شنبه, ۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ / بعد از ظهر / | 2024-04-20
کد خبر: 6044 |
تاریخ انتشار : 29 سپتامبر 2021 - 13:20 | ارسال توسط :
194 بازدید
0
2
ارسال به دوستان
پ

مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی مازندران گفت: از نیمه دوم سال ۱۳۹۹ تا پایان نیمه نخست سال ۱۴۰۰ یک‌هزار و ۲۹۸ میلیارد و ۵۶۰ میلیون ریال سرمایه‌گذاری در صنعت گردشگری استان انجام شد.

اخبار گردشگری پارسی :

به گزارش روابط عمومی اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی مازندران، سیف‌الله فرزانه این حجم سرمایه‌گذاری در استان شامل ۲۳ پروژه اقامتی، پذیرایی و مجموعه بوم‌گردی است که با بهره‌برداری از آن‌ها ظرفیت اقامتی و اشتغال در بخش گردشگری مازندران به شکل محسوسی افزایش خواهد یافت.

وی با بیان این که در حال حاضر ۲۱۴ پروژه با حجم سرمایه‌گذاری بیش از ۱۸۶ هزار میلیارد ریال در نقاط مختلف مازندران در حال ساخت است، تصریح کرد: با افتتاح این پروژه‌ها پیش‌بینی می‌شود ۱۴ هزار و ۹۲۹ فرصت شغلی جدید ایجاد و ۱۵ هزار و ۱۸۶ تخت به ظرفیت اقامتی استان اضافه شود.

فرزانه درباره تعداد اقامت گردشگران در مازندران طی سال گذشته گفت: پارسال ۱۸ میلیون و ۳۲۴ هزار و ۲۴۰ نفر گردشگر داخلی با میانگین ۴ شب و ۵ روز در مازندران اقامت کردند. در سال جاری هم تا کنون اقامت بیش از ۴ میلیون گردشگر در استان به ثبت رسیده است.

مدیرکل میراث فرهنگی مازندران از صدور ۷۲ گواهینامه استانداردسازی تأسیسات گردشگری طی یک سال گذشته خبر داد و گفت: ۱۴۷ پرونده برای دریافت گواهینامه استاندارد آماده طرح در کمیسیون درجه‌بندی است.

وی خاطرنشان کرد: از سال گذشته تا کنون ۷۷ موافقت اصولی با حجم سرمایه‌گذاری بیش از ۴۹ هزار میلیارد ریال صادر شده که در صورت صدور مجوز نهایی و بهره‌برداری این پروژه‌ها ۴ هزار و ۴۴ فرصت شغلی در منطقه ایجاد خواهد شد.

فرزانه صدور مجوز ایجاد یک مجموعه بوم‌گردی، واحد پذیرایی، متل، هتل‌آپارتمان و دو مجتمع تفریحی و توریستی را از دیگر برنامه‌های یک سال اخیر سرمایه‌گذاری در حوزه گردشگری برشمرد و افزود: برای این پروژه‌ها یک‌هزار و ۳۴۱ میلیارد ریال سرمایه‌گذاری شده که با بهره‌برداری از آن‌ها برای ۲۰۵ نفر شغل ایجاد خواهد شد.

به گفته وی در حال حاضر ۵ هزار و ۵۳۶ تأسیسات گردشگری اعم از هتل، متل، هتل‌آپارتمان، مهمان‌پذیر، اقامتگاه بوم‌گردی، مجتمع گردشگری، خانه مسافر، رستوران بین‌راهی، مراکز گردشگری سلامت، دفاتر خدمات مسافرتی، مراکز گردشگری تفریحی و سایر تأسیسات ساحلی و کمپینگ در مازندران فعال هستند که بیشترین آسیب اقتصادی ناشی از کرونا را متحمل شدند.

مدیرکل مازندران با اشاره به پرداخت ۳۴۳ میلیارد ریال تسهیلات خسارت ناشی از کرونا تصریح کرد: این تسهیلات به ۷۱۵ مجموعه تأسیسات گردشگری متقاضی که در مجموع یک هزار و ۸۹۸ نفر در آن مشغول به کارند پرداخت شده است.

بازدیدها: 0

منبع خبر «» است و اخبار گردشگری پارسی در قبال محتوای آن هیچ مسئولیتی ندارد. چنانچه محتوا را شایسته تذکر می‌دانید، خواهشمند است کد ( 6044 ) را همراه با ذکر موضوع به شماره  09199028006  پیامک بفرمایید.با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه اخبار گردشگری پارسی مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.
لینک کوتاه خبر:
×
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط اخبار گردشگری پارسی در وب سایت منتشر خواهد شد
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • لطفا از تایپ فینگلیش بپرهیزید. در غیر اینصورت دیدگاه شما منتشر نخواهد شد.
  • نظرات و تجربیات شما

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

    نظرتان را بیان کنید