جمعه, ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ / بعد از ظهر / | 2024-03-29
کد خبر: 6671 |
تاریخ انتشار : 25 اکتبر 2021 - 11:28 | ارسال توسط :
63 بازدید
0
4
ارسال به دوستان
پ

معاون میراث فرهنگی اداره کل میراث فرهنکی، گردشگری و صنایع دستی استان همدان با اشاره به اینکه شهرداری با ابزارهای بازدارنده می‌تواند در تمام موارد از جابجایی حتی یک آجر تا حضور ماشین آلات سنگین در شهر مطلع شده و اقدامات لازم را انجام دهد، گفت: حال چگونه یک خانه تاریخی با این وسعت و در دل شهر توسط ماشین‌های سنگین در چند مرحله تخریب می‌شود و پلیس ساختمان شهرداری هیچ گونه اطلاعی از این موضوع ندارد؟

اخبار گردشگری پارسی :

سیده مریم مختاری‌موسوی در گفت‌وگو اظهار کرد: ضوابط اختصاصی شهر همدان سال گذشته به تصویب رسید و ابلاغ شد و مدیریت شهری از این قضیه آگاهی داشتند اما متاسفانه طی مصاحبه اخیر توسط شهردار منطقه یک و عضو شورای شهر تناقص گویی‌هایی در این خصوص مشاهده می‌شود که نشان از عدم آگاهی بر اشراف امور شهری و تکالیف اجرایی آنها در حفاظت و نگهداری آثار تاریخی کشور است.

وی تصریح کرد: ثبت ملی یک اثر منجر به حمایت‌های متعدد قانونی مانند حفاطت فیزیکی و فنی و حمایت‌های حقوقی می‌شود و تکالیفی را برای دولت یا مالک و متصرف خصوصی اثر به همراه دارد که در مورد خانه تاریخی دکتر شیری اقدامات ثبت اثر صورت گرفته و برای ثبت نهایی به وزارتخانه ارسال شده بود و در این راستا برای اطلاع مالک و مدیریت شهری به ایشان نیز ابلاغ شده بود و ایشان در جریان اقدامات اداره کل میراث فرهنگی بوده‌اند.

مختاری‌موسوی با بیان اینکه میراث فرهنگی کلیه تکالیف حقوقی خود را در این راستا انجام داده است، خاطرنشان کرد: متاسفانه در روزهای اخیر طی چند مرحله شاهد تخریب‌های متعدد از سوی عوامل انسانی و به صورت عمدی در این اثر ارزشمند بودیم که یگان حفاظت میراث فرهنگی سریع اخطارهای لازم را در این باره صادر کرد.

وی همچنین به شرح وظایف دستگاه مدیریت شهری اعم از شورای شهر و شهرداری‌ها اشاره کرد و افزود: بر اساس برخی مواد قانونی، شوراها در همکاری از ابنیه تاریخی و فرهنگی، بافت‌ها، محوطه‌های فرهنگی، تاریخی و ممانعت از هرگونه تغییر کاربری آنها موظف است و مساعدت و همکاری در راستای حفظ و نگهداری و تعیین حریم بافت تاریخی و بناهای تاریخی را بر عهده دارد.

معاون میراث فرهنگی اداره کل میراث فرهنکی، گردشگری و صنایع دستی استان همدان در پایان بیان کرد: نظارت بر اجرای ضوابط حفاظتی بناها، مجموعه‌ها، محوطه‌ها و بافت‌های تاریخی که به هر نحوی مشمول ضوابط میراث فرهنگی است به عهده شورای شهر و روستا است.

بازدیدها: 0

منبع خبر «» است و اخبار گردشگری پارسی در قبال محتوای آن هیچ مسئولیتی ندارد. چنانچه محتوا را شایسته تذکر می‌دانید، خواهشمند است کد ( 6671 ) را همراه با ذکر موضوع به شماره  09199028006  پیامک بفرمایید.با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه اخبار گردشگری پارسی مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.
لینک کوتاه خبر:
×
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط اخبار گردشگری پارسی در وب سایت منتشر خواهد شد
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • لطفا از تایپ فینگلیش بپرهیزید. در غیر اینصورت دیدگاه شما منتشر نخواهد شد.
  • نظرات و تجربیات شما

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

    نظرتان را بیان کنید