شنبه, ۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ / قبل از ظهر / | 2024-04-20
کد خبر: 4235 |
تاریخ انتشار : 14 آگوست 2021 - 15:08 | ارسال توسط :
110 بازدید
0
1
ارسال به دوستان
پ

رییس ستاد بازسازی عتبات عالیات کربلا گفت: ساخت‌وساز در «تل زینبیه» وارد مرحله جدیدی شده است.

به نقل از روابط عمومی ستاد بازسازی عتبات عالیات، محمدرضا بنی‌اسدی‌راد گفت: براساس طرح جامع توسعه حرم حسینی که فاز نخست آن به‌نام صحن حضرت زینب (س) در حال اجراست، بنای کوچک و قدیمیِ مقام حضرت زینب (س) مشهور به «تل زینبیه» تخریب شد و سازه جدید با معماری خاص در حال ساخت است.

او افزود: براساس طرح جدید، زیربنای مقام حضرت زینب (س) از ۳۰۰ مترمربع به بیش از ۳هزارمترمربع در دو طبقه زیرسطحی و دو طبقه روی زمین گسترش می‌یابد که فضای زیارتی و رفاهی مناسبی را برای عبادت، اسکان و عزاداری زائران فراهم می‌کند.

رییس ستاد بازسازی عتبات کربلا با بیان این‌که براساس روایات، حضرت زینب (س) روز عاشورا در حوالی این مکان و بر بلندای تپه‌ای به صحنه جنگ نگاه کرده و در مصیبت شهادت سالار شهیدان مرثیه‌سرایی کرده است، اظهار کرد: براساس طرح جدید، شکل نمادینی از تپه (تل) نیز در کنار سازه جدید اجرا خواهد شد.

او در ادامه درباره آخرین وضعیت پیشرفت فاز نخست طرح توسعه حرم مطهر امام حسین (ع) که صحن و شبستان حضرت زینب (س) نام دارد، گفت: با حمایت خیران و کمک‌های مادی و معنوی دوستداران اهل بیت (ع)، عملیات سفت‌کاری و اجرای سازه بتنی فاز نخست این طرح بزرگ در بسیاری از بخش‌ها مانند مهمانسرا، سرویس‌های بهداشتی و موتورخانه به مراحل پایانی نزدیک شده است.

بنی‌اسدی‌راد با بیان این‌که طرح جامع توسعه حرم مطهر سیدالشهدا (ع) ٣٨ هکتار است، افزود: این طرح که پیرامون حرم مطهر امام حسین (ع) و حرم حضرت عباس (ع) و فضای بین‌الحرمین احداث می‌شود، دارای سه صحن اصلی شامل صحن امام حسین (ع)، صحن حضرت زینب (س) و صحن امام زمان (عج) است.

او با بیان این‌که فاز نخستِ طرح جامع در محدوده ۵ هکتاری به نام صحن حضرت زینب (س) در حال احداث است، گفت: این فاز در محدوده بین خیابان باب قبله، خیابان شهدا و خیابان جمهوری واقع شده که براساس شواهد تاریخی، همان مکان واقعه عاشوراست.

رییس ستاد بازسازی عتبات کربلا اظهار کرد: فضاهای زیارتی صحن حضرت زینب (س) شامل شبستان‌های روسطحی و زیرسطحی به همراه مجموعه‌های خدماتی است که حدود ۴۵ هزار متر مربع را شامل می‌شود. فضاهای غیرزیارتی با مساحتی حدود ۱۱۸ هزار مترمربع شامل ساختمان اداری، ساختمان مضیف، موزه و کتابخانه، موتورخانه مرکزی و تونل است. امکانات خدماتی و رفاهی مناسبی برای زائران مانند ۸۵۰ چشمه سرویس بهداشتی و ۱۲۰ چشمه دوش نیز در حال ساخت است.

بازدیدها: 0

منبع خبر «» است و اخبار گردشگری پارسی در قبال محتوای آن هیچ مسئولیتی ندارد. چنانچه محتوا را شایسته تذکر می‌دانید، خواهشمند است کد ( 4235 ) را همراه با ذکر موضوع به شماره  09199028006  پیامک بفرمایید.با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه اخبار گردشگری پارسی مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.
لینک کوتاه خبر:
×
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط اخبار گردشگری پارسی در وب سایت منتشر خواهد شد
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • لطفا از تایپ فینگلیش بپرهیزید. در غیر اینصورت دیدگاه شما منتشر نخواهد شد.
  • نظرات و تجربیات شما

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

    نظرتان را بیان کنید