سه شنبه, ۴ اردیبهشت ۱۴۰۳ / بعد از ظهر / | 2024-04-23
کد خبر: 4183 |
تاریخ انتشار : 11 آگوست 2021 - 16:01 | ارسال توسط :
63 بازدید
0
1
ارسال به دوستان
پ

با وجود این‌که شمار گردشگران مصر کاهش یافته است اما سنت تولید پاپیروس همچنان ادامه دارد.

به نقل از خبرگزاری فرانسه، در دهکده‌ای واقع در مصر گروهی از کشاورزان و صنعتگران در تلاش‌اند همزمان با امرار معاش سنت ساخت پاپیروس دوران فرعون‌ها را زنده نگه دارند.

در دهه ۷۰ میلادی یک معلم هنر به کشاورزان دهکده «القرامس» روش‌های باستانی ساخت پاپیروس و تزئین آن با طراحی و متن را آموزش داد.

اکنون این دهکده و حومه آن به عنوان بزرگ‌ترین قطب تولید پاپیروس در مصر شناخته می‌شود.

«پاپیروس‌»ها که در مصر باستان به عنوان کاغذ برای نگارش مورد استفاده قرار می‌گرفتتد، اکنون توسط هنرمندان محلی با خط هیروگلیف، خوشنویسی عربی، نمادهایی باستانی و با منشایی از طبیعت تزئین می‌شوند تا به عنوان سوغاتی به گردشگران فروخته شوند.

اما گردشگری در مصر مدت‌ها است که با مشکلاتی مواجه شده و حالا همه‌گیری کرونا این مشکلات را تشدید کرده است. سال گذشته سود حاصل از گردشگری در مصر فقط به چهار میلیارد دلار رسید. این رقم یک‌چهارم سودی است که مصر پیش از شیوع ویروس کرونا پیش‌بینی‌ کرده بود.

یکی از سازندگان پاپیروس «القرامس» می‌گوید: «من حدود ۸۰ درصد درآمد کلی خودم را از دست داده‌ام. پیش از این ماهانه هزار دلار درآمد داشتم و حالا درآمدم تقریبا صفر است.»

گیاه پاپیروس در آب می‌روید و ارتفاع آن می‌تواند تا چهار متر برسد. شکل این گیاه الهام‌بخش ترئینات ستون‌های معبدهای مصر باستان بوده است.

بازدیدها: 0

منبع خبر «» است و اخبار گردشگری پارسی در قبال محتوای آن هیچ مسئولیتی ندارد. چنانچه محتوا را شایسته تذکر می‌دانید، خواهشمند است کد ( 4183 ) را همراه با ذکر موضوع به شماره  09199028006  پیامک بفرمایید.با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه اخبار گردشگری پارسی مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.
لینک کوتاه خبر:
×
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط اخبار گردشگری پارسی در وب سایت منتشر خواهد شد
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • لطفا از تایپ فینگلیش بپرهیزید. در غیر اینصورت دیدگاه شما منتشر نخواهد شد.
  • نظرات و تجربیات شما

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

    نظرتان را بیان کنید