سه شنبه, ۲۹ اسفند ۱۴۰۲ / قبل از ظهر / | 2024-03-19
کد خبر: 7474 |
تاریخ انتشار : 01 دسامبر 2021 - 15:32 | ارسال توسط :
159 بازدید
0
3
ارسال به دوستان
پ

همه‌گیری ویروس کرونا در سال ۲۰۲۱ نیز با از دست‌دادن دو تریلیون دلار در بخش گردشگری همراه خواهد بود و سازمان گردشگری جهانی احیاء این بخش را شکننده و آرام اعلام کرد.

اخبار گردشگری پارسی :

به نقل از ویفروم، نتایج بررسی‌ها نشان داده است که تعداد گردشگران بین‌المللی در سال ۲۰۲۱ نیز بین ۷۰ تا ۷۵ درصد کمتر از سال ۲۰۱۹ و آمار گردشگران به آسیا و اقیانوسیه تا ۹۵ درصد کاهش یافته است.

بر اساس آخرین پیش‌بینی سازمان جهانی گردشگری سازمان ملل‌ متحد (UNWTO)، این میزان کاهش در سال ۲۰۲۰ نیز باعث شد تا بخش گردشگری یکی از بخش‌های باشد که بیشترین آسیب را از بحران کرونا متحمل شد و باوجود پیشرفت‌های اخیر، نتایج بررسی‌ها هشدار می‌دهد که تقاضا برای سفر می‌تواند تحت‌تاثیر نرخ نابرابر واکسیناسیون در سراسر جهان و سویه‌های جدید کووید- ۱۹ و ایجاد محدودیت‌های جدید سفر در برخی از کشورها قرار گیرد.

در چند روز گذشته، ظهور سویه اُمیکرون (Omicron) ده‌ها کشور را به بازگرداندن محدودیت‌ها برای ورود یا به تاخیر انداختن روال عادی در قوانین سفر و آزمایش کووید- ۱۹ سوق داده که منجر به عدم اطمینان گسترده برای مسافران فصل تعطیلات در سراسر جهان شده است البته جهش قیمت نفت و اختلال در زنجیره تامین‌ جهانی نیز تاثیر خود را گذاشته است.

سازمان جهانی گردشگری دریافت، اگرچه در ماه جولای تا سپتامبر سال جاری در مقایسه با مدت مشابه سال ۲۰۲۰ افزایش ۵۸ درصد ورود گردشگران ثبت شده است اما ۶۴ درصد کمتر از سال ۲۰۱۹ است.

ورودی‌ها در ماه‌های آگوست و سپتامبر، ۶۳ درصد کمتر از سال ۲۰۱۹ بود که بالاترین نتیجه ماهانه از زمان شروع همه‌گیری ویروس کروناست. ورود گردشگران بین‌المللی در سراسر جهان بین ژانویه و سپتامبر ۲۰۲۱ در مقایسه با سال ۲۰۲۰، ۲۰ درصد کمتر بود که نسبت به کاهش ۵۴ درصدی در ۶ ماهه اول سال بهبود آشکاری داشت.

زوراب پولولیکاشویلی، دبیر کل UNWTO گفت: داده‌های سه ماهه سوم سال ۲۰۲۱ دلگرم‌کننده است با این حال، ورود گردشگران هنوز ۷۶ درصد پایین‌تر از سطح قبل از همه‌گیری است و نتایج در مناطق مختلف جهانی یکسان نیست.

البته تعداد ورودی‌ها در برخی از مناطق مانند اروپای جنوبی و مدیترانه، دریای کارائیب، آمریکای شمالی و مرکزی در ۹ ماهه اول سال ۲۰۲۱ در واقع بالاتر از سطح سال ۲۰۲۰ بوده است.

آفریقا و خاورمیانه نیز به ترتیب ۷۴ درصد و ۸۱ درصد کاهش را در سه ماهه سوم نسبت به سال ۲۰۱۹ ثبت کردند اما کرواسی، مکزیک و ترکیه بیشترین بهبود را در دوره جولای تا سپتامبر نشان دادند.

ورود گردشگران بین‌المللی فصل تابستان در نیمکره‌ شمالی در بسیاری از کشورها به دلیل افزایش اعتماد به سفر، واکسیناسیون سریع و کاهش محدودیت‌ها بازگشت کرد همچنین در اروپا، گواهی دیجیتال کووید اتحادیه اروپا به تسهیل سفر در اتحادیه اروپا کمک کرده است.

بازدیدها: 0

منبع خبر «» است و اخبار گردشگری پارسی در قبال محتوای آن هیچ مسئولیتی ندارد. چنانچه محتوا را شایسته تذکر می‌دانید، خواهشمند است کد ( 7474 ) را همراه با ذکر موضوع به شماره  09199028006  پیامک بفرمایید.با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه اخبار گردشگری پارسی مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.
لینک کوتاه خبر:
×
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط اخبار گردشگری پارسی در وب سایت منتشر خواهد شد
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • لطفا از تایپ فینگلیش بپرهیزید. در غیر اینصورت دیدگاه شما منتشر نخواهد شد.
  • نظرات و تجربیات شما

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

    نظرتان را بیان کنید