جمعه, ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ / بعد از ظهر / | 2024-03-29
کد خبر: 3958 |
تاریخ انتشار : 02 آگوست 2021 - 21:35 | ارسال توسط :
330 بازدید
0
7
ارسال به دوستان
پ

سامانه فرهنگی، هنری، گردشگری و اقتصادی شهرستان گناباد موسوم به www.kelidoo.ir امروز دوشنبه، ۱۱ مردادماه با حضور مدیرکل اجتماعی استانداری، معاون فرهنگی شهرداری مشهد، معاون گردشگری و زیارت شهرداری مشهد،

رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی گناباد در رابطه با هدف از راه‌اندازی این سامانه گفت: در ایام همه‌گیری بیماری کرونا، فعالیت‌های فرهنگی و هنری و گردشگری نباید تعطیل شوند و با استفاده از ظرفیت فضای مجازی و بستر اینترنت می‌توان این گونه فعالیت‌ها را توسعه بخشید.

حمیدرضا مهدوی مقدم اظهار کرد: در این سامانه شما به صورت تخصصی با زبانه‌های گردشگری و صنایع دستی، هنرمندان شهرستان گناباد، مشاهیر، تورهای مجازی از اماکن مذهبی تاریخی و هنری، گالری عکس از نقاط گردشگری و تاریخی و کلیپ های زیبا از معرفی شهرستان آشنا می‌شوید.

مهدوی مقدم افزود: یکی از رویکردهای مهم این سامانه ایجاد امکان فعالیت‌های اقتصادی است به طوری که در بخش فروشگاهی این سامانه، امکان خرید و فروش صنایع دستی و هنری و محصولات بومی و محلی فراهم شده‌ است.

وی خاطرنشان کرد: به زودی این بخش به محصولات کشاورزی و صنعتی نیز توسعه پیدا خواهد کرد و علاقه‌مندان اعم از اصناف، تولیدکنندگان صنعتی و کشاورزی و هنرمندان شهرستان گناباد می‌توانند محصولات خود را برای فروش در بخش فروشگاه این سامانه بارگذاری کنند.

مهدوی مقدم تصریح کرد: تیم اجرایی سامانه www.kelidoo.ir بر این باور است که با معرفی کامل و درست شهرستان گناباد و ظرفیت‌ها و پتانسیل‌های آن می‌تواند، زمینه توسعه گردشگری، ارتقاء فعالیت‌های فرهنگی و هنری و جذب سرمایه‌گذاران از یک سو و توسعه اقتصادی منطقه و رونق تولید وفروش اصناف را از سوی دیگر فراهم آورد.

بنا بر گزارش روابط عمومی اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی گناباد، رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی گناباد گفت: این حرکت اگر چه در نوع خودش اولین حرکت در سطح کشور به حساب می‌آید، اما در آینده به مرور توسعه پیدا خواهد کرد به‌گونه‌ای که کلیه فعالیت‌های فرهنگی، هنری، گردشگری و اقتصادی شهرستان گناباد را پوشش خواهد داد و حتی می‌توان به مرور طرح فوق را به تمامی شهرستان‌های استان نیز تعمیم داد.

بنا بر توضیحات روابط عمومی اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی گناباد در رابطه با وجه تسمیه این سایت به نام کلیدو، کلیدو نام سیستم ساده‌ای برای قفل درب باغات شهرستان گناباد در قدیم بوده‌ است. شما با کلیدو به باغ می‌روید. باغ‌هایی سراسر میوه‌های تر و تازه و اشجار گوناگون. با kelidoo هم شما قادر هستید در فضای مجازی به فضای حقیقی سفر کنید و زندگی و تلاش مردمی را ببینید که برگ برگ تاریخ این سرزمین را زینت نموده و سرود زندگی را در دل کویر سردادند.

از ابتدای شیوع بیماری کرونا تاکنون شهرستان گناباد به لحاظ شیوع بیماری کرونا روزهای زیادی را در وضعیت قرمز و یا نارنجی بوده‌ است و بر اساس همین رنگ‌بندی‌ها و اعمال محدودیت‌های ناشی از آن بسیاری از اماکن گردشگری گناباد نیز تعطیل شده و یا فعالیت‌هایشان محدود شد.

بازدیدها: 0

منبع خبر «» است و اخبار گردشگری پارسی در قبال محتوای آن هیچ مسئولیتی ندارد. چنانچه محتوا را شایسته تذکر می‌دانید، خواهشمند است کد ( 3958 ) را همراه با ذکر موضوع به شماره  09199028006  پیامک بفرمایید.با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه اخبار گردشگری پارسی مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.
لینک کوتاه خبر:
×
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط اخبار گردشگری پارسی در وب سایت منتشر خواهد شد
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • لطفا از تایپ فینگلیش بپرهیزید. در غیر اینصورت دیدگاه شما منتشر نخواهد شد.
  • نظرات و تجربیات شما

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

    نظرتان را بیان کنید