپری می کنند. خرید بلیط هواپیما ایران در این زمان می تواند برای گردشگران خارجی بسیار هیجان انگیز باشد، زیرا هم با آداب و رسوم ما ایرانیان آشنا می شوند و هم از طبیعت زیبای بهاری کشورمان لذت می برند.

بازدیدها: 1

منبع خبر «» است و اخبار گردشگری پارسی در قبال محتوای آن هیچ مسئولیتی ندارد. چنانچه محتوا را شایسته تذکر می‌دانید، خواهشمند است کد ( 2105 ) را همراه با ذکر موضوع به شماره  09199028006  پیامک بفرمایید.با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه اخبار گردشگری پارسی مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.
لینک کوتاه خبر:
×
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط اخبار گردشگری پارسی در وب سایت منتشر خواهد شد
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • لطفا از تایپ فینگلیش بپرهیزید. در غیر اینصورت دیدگاه شما منتشر نخواهد شد.
  • نظرات و تجربیات شما

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

    نظرتان را بیان کنید