جمعه, ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ / قبل از ظهر / | 2024-03-29
کد خبر: 4064 |
تاریخ انتشار : 07 آگوست 2021 - 16:27 | ارسال توسط :
217 بازدید
0
2
ارسال به دوستان
پ

معاون گردشگری گشور گفت: در راستای حمایت از فعالان صنعت گردشگری کشور، موضوع صدور روادید تسهیل شده به منظور فراهم آوردن امکان سفر و ورود بازدیدکنندگان اکسپو دبی به کشور مطرح و مورد تایید قرار گرفته است.

گردشگری و صنایع‌دستی ولی تیموری در جلسه وبینار با مدیران گردشگری استان هرمزگان و مناطق آزاد کیش و قشم که با هدف هماهنگی و برنامه‌ریزی نهایی به منظور بهره‌مندی هر چه بیشتر از رویداد بزرگ و جهانی اکسپو که قرار است از تاریخ ۹ مهرماه ۱۴۰۰ تا فروردین ۱۴۰۱ در شهر دبی کشور امارات برگزار شود؛ گفت: رویداد بین‌المللی اکسپو با حضور بیش از ۱۹۸ کشور و پیش‌بینی ۲۵ میلیون نفر بازدیدکننده، فرصتی ویژه برای معرفی ظرفیت‌های متعدد کشور در زمینه‌های مختلف و همچنین بستری مهم در راستای جذب گردشگران به دلیل حضور جمع کثیری از غرفه داران و بازدید کنندگان در طول ایام برگزاری اکسپو به شمار می‌آید.
وی افزود: بنا بر ظرفیت‌های مذکور و مسدود بودن کنونی مرزها، موضوع صدور روادید تسهیل شده از سوی وزارت گردشگری به ستاد ملی اکسپو و وزارت امور خارجه پیشنهاد شد تا بر مبنای این توافق با توجه به فاصله زمانی اندک محل نمایشگاه با ایران و در راستای حمایت و انتفاع بخش خصوصی و فعالان گردشگری، گردشگران خارجی بتوانند در بازه زمانی شش ماهه برگزاری این رویداد، امکان سفر و ورود به مناطق آزاد کشور را داشته باشند.
معاون گردشگری خاطر نشان کرد: پس از تایید پیشنهاد مذکور موضوع تهیه دستورالعمل اجرایی صدور روادید تسهیل شده برای ورود گردشگران خارجی به صورت محدود و تحت ضوابط در دستور کار مشترک وزارت گردشگری، امورخارجه و دستگاه‌های نظارتی و اجرایی قرار گرفت تا پس از گذر این مرحله و تدوین دستورالعمل مربوطه این مهم مهیا شود.
تیموری در ادامه تاکید کرد: هر یک از مناطق آزاد می‌توانند با اتخاذ تدابیر و برنامه‌ریزی‌های مربوطه منطبق با شرایط حاکم و رعایت شیوه نامه بهداشتی امکان برگزاری تورهای گردشگری و فرصت بازدید از جاذبه‌های گردشگری منطقه مورد نظر و سایر استان‌ها را فراهم آورند.
در این نشست مقرر شد به موازات فعالیت کمیته گردشگری ستاد ملی اکسپو دبی در وزارت گردشگری دبیرخانه مشترکی نیز در جزایر کیش و قشم برای تسهیل فعالیت‌های گردشگری و کمک به استقرار فعالان گردشگری در غرفه جمهوری اسلامی ایران ایجاد شود تا ضمن برپایی نمایشگاهی از جاذبه‌های گردشگری مشابه غرفه ایران در اکسپو به صورت پایلوت نیز زیرساخت‌های میزبانی از بازدیدکنندگان و گردشگران این رویداد مهم را فراهم آورد و هماهنگی لازم برای جذب گام به گام بازدیدکنندگان و هیات‌های شرکت‌کننده در اکسپو جهت بازدید از مناطق آزاد و از آنجا به سایر مناطق سرزمینی کشور محقق شود.

نمایشگاه اکسپو ۲۰۲۱ نمایشگاهی جهانی است که قرار است در ۲۰ اکتبر ۲۰۲۱ به میزبانی دبی و در کشور امارات متحده عربی برگزار شود.

این نمایشگاه جهانی هر ۵ سال یک بار برگزار می شود و به مدت ۶ ماه ادامه دارد و در طول آن جدیدترین دستاوردها، خلاقیت ها و اختراعات بشری از سرتاسر دنیا در یک شهر به نمایش در می آیند.

بازدیدها: 0

منبع خبر «» است و اخبار گردشگری پارسی در قبال محتوای آن هیچ مسئولیتی ندارد. چنانچه محتوا را شایسته تذکر می‌دانید، خواهشمند است کد ( 4064 ) را همراه با ذکر موضوع به شماره  09199028006  پیامک بفرمایید.با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه اخبار گردشگری پارسی مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.
لینک کوتاه خبر:
×
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط اخبار گردشگری پارسی در وب سایت منتشر خواهد شد
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • لطفا از تایپ فینگلیش بپرهیزید. در غیر اینصورت دیدگاه شما منتشر نخواهد شد.
  • نظرات و تجربیات شما

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

    نظرتان را بیان کنید