جمعه, ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ / بعد از ظهر / | 2024-04-19
کد خبر: 6982 |
تاریخ انتشار : 06 نوامبر 2021 - 17:39 | ارسال توسط :
175 بازدید
0
4
ارسال به دوستان
پ

مدیرعامل سازمان زیباسازی شهر تهران گفت: مرمت خانه نیما یوشیج، شاعر نامداری ایرانی پس از تحویل در دستور کار این سازمان قرار گرفته و به اتمام رسید.

اخبار گردشگری پارسی :

صیادی مدیرعامل سازمان زیباسازی شهر تهران با اشاره به اینکه خانه نیما یک خانه ی موزه ای است و کاربری تعریف شده برای آن «موزه شعر نوین ایران» است، گفت: هفته گذشته تحویل موقت خانه نیما از سوی پیمانکار به سازمان انجام شد و بنا هم اکنون آماده بهره برداری است.
وی با اعلام اینکه با توجه به شرایط بنا ، مرمت استحفاظی خانه اولین اقدام ضروری برای حفظ آن بود که صورت گرفت، افزود: مرمت استحفاظی و اضطراری خانه که شامل استحکام بخشی سقف شیروانی و ستون ها بوده، به پایان رسیده و مرمت و بازسازی دیوارها، کف سازی محوطه و بازسازی در و پنجره ها نیز انجام شده است.
صیادی با اشاره به اینکه یکی از فعالیت های این سازمان برنامه‌ریزی، مدیریت، توسعه، اجرا و نظارت بر فعالیت‌های هنری شهری در همه‌ فضاهای عمومی شهر تهران است، گفت: سازمان زیباسازی تلاش می کند به مساعدت و مشارکت در زیباسازی و ایمنی فضاهای فرهنگی، بافت‌ها و آثار تاریخی بپردازد.
بنا براعلام روابط عمومی سازمان زیباسازی شهرداری تهران، گفتنی است خانه نیما یوشیج در کنار خانه جلال آل احمد و سیمین دانشور در منطقه شمیرانات از ارزش تاریخی، فرهنگی برخوردار است. این خانه در دوره پهلوی دوم ساخته شده و در کنار ارزش فرهنگی از ارزش تاریخی برخوردار است. این مجموعه در سال های گذشته در خطر تخریب قرار داشت که با مرمت کامل ، امکان بهره‌برداری از آن فراهم شده‌است.
عملیات بهره‌برداری از این بنای تاریخی در حال طراحی است و به زودی توسط سازمان زیباسازی اعلام خواهد شد.
خانه نیما یوشیج در منطقه شمیران تهران، خیابان دزاشیب، خیابان رمضانی واقع شده و در سال ۱۳۸۰ توسط سازمان میراث فرهنگی در فهرست آثار ملی ثبت و در سال ۱۳۹۸ از سوی سازمان زیباسازی خریداری شد.

بازدیدها: 1

منبع خبر «» است و اخبار گردشگری پارسی در قبال محتوای آن هیچ مسئولیتی ندارد. چنانچه محتوا را شایسته تذکر می‌دانید، خواهشمند است کد ( 6982 ) را همراه با ذکر موضوع به شماره  09199028006  پیامک بفرمایید.با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه اخبار گردشگری پارسی مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.
لینک کوتاه خبر:
×
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط اخبار گردشگری پارسی در وب سایت منتشر خواهد شد
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • لطفا از تایپ فینگلیش بپرهیزید. در غیر اینصورت دیدگاه شما منتشر نخواهد شد.
  • نظرات و تجربیات شما

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

    نظرتان را بیان کنید