پنجشنبه, ۳۰ فروردین ۱۴۰۳ / قبل از ظهر / | 2024-04-18
کد خبر: 5523 |
تاریخ انتشار : 15 سپتامبر 2021 - 10:33 | ارسال توسط :
64 بازدید
0
2
ارسال به دوستان
پ

تعلق خاطر داشتن به گذشته یکی از ویژگی‌های انسان بودن است. هیچ انسانی وجود ندارد که به تاریخ خود علاقه نداشته باشد. موزه‌ها یکی از مکان‌هایی است که می‌توان سیر تحول تاریخی را در آن‌ مشاهده کرد و به دلیل اهمیت حفظ آثار به جا مانده تاریخی، اشکال مختلف راه‌اندازی موزه در دنیا مورد توجه قرار می‌گیرد.

اخبار گردشگری پارسی :

شانگهای چین، پرجمعیت‌ترین و بزرگترین شهر جهان به شمار می‌رود که موزه‌های متنوع و جذابی در خود جای داده و لذا همواره به عنوان مقصد سفر بسیاری از گردشگران انتخاب می‌شود. از جمله موزه‌های مهم این شهر می‌توان «موزه تاریخ طبیعی شانگهای» را نام برد که تاریخ مصور بشر را روایت می‌کند.

بیش از ۱۰ هزار اثر هنری از قاره‌های مختلف جهان در موزه تاریخ طبیعی شانگهای نگهداری می‌شود. این آثار قدمتی به اندازه قدمت تاریخ داشته که در فضای ۴۴ هزار متر مربعی این موزه به نمایش گذاشته می‌شوند.

شرکت معماری و طراحی جهانی پرکینز و ویل با مدیریت «رالف جانسن»، پروژه‌ ساخت موزه‌ تاریخ طبیعی در چین را بر عهده داشته و با طراحی ساختمانی متفاوت، فضایی جذاب ایجاد کرده است. این موزه تاریخ بشر را به تصویر می‌کشد و امکانات متنوعی مانند فضاهای نمایشگاهی، سینمای چهار بعدی و باغی بزرگ در فضای بیرونی موزه را برای بازدیدکنندگان فراهم می‌سازد.

موزه تاریخ طبیعی شانگهای در منطقه‌ای شهری قرار دارد. ظاهر و فضاسازی این موزه همانند صدف حلزون طراحی شده است. با توجه به اینکه آثار این موزه در زمینه تاریخ طبیعی است، بنابراین طراحی و سازماندهی فضایی متناسب و برگرفته از طبیعت در راستا با اهداف موزه خواهد بود.

ساختار این موزه به شکلی طراحی شده که از بخش فوقانی شروع و به شکل مارپیچ به بخش انتهایی ختم می‌شود؛ به شکلی که این موزه از نمای بالایی همانند استخری تخم‌مرغی ‌شکل که توسط چمنزاری سبز احاطه شده است، دیده می‌شود.

شرکتی که طراحی معماری موزه را بر عهده داشته است، برنده‌ مسابقه‌ طراحی موزه‌ جدید شهر شانگهای شد. این مسابقه با هدف طراحی ساختمان‌هایی برای جایگزینی ساختمان قدیمی برگزار و با اجرای این طرح، حداقل ۲۰ برابر به وسعت  فضای نمایشگاهی موزه اضافه شده است. این موزه در نزدیک پارک مجسمه‌ها قرار گرفته و  قرارگیری در این فضا سبب شده است موزه همچون نگینی توسط فضای سبز اطراف احاطه شده باشد.

میدان‌گاهی کوچک درست در مقابل این موزه قرار گرفته است. همچنین دیواری در بخش جنوبی این موزه قرار دارد که با صفحات پوشیده‌ شده از گیاهان پنهان شده و دیواری زنده و حیات‌بخش را ایجاد کرده است. در واقع این دیوار سبز در همراهی با پارکی که در مقابل قرار گرفته است، فرمی شبیه به یک طاق پیدا کرده و به نوعی پوشش سبز گیاهی سطح زمین را به مخاطبین و بازدیدکنندگان یادآوری می‌کند.

ورودی این موزه با متراژی ۳۰ متری، فضا و روشنایی جذابی را ایجاد کرده که توجه بسیاری از بازدیدکنندگان را در همان ابتدا به خود جلب می‌کند و به تعبیری استقبالی مناسب از آن‌ها به شما می‌رود.

طراحی خاص ساختمان این موزه شرایطی فراهم ساخته است که فضای داخلی آن از روشنایی کافی و طبیعی بهره می‌برد و بخش خارجی و داخلی این موزه با صفحاتی پوشیده شده که از الگوهای جالبی پیروی می‌کنند. این الگوها از شکل و ساختار سلول‌های بدن انسان، پیکره‌ گیاهان و جانوران نشأت گرفته‌اند.

در بخش شمالی این موزه همچنین دیواری تعبیه شده است که توقف‌گاه ماشین‌ها و گویی بازتابی از صفحات تشکیل‌دهنده زمین است. در بخش میانی موزه نیز دیواره‌ای شیشه‌ای قرار گرفته که نقوشی الهام‌گرفته از سلول‌های پیکر گیاهان، و جانوران بر روی آن تقش بسته است.

این دیواره به دلیل فرم ظاهری خود، نورگیری مناسب برای محیط بوده و فضا را روشن و وسیع جلوه می‌دهد. در پایین‌ترین بخش موزه نیز فضایی خالی وجود دارد که شبیه به یک دره طراحی شده و فضایی طبیعی را یادآور می‌شود.

بازدیدها: 0

منبع خبر «» است و اخبار گردشگری پارسی در قبال محتوای آن هیچ مسئولیتی ندارد. چنانچه محتوا را شایسته تذکر می‌دانید، خواهشمند است کد ( 5523 ) را همراه با ذکر موضوع به شماره  09199028006  پیامک بفرمایید.با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه اخبار گردشگری پارسی مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.
لینک کوتاه خبر:
×
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط اخبار گردشگری پارسی در وب سایت منتشر خواهد شد
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • لطفا از تایپ فینگلیش بپرهیزید. در غیر اینصورت دیدگاه شما منتشر نخواهد شد.
  • نظرات و تجربیات شما

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

    نظرتان را بیان کنید