پنجشنبه, ۹ فروردین ۱۴۰۳ / بعد از ظهر / | 2024-03-28
کد خبر: 6273 |
تاریخ انتشار : 10 اکتبر 2021 - 12:03 | ارسال توسط :
81 بازدید
0
3
ارسال به دوستان
پ

نمایشگاه «اکسپو ۲۰۲۰» پس از مدت‌ها تاخیر از چند روز پیش در امارات متحده عربی آغاز به کار کرده تا کشورهای مختلف جهان با غرفه‌ها و طراحی‌های منحصربه‌فرد فرصت قدرت‌نمایی پیدا کنند.

اخبار گردشگری پارسی :

«اکسپوهای جهانی» رویدادهای بزرگی به شمار می‌روند که میلیون‌ها بازدیدکننده از سراسر جهان را جذب می‌کنند و آن‌ها را از طریق غرفه‌ها و طراحی‌های معماری به تجربه جهان از نگاه هویت‌ها و ملیت‌های مختلف دعوت می‌کنند.

فعالیت «اکسپو ۲۰۲۰ دوبی» از روز جمعه، یکم اکتبر آغاز شد تا انتظار برای برپایی این نمایشگاه بزرگ که به دلیل همه‌گیری کرونا به تعویق افتاده بود به پایان برسد. این رویداد تا ۳۱ مارس سال  ۲۰۲۲  یعنی به مدت شش ماه با حضور بیش از ۱۹۰ کشور از جمله ایران ادامه خواهد داشت.

در سال ۲۰۱۳، امارات متحده عربی توانست میزبانی «اکسپو ۲۰۲۰» را در رقابت با «سائوپائولو» در برزیل و «یکاترینبورگ» در روسیه از آن خود کند.

امارات متحده عربی که یکی از ثروتمندترین کشورهای جهان به شمار می‌رود به امید جذب گردشگران و سرمایه‌گذاران برای این رویداد بیش از ۷ میلیارد دلار هزینه کرده و برای برپایی آن، یک فضای ۴۳۸ هکتاری در جنوب غربی «دوبی» در نزدیکی فرودگاه «آل مکتوم» اختصاص داده است. این فضا به سه بخش که هر یک برای نمایش سه مضمون اصلی این رویداد طراحی شده‌اند، تقسیم می‌شوند.

حالا می‌توان از «اکسپو ۲۰۲۰» به عنوان بزرگ‌ترین رویداد حضوری جهان از زمان شیوع ویروس کرونا تاکنون نام برد. انتظار می‌رود پیش از به پایان رسیدن این نمایشگاه حدود ۲۵ میلیون نفر از آن بازدید کنند.

هم‌اکنون فعالیت غرفه‌های گوناگونی در این رویداد آغاز شده است که در ادامه به چند مورد از قابل‌توجه‌ترین آن‌ها نگاهی داریم.

پاویون بریتانیا (پاویون شعر)

این پاویون طبقه‌طبقه نماینده بریتانیا در «اکسپو ۲۰۲۰ در دوبی» است. طراحی این پاویون با هدف خلق ساختاری صورت گرفته که نمایانگر هویت بریتانیا در قالب ملتی که فرهنگ‌های گوناگونی را در خود جای داده است، باشد. این پاویون نتیجه تعامل این اندیشه‌های گوناگون و تلفیق آن‌ با تکنولوژی را به تصویر می‌کشد. بر روی نمای بیرونی این پاویون شعرهایی به نمایش گذاشته می‌شود که فضای خارجی پاویون را به یک نمایشگاه بدل می‌کند.

پاویون کانادا (نشانه‌ها)

پاویون کانادا در «اکسپو ۲۰۲۰ دوبی» طوری طراحی شده است تا پلی باشد میان فرهنگ‌های کانادا و امارات متحده عربی. به عبارت دیگر،  این پاویون مناظر کانادا را از طریق مشخصه‌های بارز معماری امارات متحده عربی به نمایش می‌گذارد. نمای مشبک و چوبی این پاویون با الهام از شناشیل‌های سنتی معماری اسلامی ساخته شده است.

پاویون بلژیک (معماری سبز)

پاویون بلژیک شهرهای سبز را مرکز توجه قرار داده است و ساختاری قوس‌دار، سبز و گلدار را به نمایش می‌گذارد. این پاویون که ۵۰۰ مترمربع فضا در اختیار دارد درحقیقت نمایانگر چشم‌انداز بلژیک برای آینده است.

پاویون امارات متحده عربی

نمای این پاویون را می‌توان تجسمی از «تفسیر نمادین جریان حرکت» در نظر گرفت که با وجود ویژگی‌هایی همچون فضاهای سبز، سازه‌های شبیه به بال و طاق‌های مختلف از پیشرفت و ابتکارهای امارات متحده عربی سخن می‌گوید.

پاویون سنگاپور (طبیعت، پرورش، آینده)

این پاویون نماینده سنگاپور در «اکسپو ۲۰۲۰ دوبی» است و بیانگر چشم‌انداز سنگاپور برای آینده‌ای سبز و پایدار است که با ادغام فرهنگ، معماری، طبیعت و فناوری حاصل می‌شود. این پاویون در حقیقت نمونه‌ای از محیط شهری سنگاپور است. در ساختار این پاویون، ۱۷۰ نوع مختلف از گیاهان از نقاط گوناگون سنگاپور به نمایش گذاشته شده‌اند.

پاویون مراکش

پاویون مراکش در «اکسپو ۲۰۲۰ دوبی» نشان می‌دهد چطور تکنیک‌های طراحی و ساخت و ساز سنتی مراکش می‌توانند در طراحی‌های معاصر و ساخت‌ و سازهای شهری نمود پیدا کنند.

بازدیدها: 0

منبع خبر «» است و اخبار گردشگری پارسی در قبال محتوای آن هیچ مسئولیتی ندارد. چنانچه محتوا را شایسته تذکر می‌دانید، خواهشمند است کد ( 6273 ) را همراه با ذکر موضوع به شماره  09199028006  پیامک بفرمایید.با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه اخبار گردشگری پارسی مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.
لینک کوتاه خبر:
×
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط اخبار گردشگری پارسی در وب سایت منتشر خواهد شد
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • لطفا از تایپ فینگلیش بپرهیزید. در غیر اینصورت دیدگاه شما منتشر نخواهد شد.
  • نظرات و تجربیات شما

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

    نظرتان را بیان کنید