جمعه, ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ / قبل از ظهر / | 2024-03-29
کد خبر: 6410 |
تاریخ انتشار : 12 اکتبر 2021 - 14:57 | ارسال توسط :
67 بازدید
0
3
ارسال به دوستان
پ

معاون میراث فرهنگی اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان همدان گفت: طبق گزارشات یگان حفاظت سازمان میراث فرهنگی جداره بیرونی و بخشی زیادی از شیروانی خانه دکتر شیری تخریب شده و به سمت خیابان جهان‌نما آسیبی وارد نشده است.

اخبار گردشگری پارسی :

سیده مریم مختاری‌موسوی در گفت‌وگو ، با بیان اینکه مرمت قسمت‌های تخریب شده به زودی آغاز می‌شود، اظهار کرد: کلیه مراحل ثبتی این بنا در استان به اتمام رسیده و برای تأییدیه نهایی به وزارتخانه ارسال شده است.

وی با اشاره به اینکه بر اساس مدارک نسبی تخریب بنا توسط مالک انجام شده است، افزود: طبق صحبت‌های انجام شده با شهرداری منطقه یک، مجوزی بابت تخریب این بنای تاریخی عصر پهلوی از طرف این سازمان صادر نشده است.

مختاری‌موسوی مطرح کرد: اگرچه تخریب‌های انجام شده کم است اما با توجه به پیش رو بودن فصل بارندگی می‌تواند آسیب‌های زیادی به دنبال داشته باشد و مسبب تخریب‌های بیشتری باشد.

وی با بیان اینکه میراث فرهنگی، شورای شهر و شهرداری باید در راستای حفظ بناهای تاریخی قدم بردارند، ادامه داد: همدان مدعی تاریخ و تمدن در کشور است و با تخریب لکه‌های تاریخی دیگر نمی‌تواند این ادعا را داشته باشد.

مختاری‌موسوی اضافه کرد: اگر می‌خواهیم در راستای حفظ فرهنگ و رونق گردشگری پیش برویم باید بناهایی مانند خانه دکتر شیری و مدرسه ظفر حفظ شوند و مردم گمان نکنند با تخریب این بناها می‌توانند برج‌ بسازند بلکه این بناها باید عین به عین ساخته شوند.

وی با تأکید بر اینکه تخریب لکه‌های تاریخ به پرونده ثبت جهانی “منظر تاریخی هگمتانه تا همدان” آسیب جدی می‌زند، گفت: شهرداری و شورای شهر باید اطلاع‌رسانی‌هایی در این رابطه به مردم داشته باشند و میراث فرهنگی نیز با تخریب‌گران بناهای تاریخی برخورد حقوقی خواهد کرد.

بازدیدها: 0

منبع خبر «» است و اخبار گردشگری پارسی در قبال محتوای آن هیچ مسئولیتی ندارد. چنانچه محتوا را شایسته تذکر می‌دانید، خواهشمند است کد ( 6410 ) را همراه با ذکر موضوع به شماره  09199028006  پیامک بفرمایید.با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه اخبار گردشگری پارسی مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.
لینک کوتاه خبر:
×
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط اخبار گردشگری پارسی در وب سایت منتشر خواهد شد
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • لطفا از تایپ فینگلیش بپرهیزید. در غیر اینصورت دیدگاه شما منتشر نخواهد شد.
  • نظرات و تجربیات شما

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

    نظرتان را بیان کنید