جمعه, ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ / قبل از ظهر / | 2024-04-19
کد خبر: 6502 |
تاریخ انتشار : 16 اکتبر 2021 - 10:56 | ارسال توسط :
172 بازدید
0
3
ارسال به دوستان
پ

نایب‌رییس فراکسیون گردشگری و میراث فرهنگی مجلس گفت: باید دیدگاهی فراتر از نگاه سنتی به گردشگری داشته باشیم تا به تدریج از وابستگی به نفت جدا شویم.

اخبار گردشگری پارسی :

محمدعلی محسنی‌بندپی در همایش ملی راهکارهای احیای صنعت گردشگری در دوران پسا کرونا که با حضور اعضای فراکسیون میراث و گردشگری مجلس امروز (۲۳ مهرماه) در اهواز برگزار شد، با اشاره به نقش صنعت گردشگری در توسعه و اشتغال‌زایی کشور، اظهار کرد: در صنعت گردشگری تنها به درآمد فکر نمی‌شود و تمدن، فرهنگ، تاریخ و اصالت منطقه و کشور صادر می‌شود.

وی افزود: من به عنوان نماینده مردم قرار نیست بگویم برای مردم چه کار کرده‌ایم. در بحث بهداشت و درمان در خوزستان پزشکان پاکستانی، بنگلادشی و هندی زیاد بودند که اگر به سبک و سیاق قدیمی کار می‌کردیم اکنون بیمارستان‌ها پر از پزشکان بیگانه بود.

نایب‌رییس فراکسیون گردشگری و میراث فرهنگی مجلس خاطرنشان کرد: در ۴۰ سال گذشته هیچ ایرانی در مرکز بهداشت و درمان یا بیمارستان توسط پزشک بیگانه معاینه نشده است، بلکه توسط پزشکان ایرانی معاینه و درمان می‌شوند.

وی گفت: سال‌ها است بساط کمیسیون اعزام بیماران به خارج از کشور جمع شده است. همچنین با افتخار می‌گویم مادری نداریم که دغدغه ابتلای کودکش به سرخک و فلج اطفال را داشته باشد.

محسنی‌بندپی با بیان این که همچنان در دفاع مقدس قرار داریم، ادامه داد: درست است که هشت سال دفاع مقدس داشتیم اما امت یادمان نرود. زمانی که داروی کودکان مبتلا به سرطان همچنان تحریم است، هواپیمای مسافربری مورد تهدید است و مواد اولیه تولید واکسن‌ها در بدترین پاندمی قرن اخیر تحریم است و وقتی می‌بینیم دانشمندان هسته‌ای در فهرست ترور دشمنان هستند بدانید در تحریم و دفاع مقدس هستیم.

وی بیان کرد: زمانی که حتی در وصول مطالبات نفت به عنوان مهمترین رکن اقتصاد مشکل داریم و نه تنها دارایی‌ها مسدود شده آزاد نشده‌اند بلکه به کشورهای همسایه و برادر فشار می‌آورند تا پول نفت‌مان را ندهند یعنی که در جنگ اقتصادی هستیم که به مراتب خطرناکتر و آسیب‌زننده‌تر از جنگ نظامی است است.

نایب‌رییس فراکسیون گردشگری و میراث فرهنگی مجلس با بیان این که در این شرایط هر روز شاهد پیشرفت کشور هستیم، گفت: یک شب مهمان سفیر پاکستان در ایران بودیم که وی گفت یکی از بانک‌های این کشور با ایران ارتباط داشت ۳۳۰ میلیون یورو جریمه شد. بنابراین فشار همه‌جانبه سختی بر کشور ما حاکم است. خوشبختانه به برکت خون شهدا و همراهی بین سه قوه به طور قطع خار دیگری در چشم دشمنان ایران فروخواهیم برد.

وی بیان کرد: احساس نیاز، مهمترین فاکتور برای ایجاد اختراع است. دشمن صنایع دیگر ایران نفت بوده است. داشتن نفت و عدم بهره‌مندی درست از این موهبت الهی موجب شده چشم‌مان را به روی سایر درآمدهای کشور ببندیم.

محسنی‌بندپی افزود: با وجود دشمنی همه دولت‌های آمریکا به ویژه دولت ترامپ از ابتدای انقلاب اسلامی تاکنون، تحریم همه‌جانبه نفت، خدمتی برای ما بود. یعنی قبل از خشک شدن چاه‌های نفت ما را در شرایطی قرار داد تا فکر کنیم این چاه‌ها خشک شده و مجبور شدیم به سایر دارایی‌ها فکر کنیم.

وی گفت: سایر دارایی‌هایمان را به دلیل دارایی غنی نفت خوب نشناختیم و به همین دلیل نتوانستیم مدیریت خوبی داشته باشیم. بنابراین نخستین شرط بهره‌مندی از این دارایی احساس نیاز است که امروز ایجاد شده است. ایجاد بستر لازم برای بهره‌برداری از این دارایی نیز مورد بعدی است.

محسنی‌بندپی با بیان این که در صنعت گردشگری فقط به درآمد فکر نمی‌شود بلکه تمدن، فرهنگ، تاریخ و اصالت منطقه و کشور صادر می‌شود، عنوان کرد: اگر باور داریم امروز صنعت گردشگری علم است پس می‌توانیم بگوییم سفر به خوزستان سفر به جغرافیای کشور نیست بلکه مقصد گردشگری مسیرمحور مطرح است.

نماینده مجلس شورای اسلامی بیان کرد: نگرش، دانش و تغییر رفتار مسؤولان از این موارد نیز مهمتر  است. اگر نگرش مسئولان تغییر کند با حداقل نیرو حداکثر بهره‌وری را خواهیم داشت.

وی با بیان این که این مملکت با تغییر آدم‌ها درست نمی‌شود بلکه با تغییر افکار، ایده‌ها و راهبردها درست خواهد شد نیز افزود: اگر قرار است خوزستان از این وضعیت خارج شود و استانداری ویژه داشته باشد باید همه چیز آن ویژه باشد. روز گذشته دارایی‌های تاریخی زیاد خوزستان را دیدیم اما با این دارایی چه کرده‌ایم؟ اکنون این دارایی‌ها نه تنها برای ما درآمد تولید نکرده‌اند، بلکه تهدیدی برای مردم شده‌اند.

محسنی‌بندپی با همچنین با اشاره به سازه‌های آبی ـ تاریخی شوشتر نیز اظهار کرد: تقریبا دیواره غربی این سازه‌ها در حال فروریختن است و هر لحظه امکان فروریختن این دیواره‌ها وجود دارد. بنابراین اگر رویکرد علمی نباشد، اتفاقی در کشور نمی‌افتد.

او با بیان این که در ۴۰ سال گذشته زیاد در اقتصاد و پیشگیری و کنترل آسیب‌های اجتماعی موفق نبودیم، تصریح کرد: اگر آمار استان مازندران را ارایه دهم موهای تن آدم سیخ می‌شود. از سوی دیگر، در آموزش و پرورش و تحصیلات دانشگاهی نیز موفق نبوده‌ایم و حتی فارغ‌التحصیلان دکترای تخصصی دنبال کار هستند به جای این که خودشان اشتغال ایجاد کنند. همه این موارد به این دلیل است که رویکرد ما علمی نبوده و اگر این رویکردها ادامه یابد در ۴۰ سال آینده نیز به همین جا خواهیم رسید.

نایب‌رییس فراکسیون گردشگری و میراث فرهنگی مجلس با اشاره به این که در کشور دو وظیفه قانون‌گذاری و نظارت بر اجرای قانون وجود دارد، گفت: بنا داریم در فراکسیون گردشگری بحث قانون‌گذاری را اجرا کنیم. در برنامه اول تنها در حد تغییر ارزهای مسافران و در برنامه دوم هیچ چیزی در این خصوص وجود ندارد. در برنامه سوم، چهارم و پنجم نیز ردپای مختصری از گردشگری، میراث فرهنگی و صنایع دستی داریم که امیدواریم در این فراکسیون اسناد بالادستی را درست کنیم و سپس الزامات قانونی برای اجرای این اسناد را فراهم کرده و نظارت کنیم.

وی بیان کرد: باید دیدگاهی فراتر از نگاه سنتی به گردشگری داشته باشیم تا به تدریج از وابستگی به نفت جدا شویم.

بازدیدها: 0

منبع خبر «» است و اخبار گردشگری پارسی در قبال محتوای آن هیچ مسئولیتی ندارد. چنانچه محتوا را شایسته تذکر می‌دانید، خواهشمند است کد ( 6502 ) را همراه با ذکر موضوع به شماره  09199028006  پیامک بفرمایید.با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه اخبار گردشگری پارسی مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.
لینک کوتاه خبر:
×
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط اخبار گردشگری پارسی در وب سایت منتشر خواهد شد
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • لطفا از تایپ فینگلیش بپرهیزید. در غیر اینصورت دیدگاه شما منتشر نخواهد شد.
  • نظرات و تجربیات شما

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

    نظرتان را بیان کنید