جمعه, ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ / بعد از ظهر / | 2024-03-29
کد خبر: 4510 |
تاریخ انتشار : 25 آگوست 2021 - 13:03 | ارسال توسط :
102 بازدید
0
می پسندم
ارسال به دوستان
پ

نایب رییس کمیسیون امور داخلی کشور و شوراها ضمن مخالفت با وزیر پیشنهادی میراث فرهنگی با عنوان اینکه به دلیل ارزش های اسلامی و اعتقادی مقاومت هایی در مقابل گردشگری وجود دارد، از وزیر پیشنهادی پرسید که برنامه شما برای این موضوع چیست؟

محمدرضا صباغیان بافقی نماینده مردم بافق و مهریز در مجلس در جلسه نوبت سوم انروز (سه شنبه) مجلس به عنوان مخالف وزیر میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی عنوان کرد: من در دوره قبل به آقای روحانی رای دادم و به انتقاد از ایشان پرداختم این بار هم ضمن اینکه به آقای رییسی رای داده ام انتقاد خواهم کرد.

وی افزود: وزیر پیشنهادی میراث فرهنگی تخصص و سابقه این حوزه را ندارد و مدرک تحصیلی، مقاله های علمی، سابقه اجرایی و مدیریتی ایشان نیز مرتبط با این حوزه میراث فرهنگی و گردشگری نمی باشد، انتظار می رفت ایشان به عنوان وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی معرفی شود، وزیر میراث فرهنگی باید سابقه ای متناسب با این حوزه داشته باشد.

صباغیان گفت: ایران اسلامی ظرفیت های تاریخی و آثار فرهنگی متعددی دارد و زمینه های گردشگری ما بسیار فراوان و ارزشمند می باشد، اما آقای ضرغامی حوزه گردشگری ما یک مشکل اساسی دارد، چطور است که ترکیه و کشورهای همسایه ما به این میزان گردشگر دارد و ۸۰ درصد گردشگر ما گردشگران داخلی هستند، اگر ما ظرفیت های خوبی داریم دلیل چیست که گردشگر جذب نمی کنیم؟

وی در این خصوص توضیح داد: کشور ما کشوری اسلامی است و دارای یک اعتقاد فرهنگی و اسلامی هستیم، ما دارای ارزش هایی هستیم که برای ما بسیار قابل احترام است و بر همین اساس در این حوزه در کشور ما نسبت به دیگر کشور ها مقاومت هایی در مقابل گردشگران وجود دارد؛ برای این موضوع چه فکری دارید؟برای مثال در حوزه انتخابیه اینجانب، فردی فضایی فرهنگی و طبیعی فراهم ساخته است ولی برخی افراد با عنوان مباحث ارزشی و فرهنگی جلوی آن را می گیرند که البته سخنشان حق می باشد، می گویند که کشور ما اسلامی است و ما شهید داده ایم، اما شما چه راهکاری دارید که هم جذب گردشگر داشته باشیم هم به این ارزش ها توجه شود؟

صباغیان گفت: می خواهند از هر آثار تاریخی و گردشگری با موسیقی تند و نورافشانی توریست جذب کنند، اگر به آثار تاریخی ما با نگاه قرانی توجه شود تا مورد عبرت قرار بگیرند مطلوب است، برای مثال گردشگران با مشاهده تخت جمشید متوجه این مهم بشوند که پادشاهان زمانی در این مکان زندگی می کردند اما اکنون کجا هستند؟ اگر گردشگری ما با این نگاه تنظیم شود به اهداف خود خواهیم رسید.

نماینده مردم مهریز گفت: در خیلی از اماکن در حال ساخت آثار تاریخی هستند، این اقدام شاید جذب گردشگر داشته باشد ولی ما نباید بگذاریم واقعیت ها را ذبح کنند.

وی در پایان اضافه کرد: برای بحث تبلیغات گردشگری یک برنامه عملیاتی وجود ندارد، شما چه برنامه ای برای حمایت از این حوزه دارید؟ انتظار می رفت در برنامه های شما نگاه حمایتی به اقشار آسیب پذیر این حوزه و توجه به بیمه شاغلین صنایع دستی و فعالین حوزه گردشگری را مشاهده می کردیم.

بازدیدها: 0

منبع خبر «» است و اخبار گردشگری پارسی در قبال محتوای آن هیچ مسئولیتی ندارد. چنانچه محتوا را شایسته تذکر می‌دانید، خواهشمند است کد ( 4510 ) را همراه با ذکر موضوع به شماره  09199028006  پیامک بفرمایید.با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه اخبار گردشگری پارسی مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.
لینک کوتاه خبر:
×
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط اخبار گردشگری پارسی در وب سایت منتشر خواهد شد
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • لطفا از تایپ فینگلیش بپرهیزید. در غیر اینصورت دیدگاه شما منتشر نخواهد شد.
  • نظرات و تجربیات شما

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

    نظرتان را بیان کنید