جمعه, ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ / قبل از ظهر / | 2024-03-29
کد خبر: 5400 |
تاریخ انتشار : 14 سپتامبر 2021 - 11:51 | ارسال توسط :
37 بازدید
0
1
ارسال به دوستان
پ

درِ یک کلیسای تاریخی در قبرس که سال‌ها پیش غارت شده بود بار دیگر به این کشور بازگردانده شد.

اخبار گردشگری پارسی :

یک درِ قرن هجدهمی با نقش‌های مذهبی که از کلیسای «آگیوس آناستاسیوس»(Agios Anastasios) واقع در قبرس حدود ۵۰ سال پیش غارت شده بود بار دیگر به این کشور بازگردانده شد.

استرداد این اثر پایانی است بر جدال قانونی که از دو دهه پیش آغاز شده بود. در دهه ۹۰ میلادی یک فعال فرهنگی اهل قبرس که در برای فعالیت در امر استرداد آثار تاریخی غارت‌شده کشورش شهرت دارد، متوجه شد این در در کالج هنری واقع در ژاپن نگهداری می‌شود. این کالج هنری این در را به ارزش ۱۴۰هزار دلار از یک فروشنده هلندی آثار هنری خریداری کرده بود.

این در که به سال ۱۷۷۸ تعلق دارد، با رنگ طلایی نقاشی و بر روی آن قاب تزئین‌شده قرار گرفته است. در قسمت بالایی در تصویر مریم مقدس با یک فرشته و در قسمت پایینی چهار قدیس به تصویر کشیده شده‌اند.

دپارتمان آثار باستانی قبرس استرداد این اثر تاریخی را به عنوان یکی از مشهورترین و در عین‌ حال پیچیده‌ترین پرونده‌های استرداد توصیف کرده است.

درِ این کلیسا به دنبال هجوم سربازان ترکیه در سال ۱۹۷۴ به ترکیه غارت شد. این کلیسا یکی از چندین مکان قبرس است که آثار هنری با درون‌مایه مذهبی از آن جدا و به طور غیرقانونی از کشور خارج شد.

این در تنها پرونده استرداد آثار تاریخی غارت‌شده از قبرس در دهه ۷۰ میلادی محسوب نمی‌شود. در سال ۱۹۹۰، دادگاهی در شیکاگو به بازگشت چهار موزائیک بیزانسی به جمهوری قبرس که قاچاق و به طور غیرقانونی فروخته شده بودند رای داد.

 

بازدیدها: 0

منبع خبر «» است و اخبار گردشگری پارسی در قبال محتوای آن هیچ مسئولیتی ندارد. چنانچه محتوا را شایسته تذکر می‌دانید، خواهشمند است کد ( 5400 ) را همراه با ذکر موضوع به شماره  09199028006  پیامک بفرمایید.با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه اخبار گردشگری پارسی مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.
لینک کوتاه خبر:
×
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط اخبار گردشگری پارسی در وب سایت منتشر خواهد شد
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • لطفا از تایپ فینگلیش بپرهیزید. در غیر اینصورت دیدگاه شما منتشر نخواهد شد.
  • نظرات و تجربیات شما

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

    نظرتان را بیان کنید