جمعه, ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ / قبل از ظهر / | 2024-03-29
کد خبر: 715 |
تاریخ انتشار : 22 می 2021 - 20:41 | ارسال توسط :
119 بازدید
0
2
ارسال به دوستان
پ

تعداد بی‌سابقه‌ای از مسافرانی که توسط یک شرکت هواپیمایی هندی وارد هنگ‌کنگ شدند، مبتلا به ویروس کرونا بودند. دو هفته پس از اینکه پرواز شماره ۶۳۹۵ دهلی به مقصد هنگ‌کنگ به زمین نشست، مشخص شد که ۴۷ مسافر این پرواز مبتلا به ویروس کرونا بودند. پرواز این هواپیما که متعلق به شرکت هواپیمایی «ویستارا» بود، […]

تعداد بی‌سابقه‌ای از مسافرانی که توسط یک شرکت هواپیمایی هندی وارد هنگ‌کنگ شدند، مبتلا به ویروس کرونا بودند.

دو هفته پس از اینکه پرواز شماره ۶۳۹۵ دهلی به مقصد هنگ‌کنگ به زمین نشست، مشخص شد که ۴۷ مسافر این پرواز مبتلا به ویروس کرونا بودند. پرواز این هواپیما که متعلق به شرکت هواپیمایی «ویستارا» بود، در روز چهارم آوریل ۲۰۲۱ انجام شده بود.

بنا بر گزارش سازمان گردشگری هنگ‌کنگ، نتیجه آزمایش ویروس کرونا برای تمامی مسافران این هواپیما در بازه زمانی ۷۲ ساعت پیش از پرواز منفی بوده است؛ با این حال، تست‌های اولیه پس از پرواز، از ابتلای ۲۵ مسافر به ویروس کرونا حکایت داشت. آزمایش ویروس کرونای ۲۲ مسافر دیگر نیز در طول ۱۲ روز بعد مثبت اعلام شد. سابقه قبلی بیشترین آمار مبتلا در پروازی به هنگ‌کنگ، مربوط به ۲۶ مسافری بود که ۲۰ ژوئن ۲۰۲۰ از مقصد امارات به این کشور سفر کرده بودند.

کشور هند در حال حاضر با ویروسی جهش‌یافته‌ و خطرناک‌تر از ویروس انگلیسی دست‌به‌گریبان است. این ویروس از ابتدای آوریل با شیبی ملایم، آمار مبتلایان را در هند به‌صورت چشم‌گیری افزایش داده است.

دکتر «شراد آواچار»، متخصص بیمارستانی در بمبئی، در گفت‌‌وگویی با ایندیپندنت (The Independent) اظهار کرد:

آنچه در واقع با آن مواجه هستیم، یک فاجعه است. وضعیت پاندمی در هند با بیش از ۲۰۰ هزار مبتلا در ۴۸ ساعت گذشته بسیار وخیم است.

«انجمن حمل‌و‌نقل هوایی بین‌المللی» (IATA) پیش از این اذعان داشته بود که احتمال ابتلا به ویروس کرونا در پرواز حتی کمتر از احتمال برخورد صاعقه با فرد است. تحقیقات این انجمن نشان می‌دهد که بین ژانویه و ژوئیه ۲۰۲۰، تنها ۴۴ مورد مشاهده شده است که احتمال می‌رود حین پرواز مبتلا شده باشند.

در همان زمان، «انجمن صنعت» The Industry Association با اشاره به ۱٫۲ میلیارد مسافر پروازی در بازه زمانی مشابه، تاکید کرد که در هر ۲۷ میلیون نفر، یک نفر در پروازها به کرونا مبتلا شده است که حتی از احتمال برخورد صاعقه با افراد نیز کمتر است. بنا بر داده‌های انجمن مرکز کنترل و پیشگیری از بیماری‌های آمریکا، امکان برخورد صاعقه به هر فرد، میزان یک در ۵۰۰ هزار نفر است.

بازدیدها: 0

منبع خبر «» است و اخبار گردشگری پارسی در قبال محتوای آن هیچ مسئولیتی ندارد. چنانچه محتوا را شایسته تذکر می‌دانید، خواهشمند است کد ( 715 ) را همراه با ذکر موضوع به شماره  09199028006  پیامک بفرمایید.با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه اخبار گردشگری پارسی مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.
لینک کوتاه خبر:
×
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط اخبار گردشگری پارسی در وب سایت منتشر خواهد شد
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • لطفا از تایپ فینگلیش بپرهیزید. در غیر اینصورت دیدگاه شما منتشر نخواهد شد.
  • نظرات و تجربیات شما

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

    نظرتان را بیان کنید